Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Niet omdat het een shetje is, maar hij is nogal koppig
Hij kan namelijk echt wel wijken als hij zin heeft 
Dressuur85 schreef:Ik denk dat er bij elk RAS wel een paard is dat de Z WINSTPUNTWAARDIG kan lopen. maar niet elk paard. want een Z paard heeft echt een doorzettend en slim karakter nodig en moet ook niet in zijn bouw belemmerd worden om juist te bewegen. En zo is er bij elk ras wel minimaal 1 paard te vinden wat hier aan voldoet. Met 'elk paard' ben ik het niet eens want sommige paarden, neem grote koudbloeds, volbloeds met een 'kolder' in hun hoofdje of een draver die liever tolt en een onregelmatige tact heeft, zullen het niet redden (winstpuntwaardig) want die hebben er de bouw of de geest niet voor. En ja elk paard kan wel in het Z komen als je maar vaak genoeg wedstrijden rijd en zo vanzelf een keer een paar wp's haalt maar dat vind ik niet van toepassing want echt Z lopen moet winstpuntwaardig zijn.
Scum schreef:Het M2 is eigenlijk moeilijker dan het Z1, dus als je daar doorheen komt dan lukt het Z1 ook wel.
haha) Citaat:Iedere ruiter kan Z rijden, mits hij het goede paard onder zich heeft!
(maar dat kwam door een verwaarloosde blessure en het revalidatietempo) vandaar dat ik het even aanstipte (zelfspot) 

fransheijs schreef:Ieder paard kan Z lopen, mits er de goede ruiter op zit!
Iedere ruiter kan Z rijden, mits hij het goede paard onder zich heeft!
kiana schreef:Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Elk paard kan Z lopen , ja dat denk ik ook, hoelang hij daar over doet is een tweede.
Ook al heb je een goed paard, niet iedere ruiter kan Z rijden........
Er zijn hier op de wereld meer goede paarden dan goede ruiters.
fransheijs schreef:kiana schreef:Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Elk paard kan Z lopen , ja dat denk ik ook, hoelang hij daar over doet is een tweede.
Ook al heb je een goed paard, niet iedere ruiter kan Z rijden........
Er zijn hier op de wereld meer goede paarden dan goede ruiters.
Waarom kan niet iedereen Z rijden? Als je er maar lang genoeg mee bezig bent! Als een mens goede training krijgt, en al moet je er 10 jaar mee bezig zijn, ieder mens kan Z rijden, net zo goed dat ieder paard ook Z kan lopen!
Je moet niet uitgaan van wat een persoon nu doet, je moet uitgaan van wat de mogelijk van de mens is, en dan denk ik dat mijn stelling redelijk klopt, uitzonderingen daargelaten!