Rijden met suikerziekte?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Juco

Re: Rijden met suikerziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:59

Ik vergeet soms dat ik diabeet ben, niet dat ik vergeet te spuiten o.i.d.. , maar als ik bij een arts ben en hij vraagt of ik verder gezond ben zeg ik gewoon ja.

Ik ben van Lantus erg opgeknapt en als ik ga rijden spuit ik geen novorapid. Als ik weer thuis ben meet ik een bloedsuiker en kijk ik wat ik doe. Dit gaat prima.

Van dextro word ik misselijk en in geval van een hypo drink ik cola, de echte. Ook dat gaat prima.

Ik heb er weinig gedonder mee, heel veel mensen merken er niks van. Alleen als ik honger heb ga ik eten. Honger is bij mij altijd een lage bloedsuiker.

Het is inderdaad een levensstijl.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:07

ik ben niet hect opgeknapt van Lantus, ik spoot het eerst savonds, maar daardoor raakte ik smorgen wel eens in coma en smiddags zat ik huizenhoog, nu spuit ik smorgens de Lantus en dat gata gelukkig iets beter, alleen als ik op bed lig, merk ik wel eens dat ik te hoog zit
verder spuit ik Humalog

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:14

Ik spuit 1x lantus en daarna i.p. nog 3x novorapid. Alleen als ik veel ga sporten sla ik wel eens novorapid over.

En als ik wil snoepen dan doe ik dat gewoon. Alleen mag ik daar niets extras voor spuiten van mezelf, dat sport ik maar weer weg vind ik. En dat gaat goed, ik wil nl niet heel erg veel aankomen.

Ik kan mijn bloedsuiers ook goed binnen de perken houden, en hypos voel ik al rond de 4.0 . En mijn glyHB is ook altijd keurig.

Toen de diabetes ontdekt werd kreeg ik van een vriendin een kaartje dat ik om suikerklontjes in de koffie moest blijven vragen....
Had het paard ook nog wat aan mijn diabetes

Dextro vind hij heerlijk, toen ik nog dextro nam bij hypos deelde we het dextromoment vaak

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:26

ja dat arme paard

ik spuit daarnaast ook nog 3x,
heb wel een periode gehad waarin ik 5x moest spuiten, maar dat was ook geen succes
dat van het snoepen en sporten is wel een goed idee

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:37

Ja,als ik op het werk taart eten mag ik de lift niet gebruiken. (werk op de 5e verdieping )

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:28

Ik spuit 2 keer per dag novomix.
Ik vind diabetes niet echt een levensstijl, het veranderd je levenstijl wel, maar het overheerst mijn levensstijl niet.

Ik heb dat benadeelde gevoel dus wel heel erg, ik denk dat ik gewoon nog steeds niet kan accepteren dat ik dat heb.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:56

Juco schreef:
Ik spuit 1x lantus en daarna i.p. nog 3x novorapid.

Me 2!
Ik ben ook errug opgeknapt dankzij de lantus. Wegens o.a hormonen was ik lekker aan het schommelen, maar met de lantus erbij gaat het weer bergpowaarts met mij!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:01

ik heb ook last van hypo's. ik heb tydens het rijden meestal geen last daarna soms wel. als ik na het rijden ga mesten heb ik het meestal wel even slecht hoor