Annemarietje schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik ben er (uiteraard) nog niet uit, zoiets beslis je niet in één dag. Ik heb wel gister een hele gids met alle studies doorgeploegd, maar daar kwam toch niet echt iets uit... doorzoeken maar.
Ik hoop maar dat ik ooit mijn droom kan waarmaken.
Voor de mensen die in Duitsland wonen, hoe bevalt dat? Doen jullie boodschappen ed in Nederland? En hoe 'vangen' jullie buren jullie 'op'? Ik kan me voorstellen dat die niet blij zijn met 'die Nederlanders'...
Ik zou graag over jullie ervaringen horen!
En natuurlijk meer mensen op boerderijen...
Ik heb hiervoor in een woongemeenschap in Duitsland gewoond, in het noordoosten, veel te ver van de grens dus om hier boodschappen te gaan doen. Mijn ervaring is dat de mensen je snel opnemen hoor. Nu gaan we iets dichter bij de grens wonen, ca. 40 km er van af, maar ons hele leven zal zich weer in Duitsland af gaan spelen, we verhuizen niet voor niets weg uit Nederland.
ik heb de knapste al
) nee geintje, maar zoals ik jouw hoor ben je een echt buitenmens en houd je heel veel van dieren, dus wat zou je in godsnaam moeten met een tandartsopleiding als je dat helemaal niet intresseert zeg maar ik zou voor iets met dieren kiezen of kies een kantoorbaan bij een voedersbedrijf o.d er zijn genoeg banen hoor in de dierenbranche en zoek gewoon een leuke boerenknul op want ik kan je zeggen het boerenleven lijkt zwaar, maar het is onwijs leuk om te doen ik kan me geen ander leven meer voorstellen als gewoon lekker op de boederij tuurlijk er zijn mindere dingen aan de boerderij zoals snachts er uit omdat er een koe kalft o.d of dat je bijna niet op vakantie kunt omdat je op je vee moet letten en pittige tijden waarbij de politiek weer stom bezig is en terwijl er niet zoveel geld is, maar een boer kan wel bijna alle dingen doen die die zelf leuk vind en je hebt een eigen bedrijf dus je kunt zelf inplannen hoeveel je op een dag doet..