Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marliesje schreef:Mijn paard heeft geen afwijkende beenstand, maar toch tikte hij zich toen ik geen strijklappen gebruikte wel eens open. Voor mij genoeg reden om ze te gebruiken.
Urielle schreef:een jong paard waar voor het eerst een ruiter opstapt is sowieso een nieuwe balans aan het zoeken en heeft het vaak moeilijk met rechtuit stappen dus ik gebruik JUIST bij een jong paard altijd peesbeschermers.
simongek schreef:Ik vindt het onzin om maar te roepen dat het paard moet opletten en zelf om zijn benen moet denken. Hij heeft wel wat anders te doen als er voor het eerst een zadel en later een zadel en ruiter op zijn rug zitten.
Twinklebel schreef:Anderen kunnen het onzin vinden, maar ik heb helaas zelf ondervonden hoe ellendig het is met een paard met een peesblessure te lopen, en zal er dan ook alles aan doen om dat te voorkomen.
Er kan dan wel geroepen worden dat ze vanzelf gaan opletten als ze zich een keer aangetikt hebben, maar als deze les je minstens een half jaar stappen aan de hand kost vind ik dat een erg dure les, zowel voor ruiter als paard.