Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ja, maar een bus is niet erg representatief om voor mijn werk in te rijden...
en wat voor bus je hebt...
miesie schreef:Mijn schoonvader heeft een ford scorpio met 6 cilinder motor en die mag 1850 kg trekken!
ramnoke schreef:Heb zelf een bus Kia Pregio maar ken iemand die met een Scoda Octavia rijdt en die een twee-paards trailer meeneemt. Heb haar nog nooit horen klagen
Katja schreef:Dat is goed nieuws wij hebben vanaf volgende maand een Skoda Octavia en die mag 100kg meer trekken dan mijn Toyota Avensis dus die heb ik er liever voorstaan.
De Toyota trekt overigens heel erg fijn.
Ben heel erg gecharmeerd van deze auto. Moska schreef:Mijn garage raadde mij aan om als personen/trekauto een Volvo te kiezen, vanwege het verstevigde onderstel (heb ik ook al ergens zien staan hier). De oudere Volvo's zijn in de aanschaf niet zo duur, maar ze zijn wel pittig in de wegenbelasting in het geval van diesels. Daar gaat mijn eigen voorkeur naar uit, omdat diesel motoren langer mee gaan (mijn huidige auto 400.000 km en still going strong!) en de brandstof toch nog goedkoper is (even zelf uitrekenen wat je omslag punt is voor diesel/bezine, algemeen ligt volgens mij tussen de 15.000 en 20.000 km/jaar in)

ikke schreef:Ik weet niet waar je woont, maar als er in de buurt een goede Land Rover handelaar zit, kijk dan eens voor een Range Rover op old-timer kenteken. Er zijn bosjes goede, omgebouwde Range Rovers te koop op oud kenteken (nieuwe techniek, oude nummerplaat). Welliswaar zijn ze aan de prijs in aanschaf, maar daarna lach je iedereen uit. Geen wegenbelasting, verzekering 200 euro per jaar en met LPG een volle tank voor 20 euro! Dat ze 1:6 verbruiken is niet zo erg bij een LPG prijs van 0,45 euro. Bovendien permanent 4x4, 3500kg trekgewicht en meeeer dan voldoende motorvermogen.