Welke personenauto voor trekken trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Welke personenauto voor trekken trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:57

ik trek de trailer met een volvo 240,deze trekt hem makkelijk..

waar ik wel voor wil waarschuwen ,is dat niet alle "luxe" auto's die het gewicht van een trailer mogen trekken,ook daadwerkelijk ervoor gebouwd zijn.

zo heeft de volvo een heel sterk onderstel en staan ze nogal bekend als lepardtank,deze vertekenen niet op het trekken.

zo reed een kennis van mij met een opel omega,die ook dat gewicht van een trailer makkelijk mocht trekken,maar deze vertoonde na een jaar haarscheuren in het chassis,omdat de auto het gewicht niet echt kan hebben.

en je hebt een bepaald gewicht nodig om een trailer te mogen trekken,voor dat gewicht staat een wegenbelasting en deze is nu eenmaal hoog,of dit nou een opel,volvo of ford is,merk maakt niet uit,maar gewicht wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:57

Citaat:
Ja, maar een bus is niet erg representatief om voor mijn werk in te rijden...

tis maar wat je belangrijker vindt... en wat voor bus je hebt...
Als je voor je werk een auto moet hebben dan moet je baas dat toch regelen?

ik rij echt gewoon ook in die bus en het interesseert me niet wat mensen van mn auto vinden, ik ga er gewoon mee boodschappen doen en op familiebezoek en ze lenen m ook regelmatig voor allerlei klusjes want het is zo handig veel ruimte

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:57

Mazda 626, de diesel en de 2 liter benzine kan ik aanbevelen. Mogen beiden 1500 kg trekken.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:08

Heb zelf een bus Kia Pregio maar ken iemand die met een Scoda Octavia rijdt en die een twee-paards trailer meeneemt. Heb haar nog nooit horen klagen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:13

Renault megane scenic. Wij hebben een 2 liter versie. Mag zo uit mn hoofd 1350 trekken.
Wij hangen altijd de superzware caravan erachter, en moesten dus veel gewicht kunnen trekken. volgens mijn pa reed het wel redelijk. Ik heb er zelf alleen nog geen trailer achter gehad eigenlijk, maar volgens kennissen moet dit makkelijk gaan.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:16

miesie schreef:
Mijn schoonvader heeft een ford scorpio met 6 cilinder motor en die mag 1850 kg trekken!

Ik heb zelf ook een Scorpio gehad, mag echt heel veel trekken en trekt ook fijn. Ik heb er ergens nog wel een beetje spijt van dat ik hem heb weg gedaan, het was een erg fijne, betrouwbare auto. Bovendien zijn de oudjes niet zo duur in aanschaf.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:31

ramnoke schreef:
Heb zelf een bus Kia Pregio maar ken iemand die met een Scoda Octavia rijdt en die een twee-paards trailer meeneemt. Heb haar nog nooit horen klagen

Dat is goed nieuws wij hebben vanaf volgende maand een Skoda Octavia en die mag 100kg meer trekken dan mijn Toyota Avensis dus die heb ik er liever voorstaan.
De Toyota trekt overigens heel erg fijn.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:55

Katja schreef:
Dat is goed nieuws wij hebben vanaf volgende maand een Skoda Octavia en die mag 100kg meer trekken dan mijn Toyota Avensis dus die heb ik er liever voorstaan.
De Toyota trekt overigens heel erg fijn.

Fijn om te horen dat jij tevreden bent met de Avensis.
Ben heel erg gecharmeerd van deze auto.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:04

Mijn Avensis trekt super enige nadeel is dat hij niet zoveel kogeldruk kan hebben dus als ik een trailer vol hooi haal vind hij het niet zo leuk.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:53

Ford Focus doet het ook erg goed!

dat zijn fijne auto's die een 1 paard wel makkelijk kunnen trekken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:59

hallo wij hebben een bmw 525i benzine en dat rijd als een trein trekt ook goed op en is zonder problemen weg fijne wagen wil hem niet missen eens bmw altijd bmw is mijn ervaring

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 13:00

Hartstikke bedankt allemaal voor jullie tips. Ik heb nu tenminste een idee waarnaar ik moet zoeken!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:31

We rijden momenteel met Citroen Berlingo (bestelauto), mag 1100 trekken. Leen soms een VW Transporter, rijd fijner dan de Citroen en mag 2000 kg.trekken.

Mijn garage raadde mij aan om als personen/trekauto een Volvo te kiezen, vanwege het verstevigde onderstel (heb ik ook al ergens zien staan hier). De oudere Volvo's zijn in de aanschaf niet zo duur, maar ze zijn wel pittig in de wegenbelasting in het geval van diesels. Daar gaat mijn eigen voorkeur naar uit, omdat diesel motoren langer mee gaan (mijn huidige auto 400.000 km en still going strong!) en de brandstof toch nog goedkoper is (even zelf uitrekenen wat je omslag punt is voor diesel/bezine, algemeen ligt volgens mij tussen de 15.000 en 20.000 km/jaar in)

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 22:42

Moska schreef:
Mijn garage raadde mij aan om als personen/trekauto een Volvo te kiezen, vanwege het verstevigde onderstel (heb ik ook al ergens zien staan hier). De oudere Volvo's zijn in de aanschaf niet zo duur, maar ze zijn wel pittig in de wegenbelasting in het geval van diesels. Daar gaat mijn eigen voorkeur naar uit, omdat diesel motoren langer mee gaan (mijn huidige auto 400.000 km en still going strong!) en de brandstof toch nog goedkoper is (even zelf uitrekenen wat je omslag punt is voor diesel/bezine, algemeen ligt volgens mij tussen de 15.000 en 20.000 km/jaar in)

Bedankt voor je informatie, geeft me weer een heel goed beeld!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:10

Zelfs mijn golfje mag 1500 kg geremd trekken... Toch laat ik daar geen trekhaak onder zetten. Volgens mij trek ik nl. die hele auto uit elkaar.

Hier rijdt er een dikke audi voor de trailer; en gegarandeerd geen roest. (audi 100 avant) Wel een dure kostganger; hij is nogal zwaar.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:17

Een Hyundai Santa Fe, die rijdt als een personenauto en trekt als een terreinauto en mag 2000 kilo er achter hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:08

Ik weet niet waar je woont, maar als er in de buurt een goede Land Rover handelaar zit, kijk dan eens voor een Range Rover op old-timer kenteken. Er zijn bosjes goede, omgebouwde Range Rovers te koop op oud kenteken (nieuwe techniek, oude nummerplaat). Welliswaar zijn ze aan de prijs in aanschaf, maar daarna lach je iedereen uit. Geen wegenbelasting, verzekering 200 euro per jaar en met LPG een volle tank voor 20 euro! Dat ze 1:6 verbruiken is niet zo erg bij een LPG prijs van 0,45 euro. Bovendien permanent 4x4, 3500kg trekgewicht en meeeer dan voldoende motorvermogen.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:28

Ik heb een Mitsubishi Galant 2.0 GLSi gekocht in april. Kost zo'n 100 euro aan wegenbelasting (edit: per 3 maanden) en mag 1200 kg trekken. Hij trekt het makkelijk, maar ik heb dan ook een anderhalfpaardstrailer. Wat ik heb begrepen, dat het belangrijk is dat het koppelgetal o.i.d. van een auto zo laag mogelijk is, dan trekt hij eerder met een laag toerental ofzo. Weet het niet helemaal precies, maar daar zou ik even wat meer informatie over opzoeken. Een kennis kon namelijk heuveltjes heel slecht opkomen met zijn caravan, terwijl zijn auto vrij zwaar is en een 2.5 liter motor heeft.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 16:08

ikke schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar als er in de buurt een goede Land Rover handelaar zit, kijk dan eens voor een Range Rover op old-timer kenteken. Er zijn bosjes goede, omgebouwde Range Rovers te koop op oud kenteken (nieuwe techniek, oude nummerplaat). Welliswaar zijn ze aan de prijs in aanschaf, maar daarna lach je iedereen uit. Geen wegenbelasting, verzekering 200 euro per jaar en met LPG een volle tank voor 20 euro! Dat ze 1:6 verbruiken is niet zo erg bij een LPG prijs van 0,45 euro. Bovendien permanent 4x4, 3500kg trekgewicht en meeeer dan voldoende motorvermogen.

Ja, maar een oude auto is ook weer duur in het onderhoud en aangezien ik niet technisch ben, moet ik voor alles naar een (dure!) garage.