Baily ik zou dan bang zijn dat ze juist naar achteren klappen, maar idd wel een harde les, zullen ze met de tijd niet door hebben dat als er niemand bij is er ook niemand is die hun kan straffen?
Mijn eerste paard deed het ook vaak onder het zadel, in het begin dan, je voelde haar dan alvast remmen en haar achterhand er onder zetten en in het begin zat ik ze maar gewoon uit, gaf flink been als ze weer aan de grond kwam en reed verder.
Na een tijdje probeerde ik eht te voorkomen, been eraan, desnoods tik met de zweep voordat ze omhoog kwam en als ze toch omhoog kwam omtrekken want soms voelde ik haar gewoon recht overheen staan.
Vooral niet aan toegeven, afstappen of stoppen waar je mee bezig bent, of je nou een tik geeft, extra been of omtrekt, als je daarna ook maar gelijk doorgaat met waar je mee bezig bent.
Mijn huidige haf heeft 2 keer aan de longe gestijgerd, de eerste keer dacht ik Zo....die heeft een grote mond en ging verder, de tweede keer heb ik de zweep onderlangs gehaald, ze draaide zich mijn kant op, wel op een meter of 3 afstand, en kwam gewoon overeind....tsja de eerste keer kon een foutje zijn

De tweede keer heeft ze hem echt even gevoeld idd tegen haar buik aan *ze stond immers omhoog* en heeft het daarna nooit meer geprobeerd.
Bando ik denk ook dat de shet doorheeft dat jij wel dreigt, maar niet verder gaat, 1 keer gewoon uithalen en de meeste hebben het wel door.