Welk merk trailer + tevreden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Welk merk trailer + tevreden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 14:46

Anya schreef:
Een Ifor vind ik prachtige trailers. Helaas zijn ze lood- en loodzwaar. Wij willen een paard en een pony vervoeren met een bus die 1700 kg mag trekken. de trailer mocht dus absoluut niet te zwaar zijn. We hebben een Hotra trailer. Zonder zadelkamer (passen westernzadels toch niet in). Trailer is superlicht, ruim van binnen en goed schoon te houden. Hang stabiel achter de auto.

hey
om die reden kies ik ook niet voor een Ifor..
Wij kunnen 1300kg trekken. Mijn paard weegt 500kg, dus de trailer mag max 800kg wegen, liefst iets minder.
We hebben al een trailer getrokken van 890kg, dat was moeilijk maar net te doen. Een Westfalia van 750kg ging ook, maar had een veel minder goede wegligging dan een Henra Amazone van 620kg.
Het is wel moeilijk beslissen...
xxx

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:05

Wij hebben een Böckmann Comfort en we zijn er zeer tevreden mee.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:11

Je wil ermee op wedstrijd, maar wil je een anderhalf of tweepaardstrailer? Twee is makkelijk voor als je eens iemand mee wil hebben of extra ruimte nodig hebt, maar je moet er wel een sterke auto voor hebben staan.
Zelf heb ik in mijn bedrijf een tweepaards houten Atec, aangezien deze makkelijk in onderhoud zijn. Een zadelkamer heb ik niet, want dat gaat ten koste van de ruimte in de trailer, misschien dat ik bij een volgende trailer wel een ZK neem, maar nu nog even niet.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:12

even iets anders, ik hoorde dat je een boete krijgt als je een 2 paards trailer erachter hebt als je auto minder als 2000 kg kan trekken, een 1 1/2 paard geld dat bij 1500 en een 1 paards bij 1250.

Dit is ook zo als de trailer leeg is...
Dus dan zou een auto die 1400 mag trekken alleen een 1 paards mogen trekken..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:45

dat ligt weer aan het max laadvermogen van de trailer.

wij mogen 1300kg trekken en mijn 1,5 paards trailer heeft een max gewicht van 1088kg.

dus dit kan hij makkelijk trekken.

ik heb ook echt gezocht naar een lichte trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:49

Speciaal model Atec, 1,5 paards extra hoog breed en lang.
Hout met polyester laag.
Van mei 2004. Zonder zadelkamer.
vorig jaar december gekeurd.
Aankomende september weer.

Komt zeer binnenkort te koop ivm aankoop 2 paards trailer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:57

Wij hebben nu een Bockmann, weet niet welk type maar het is een extra grote trailer met zadelkamer. De zadelkamer vind ik persoonlijk erg handig omdat ik veel alleen op stap ga en dan gemakkelijk bij mijn spullen kan met een paard in de andere hand.
Hiervoor hadden wel een Westfalia, hele fijne trailer alleen hebben wij veel problemen gehad met de wielen die op slot gingen. Wat betreft wegligging vind ik de Bockmann persoonlijk nog fijner dan de Westfalia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:59

Wij hebben een Atec die erg goed bevalt.
Zouden we zo weer kopen.

Al zag ik pas in een zaak een Bockman staan, die ook niet veel geld hoefde te kosten helemaal compleet. Dus zou nu denk ik kijken welke het prijsgunstigste uit zou vallen met alles erop en eraan.
want zoals we toen bekeken hadden maakte dat niet veel, terwijl ik voorheen dacht dat bockman zoveel duurder was.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:01

Bockman viel ons ook er mee qua prijs. En dan hebben wij nog van alles erop en eraan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:03

Ja, dat viel ons dus ook op.
En die man had beide staan, dus was wel makkelijk vlug vergelijken.
Alleen we gingen daar niet voor, dus was ff globaal trailertjes kijken

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:05

abigaillover schreef:
Wij hebben een Böckmann Comfort en we zijn er zeer tevreden mee.

We hebben trouwens als auto ervoor: Een landrover Freelander Die mag hem wel trekken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:08

runningkawa schreef:
Alleen we gingen daar niet voor, dus was ff globaal trailertjes kijken

Wij gingen juist ff vlug een trailertje kopen. De oude trailer had het een beetje opgegeven en ik moest heel veel op pad. We stonden na een paar minuten weer buiten met trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:15

haha, ja dat kan ook.
Het is maar goed dat ik nu niet op concours ga, want of ik me anders had kunnen beheersen

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:04

2 paards Ifor Williams, super trailer.

We hebben hem wel eens op de weegbrug gezet met paard erin en het viel ons alles mee kwa gewicht, we dachten dat de combi zwaarder zou zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:21

trisca schreef:
even iets anders, ik hoorde dat je een boete krijgt als je een 2 paards trailer erachter hebt als je auto minder als 2000 kg kan trekken, een 1 1/2 paard geld dat bij 1500 en een 1 paards bij 1250.

Dit is ook zo als de trailer leeg is...
Dus dan zou een auto die 1400 mag trekken alleen een 1 paards mogen trekken..

NEEEEE, niet weer he. Verdorie, lees dat verhaal van Margreet in de FAQ voordat je weer een berg onzin de wereld inhelpt!!!!!

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:13

Atec Starline 1 1/2 prds. Nu 4 jaar oud en heel tevreden over.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:27

imker schreef:
Je wil ermee op wedstrijd, maar wil je een anderhalf of tweepaardstrailer? Twee is makkelijk voor als je eens iemand mee wil hebben of extra ruimte nodig hebt, maar je moet er wel een sterke auto voor hebben staan.
Zelf heb ik in mijn bedrijf een tweepaards houten Atec, aangezien deze makkelijk in onderhoud zijn. Een zadelkamer heb ik niet, want dat gaat ten koste van de ruimte in de trailer, misschien dat ik bij een volgende trailer wel een ZK neem, maar nu nog even niet.

Hey
ik denk dat ik voor een 1,5 paards zou gaan. Ik heb zelf maar één paard, en niet van plan er een tweede bij te kopen. Zoveel tijd heb ik niet. Is natuurlijk handig als je een tweede paard kan meenemen, maar dan moeten we een sterkere auto daarvoor hebben. Waarschijnlijk komt die pas volgend jaar. En ik wil de auto die we nu hebben niet overbelasten natuurlijk. 1,5 p is dus de meest logische keuze.
xxx

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:29

vonneke schreef:
Speciaal model Atec, 1,5 paards extra hoog breed en lang.
Hout met polyester laag.
Van mei 2004. Zonder zadelkamer.
vorig jaar december gekeurd.
Aankomende september weer.

Komt zeer binnenkort te koop ivm aankoop 2 paards trailer.

klinkt interessant!
Je mag me altijd een pb'tje sturen voor verdere info. Ik kan wel nog niks garanderen... hangt af van mijn ouders. (kan ik via pb uitleggen)
xxx

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:33

Ik heb een 2-paards sluis Dice, hout met coating en aluminium bodem dus die gaan nooit stuk. De hele trailer met reservewiel en automatisch neuswiel, automatisch zeiltje (ook heel handig) heeft me vorig jaar 4100 € gekost (nieuw). Weliswaar via beun en die kan er helaas voor jou niet meer aankomen (ik geloof dat sluis overgenomen is)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:33

Een 2 paards Ifor Williams van 2 maanden oud.Geweldige trailer!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 16:06

hey
wat me opvalt is dat er mensen zijn die tevreden zijn over een bepaald merk, terwijl andere het dan weer helemaal niks vinden...

Wat zijn eigenlijk dingen die jullie het meeste storen aan een trailer? gaat het over bvb een deurtje dat aan de verkeerde kant zit, een te hoge of te lage ring om vast te zetten, een te kleine zadelkamer, of wat anders?
Wil nl graag zo veel mogelijk informatie voor ik er een koop
xxx

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:31

Ik heb een Hotra Elegance, een 1,75 trailer. Is met een groot paard erg fijn!

Dingen die me storen? Wat me zo even te binnen schiet:
- van die struikellatjes op de klep
- Sluitingen op de klep die precies verkeerd om gemonteerd zitten zodat er een uitsteeksel aan de zijkant van de klep zit ipv de kant die je weg kunt draaien, Heja heeft dat bijvoorbeeld zo, vind ik zoiets stoms! Die veren van Ifor vind ik ook link.
- Weinig ruimte voorin (wil wel normaal een hoofdstel in kunnen doen zonder zelf geplet te worden)
- Raampjes die niet open kunnen (beetje ventilatie is wel lekker!)
- Laag dak (Imo een belangrijke oorzaak voor paarden die niet laden)
- Rammeltjes en andere herrie (de kettinkjes van Ifor bijvoorbeeld)
- Sluitingen die niet soepel gaan, dat je een hamer nodig hebt om je klep open te krijgen (wederom Ifor als mij bekend voorbeeld)
- Klep waar je je een hernia aan tilt om 'm dicht te krijgen
- Een stang die je er op moet schuiven en dan een pin er door steken, dat werkt niet fijn (Waco heeft dat geloof ik)
- Scherpe randjes en onafgewerkte dingen in het algemeen (overvloedig kitten stoort me niet, dat is beter dan te karig)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:06

Ik heb een Atec Technoline De Luxe. Een hele goede basis trailer voor niet al teveel geld.
Bewust gekozen voor een 2-paards, scheelt niet zoveel geld en altijd leuk om met zijn tweetjes eens weg te gaan.
Heb er een deur aan de rechterkant in laten zetten (links is gevaarlijk langs de snelweg) Nu is dat bij nieuwe trailers zelfs verplicht gesteld volgens de dealer. Verder heb ik een houten tussenschot omdat de paarden elkaar dan niet meppen of als er eentje valt dan komt hij niet onder de ander terecht. Ik heb ook een hengstenschot erin zitten, zodat ze niet bij elkaar kunnen komen. Hij ligt prima achter de auto, net niet in de wegenbelasting....hihi en mijn knol rent er zowat in.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 02:38

Ik ben blijer met mijn Weijer!
Een 1,5 paards iets breder is nu een jaar of 8 maar weer als nieuw als ik hem was.
Staat altijd buiten, zit geen rot plekje of roest aan en ligt super op de weg.
Wat ik ook erg prettig vind is de rubber gietvloer die ook omhoog getrokken is als trapbescherming.

Gewoon een degelijke trailer van hout met een polyester laag eroverheen. Hout is dikker als de andere merken en van betere kwaliteit.

De trailer is zo degelijk, daar kan weinig aan kapot. Kleur.........Wit
Gewicht vd trailer is 580 kg leeg en het laadvermogen 620 kg.
( heb hem terug laten wegen omdat ik geen E rijbewijs heb)
officieel mag hij 720 kg laden.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:10

hej , wij hebben een bockmann welk ding weet k niet . Hetis echt een supper ding !! ik vind een zadelkamer heel nuttig want vb als je op concour gaat en je hebt stinkende vliegenmiddel bij en nog zo van die dingen , krijg je klagende ouders , vriend , man...... en ook al dat haar blijft uit je auto etc .

Min puntjes :
momenteel nog niets

ohja wat zeer makkelijk is een trailer met alliminium vloer !! hoej je je geen zorgen te maken als je hem met water ofzo wil uitspuiten !!

Lynn