Wie heeft er allemaal een eigen trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wie van jullie heeft een trailer tot zijn/haar beschikking?

1. Ja, ik heb een eigen trailer
Geen stemmen
2. Nee, ik heb geen trailer, ik kan er wel een lenen als ik dat wil
Geen stemmen
3. Nee, ik heb geen trailer
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Marchador

Re: Wie heeft er allemaal een eigen trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:54

Ah okee ik snap het, bedankt voor je uitleg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:55

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:00

Me ouders hebben een trailer, me zusjes gingen 2 jaar gelden iedere week lessen op de manege en vaak wedstrijden in de weekenden. Nu lessen ze aan huis. Me ene zusje gaat vanaf ong october weer wedstrijden rijden.
Dus nu word hij bijna niet gebruikt, alleen als we een keer naar het strand gaan.
Vriendin van mij gebruikt hem wel eens als ze wedstrijd heeft.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:03

Ik doe aan huren .. Op stal kost het 20€ maar laatst via Bokt ben ik aan een adres gekomen van 17,50€ per dag. Het is duur maar geld voor een eigen trailer heb ik nog even niet. Bovendien is als je 1 á 2 keer per maand weggaat huren uiteindelijk goedkoper. En als ik er een koop wil ik een superveilige met niet door te rotten bodem, panieksluiting ed. Daarom duurt het sparen ook zo lang...

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:06

Kom ik met mijn luxe nee hoor.
Ik heb een 1 paardstrailer gehad, ging meneer niet in, een 1.5 paards voor 2 d pony.s gingen erin, maar werdt te zwaar voor de auto, heb nu een 2 paards trailer voor in het land om te schuilen, en een vrachtwagentje gekocht waar nog geen apk op zit, in 3 jaar tijd ben ik 2 keer wegeweest 1 keer om mijn paardje te kopen en 1 keer ingeladen en weggereden en meneer wilde er voor geen goud meer in.
Nu loopt ie er zo in, maar hebben geen auto en de veewagen staat zonder apk

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:11

Running Kawa, dan heb jij wel een hele lichte trailer of niet? Ik dacht altijd dat die dingen achterlijk zwaar waren. Tja, ik heb nu een Peugeot 106 (zie je het voor je met een trailer erachter ) dus ik zou dan ook een zwaardere auto moeten, maar een jeepje ofzo is ook meteen weer veel duurder in de wegenbelasting en verzekering. Tweedehandstrailers vind ik trouwens nog niet zo heel duur. En tja..die paardentaxi, ook een goed idee maar rijden die ook om twaalf uur 's nachts??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:13

Een Atec 1,5 paards
Denk dat andere 1,5 paards ook wel rond dat gewicht zullen zitten.

Tweederhands vind ik ze juist wel duur in vergelijking wat een nieuwe kost.
tenminste als je een nette wilt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:34

onze auto(ford mondeo) mag 1235 kg trekken
laadvermogen trailer is teruggekeurd(ivm geen E) en is 615 kilo

trailer weegt 620
paard zo rond de 600(maar meer dan 615 mag er sowieso niet op mn trailer, ivm terugkeuren laadvermogen, laadvermogen lag vroeger wel hoger)

ik heb trouwens de breedste uitvoering(1.45 geloof ik) van de 1,5 paardstrailer van Westeria

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:59

Wij hebben ook een eigen trailer. Ik ga ermee naar les en wedstrijden. Het is toch wel makkelijker, maar als je niet in de gelegenheid bent om zelf een trailer te kopen is een leentrailer natuurlijk een optie.
We hebben trouwens een 2paards, maar rijden er altijd maar met 1 rond, maar er kan wel lekker veel zooi mee

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:24

Ik heb een trailer, maar geen rijbewijs of auto. Als het nodig is rijden mijn ouders ermee. Ik gebruik hem niet veel. Eigenlijk maar een paar keer per jaar. Daarom overweeg ik om hem toch te verkopen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:06

ik hen een brede 1 1/2 paards trailer, maar ten eerste mag mijn paard er in Nederland niet meer in, hij is te zwaar (in Blegië wel, maar ja dat is een end weg) en ten tweede vervoer ik mijn paard liever niet.

Mijn trailer is dan ook te koop, ik betaal er alleen maar stalling voor en gebruik hem als een soort schuur, mijn voertonnen staan erin en mijn fiets in de winter, beetje zonde dus.

In geval van nood kan ik altijd wel een trailer huren in de buurt

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:32

Ik heb ook een eigen trailer.
Hotra Jumper van juni 2005.
Heb hem gekocht omdat ik heel graag buiten rij, dus dan kan ik ook weg wanneer ik wil. Niet dat je weg wilt en niet weg kan omdat je geen trailer tot je beschikking heb. En ik ga volgend jaar wedstrijden rijden, Dan word ie dus vaker gebruikt dan nu.
Ik leen de trailer niet aan iemand uit, behalve voor noodgevallen. En dan nog rij ik of de staleigenaar ermee en niemand anders. En de mede-eigenaar van onze paarden natuurlijk ook, maar niet wanneer ie vol is want hij heeft geen E, leeg maakt het me niet zoveel uit.
En heb ook ondekt dat ie heel handig is met verhuizen, wist niet dat er zoveel dozen ingingen en dan nog eens een wasmachine, droger, vaatwasser, vriezer, tv en twee kleine hoge kastjes.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 23:48

Wij hebben een twee paards trailer voor onszelf gekocht, aangezien mijn dochter regelmatig wedstrijden rijdt. Echter tegenwoordig gebruiken we de trailer ook voor de paardentaxi. We zijn voor onszelf begonnen in het paardenvervoer.
Iemand vroeg of de paardentaxi ook om 12 uur 's nacht uitrijdt? Ja, wij wel. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar en inzet baar. Dus mocht iemand in het Noorden met een vervoersprobleem zitten, dan kun je altijd contact opnemen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 12:13

Tja...dan wordt het toch maar eerst een nieuwe auto kopen waar ik met mijn B-rijbewijsje nog een trailer mee mag trekken, want geld voor allebei heb ik nu niet. Ik heb nog niet gekeken naar de prijs voor een nieuwe trailer maar ik zal hem niet echt vaak gebruiken denk ik en dan is het wel een beetje zonde. Misschien dat als je er eenmaal een hebt dat je hem wel vaker gaat gebruiken maar het is in eerste instantie alleen voor noodgevallen en dan heb ik liever zelf een trailer dan dat je gestressed op zoek moet gaan naar iemand die alles uit wil lenen. Nou, bedankt voor alle reacties hoor!!!

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:10

Uhum... ik heb er twee... Allebei twee-paards, een Ifor-Williams (erg fijn, met veerbed zodat de paarden bijna geen last hebben van hobbels in de weg) en een Herna. Maar ik gebruik ze allebei heel regelmatig. Soms zo maar vier of vijf keer in de week. En mocht ik echt in de problemen zitten, dan kan ik ook nog de trailer van een kennis pakken die bij ons in de schuur staat. Bij mij geen vervoersproblemen dus!