hengsten met 2 kruinen op het hoofd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Re: hengsten met 2 kruinen op het hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:50

Super roos: Eclipse en Kayo hebben de zelfde vader, de Arabisch Volbloed hengst Krimh.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:35

Superroos, als je het leuk vindt dan heb ik nog een paar hele goede kwaliteitsfoto's van zowel Eclipse als zijn moeder die ik je kan mailen (te groot voor bokt). Dan kan je hem als je wil ook met oren en 'en profile' zien om het komplete plaatje te hebben...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:34

leon, van zo'n korenaar is verder geen bewijs hoor, is gewoon van vroeger en je kan dr in geloven, maar dr zijn weinig paarden zonder die kruin
jaja je raad het al, figor heeft hem niet

jasmijntjuh, leuk dat je het even uitzoekt

vikki, je mag me die foto's wel mailen dan, kan naar roosdenoord@lycos.nl
misschien vind je een hele analyse ook leuk dan, zeg maar!?

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:43

Vogens mij heeft die van mij 2 kruinen op zijn hoofd, heb net ff naar de foto's gekeken en ingezoemd, maar volgens mij zijn het er twee. Wat wil je dan precies weten over zijn karakter?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:47

of je dingen herkent die bij de beschrijving staan, in het eerste bericht in het topic staat het een beetje uitgelegd en in het 2e bericht gaat de schuin gedrukte tekst erover
want ik wil dus weten of de 2 kruinen bij een hengst meestal niet duiden op een paard dat sterker en emotioneler reageerd dan gemiddeld of dat het zonder reden nerveus kan worden enzo...

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:49

weet niet of het telt maar mijn ruin heeft er ook 2 en die is aan de enne kant heel eenkennig met rijden en met andere dingen juist super mens vriendelijk??? hoe kan dit
dit is hem
Afbeelding

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:51

Owkee dan ga ik dadelijk wel ff een antwoord formuleren, maar denk wel, dat een hengst uberhaupt sterker en emotioneel dan een gemiddeld paard! of is dit in vergelijking tot hengsten die maar 1 kruin hebben??

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:51

of ik kan ook eerst even lezen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:56

bigbenlover, de kenmerken die je noemt zijn niet die speciaal van een paard met 2 kruinen, het kan ook door andere kenmerken komen, een paard met een amandelvormig oog is bv vaak wat eenkenniger en doet pas wat voor je als het je kent en vertrouwt
toch kunnen ze wel vriendelijk zijn naar mensen en ook wel mensgericht, het licht eraan hoe snel ze vertrouwen krijgen
of een paard met een schuin aflopende snuit, die probeert nieuwe ruiters uit om erachter te komen wie de leider is

fransheijs, ik realiseer me goed dat hengsten hele andere karakters hebben dan merries en ruinen, maar zo'n 90% van de merries en ruinen die ik ken met 2 kruinen passen gewoon bij de beschrijving ervan
en juist de hengsten met 2 kruinen lijken vaak betrouwbaar en erg mensgericht, daar zitten natuurlijk grote verschillen in dat wil ik nou onderzoeken, als iemand hier dus een hengst heeft met 2 kruinen die wel bij de beschrijving klopt dan wil ik graag foto's van het hoofd zien van de voor en zijkant om erachter te komen welke uiterlijke kenmerken ervoor zorgen dat de 2 kruinen wel die invloed hebben... (lang verhaal haha)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:04

Ik heb net foto's naar je gemailed . Ik ben stiekem wel heel nieuwsgierig nu... Mijn merrie is ook karaktertje op zich, bepaalde eigenschappen zijn bij haar heel erg sterk, ik ben benieuwd of enigzins aan haar af te lezen is wat voor eigenschappen dat zijn. Ik zal expres iig even niks vertellen.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:46

SuperRoos schreef:

2 kruinen aaneengesloten naast of boven elkaar:
de informatie die hieruit kan worden gewonnen is over de jaren zeer waardevol gebleken voor ruiters en trainers.
paarden met een dergelijke combinatie hebben de neiging om emotioneler en sterker te reageren dan gemiddeld. ze raken vaak op zeer onverwachte momenten van streek zonder echte aanwijsbare reden.
wanneer zo'n paard zijn zelfbeheersing verliest is het het beste om hem even te laten gaan en dan weer tot rust te laten komen. straffen helpt niet, meestal versterkt dit het ongewenste gedrag en wordt het paard er nog onwilliger door
het is mijn ervaring dat dit van toepassing is op ongeveer 70% van de paarden. daar staat tegenover dat een paard met 2 kruinen een geweldig paard kan zijn. enkele van mijn beste wedstrijdpaarden hadden dit kenmerk. in het algemeen zijn deze dieren niet geschikt voor beginnende ruiters
tegenwoordig heeft linda dus de tteam methode ontwikkeld (heb ik me nog niet in verdiept) en daarmee kan ze deze hevige reacties van paarden verminderen en zijn ze wel geschikt voor beginnende ruiters
later staan in het boek dus voorbeelden en daarbij staat dat deze paarden ook slecht reageren bij stress, oren die heel ver uit elkaar staan kunnen dit verminderen omdat dit staat voor evenwichtigheid
ook staat er dat het in 70% van de gevallen een waarschuwing is omdat deze paarden gevoeliger zijn dan normaal en veel eerder van streek raken, maargoed, alles over die 70% dus, en vandaar mijn topic
dit is ongeveer alles wat erover staat

Owkee ik ga proberen een zinnig antwoord te geven over de hengst die ik rijdt! Er is een groot verschil tussen los en preparing to work zeg maar! In zijn stal wil hij altijd op de plek staan waar jij staat, hij zoekt je graag op en is dan ook redelijk aanhankelijk! Uit de ongelukkigheid van zijn bewegingen komt een beetje lompheid uit voort, alsof ie niet nadenkt dat ie mij zou kunnen raken als ie met zijn hoofd van links naar rechts draait (ik had ook bv een paal kunnen zijn) en dan stoot hij zijn hoofd! Richting wei begint ie dan een beetje te emmeren en als je niet consequent bent, neemt ie een loopje met je!
Preparing to work is ie heel rustig poetsen, zadelen enz geen problemen staat zelfs meer te slapen dan dat ie beweegt! Onder het zadel is ie altijd bereidt om te werken zonder te morren, vraag je iets van hem (hij is liever lui dan moe) dan is de kans op een bok oid groot, maar hij geeft zich snel gewonnen als ie in de gaten krijgt dat ie gewoon moet werken, en loopt zich dan ook helemaal suf voor! Klaar met rijden verandert het weer in dat lieve beest soms zelfs echt een knuffelbeer!
Bovenal zit er geen greintje gemeenheid in, meer speelsheid! Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op het feit dat hij in 1 keer stress vertoont of dat ie zonder aanwijsbare reden ergens voor schrikt of iets dergelijks!

In de omgang is ie duidelijk aanwezig, maar eenmaal ermee aan de gang is ie heel betrouwbaar, rustig, en werklustig (na aandringen)!

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:00

interessant om te lezen weer fransheijs, weer een hengst met 2 kruinen die dus niet echt reageert op stress of veel sterker en emotioneler reageert op dingen zonder aanwijsbare reden
ik weet niet of je een digi hebt en makkelijk foto's kan uploaden en daar tijd voor hebt want anders zou ik je willen vragen of je 2 foto's van het hoofd kan maken, zonder bit, halster mag wel en niet etend, niet op een werk moment genomen en ook niet op een dut moment
1 foto recht van voren met de oren naar voren en 1 recht van de zijkant waarop het profiel enzo goed zichtbaar is, oogjes open
als het niet lukt/kan is het ook goed maar ben erg benieuwd of hij dan eigenschappen heeft die de invloed kunnen verminderen...

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:29

Hercules(shetlandhengst) heeft er ook 2!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:39

en hoe is zijn karakter dan? komt dat overeen met de beschrijving of juist niet...?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:46

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 21-04-25 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:48

Mijn ruin heeft er zeker 3 en ik geloof zelfs 4 kruinen. Ga zo ff kijken....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:54

He, Roos, geen belangstelling voor Fayette d'r aparte kruinen op haar hoofd?

Wat mijn DA trouwens ook apart vond aan Fayette was dat zij behalve op haar hoofd verder geen enkele kruin of korenaar op de rest van haar lichaam had.... schijnt ook niet zo vaak voor te komen. Maar met deze opmerking ga ik weer off-topic Tijd om naar huis te gaan dus

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 16:02

jokari, dat hoor je ook vaak bij dit soort paarden, met de 1 kunnen ze perfect en bij de ander kunnen ze een moordwapen zijn, apart ook
kan bij elk paard voorkomen maar deze paarden hebben daar sterker aanleg voor, jammer dat je niet meer weet waar ze is

ACSM, zou je er een foto van kunnen maken, de kruinen bij de maantop of bij de oren tellen niet mee he, echt alleen die op het voorhoofd tussen de ogen ongeveer

flettie, fayette dr karakter heb ik toen eens geannalyseerd en toen bleek wel dat de 2 kruinen invloed hadden he, is idd apart van die korenaar, fig heeft hem ook niet maar verder wel kleine lichaamskruintjes, fayette is gewoon een apart dier, dr karakter ook denk ik toch maar wel een lekker dier!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:24

stoer wat je doet ... dat met die kruinen ....het klopt met mijn paard .. maar wat wel is is dat mijn paard ook een gigantisch mooi wezen is ... wijs en sterk ... ik ben hier achter gekomen door te communiceren met mijn paard . ik zeg alvast dat ik het niet voor consulten ofzo doe en dus ook geen mailtjes wil ^^

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:20

thanx
jouw paard heeft dus ook 2 kruinen, maar is het een ruin of een merrie, of ook een hengst?
ik geloof je gelijk als je zegt dat het een wijs en sterk paard is, mooi dat je communiceert met je paard, je bedoelt het plaatjes denken of heb je echt gesprekken zeg maar? moeilijk uit te leggen maar je begrijpt vast wat ik bedoel, je mag het ook pben hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:26

Kan een paard ook helemaal GEEN kruin hebben?

Wat jij hierboven beschrijft over hengsten/ruinen of paarden met 2 kruinen, dus oa moeilijk gedrag enz.. dat herken ik sterk bij mijn paard, maar hij heeft geen opvallende goed zichtbare kruin.

Hij heeft er dus ook maar echt 1, en die moet je echt goed zoeken eer je hem vind. Ik weet niet of ik de verhalen wel wil geloven dat 2 kruinige paarden meestal "gevaarlijke" paarden zijn. Mijne heeft maar 1 kruin, en heeft vaak genoeg de stempel "Gevaarlijk" gekregen.

Doe jij analieses (??) naar aanleinding van een foto? Dan wil ik ook weleens een foto van mijn paard geven, kijken wat je daaruit concludeerd, als je me verteld wat voor foto je nodig hebt?!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:33

shannaY, ik heb nergens gezet dat een paard met 2 kruinen gevaarlijk is
lees het schuin gedrukte tekstje van mijn 2e bericht op de eerste pagina, dat is een paard met 2 kruinen

ik ben erg benieuwd naar je paard en wil hem graag analyseren, heb al wat kenmerken in mn hoofd die hij mogelijk kan hebben
op de site in mn onderschrift staan bij wat heb ik nodig voorbeeldfoto's
je mag ze pben maar je mag ze ook mailen naar het adres wat daar bij staat
ben erg benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:47

Ja ik ben er al mee bezig haha ! Het lukt alleen even niet via email dus doe het even over Pb goed?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:12

Ook mijn ruin heeft 2 kruinen, naast elkaar, tussen de ogen.
Het is een paard wat onder het zadel wel veel emotie toont maar zo los juist helemaal niet. Hij is niet knuffelig, eerder zeer introvert, maar hij zoekt mij wel op. Het is een extreem beleefd paard, staat keurig stil, gaat netjes opzij en zal nooit, maar dan ook echt nooit slaan of bijten. Hij laat zich door kinderen van 4 jaar gewillig uit de wei halen en je kan hem overal aanraken. Je kunt onder hem doorkruipen etc etc. Nooit zal hij een pas verkeerd zetten.
In het stukje staat dat straffen niet helpt. Bij deze ruin merk ik heel erg dat als ik boos word, ik nog verder van huis ben. Hij reageert emotioneel heel sterk als ik boos ben op hem. Beste wat ik kan doen is even tot tien tellen...en het rustig aan nogmaals proberen. Aan de andere kant reageert hij ook sterk op beloning.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:34

oja mijn paard is een ruin .. al heb ik het gevoel dat het of een klophengst is of een die laat is gehakietakiet ^^
ik vind het wel fijn dat hij zoveel emotie heeft