mylerbit voors en tegens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Re: mylerbit voors en tegens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:02

paars schreef:
Zijn die Mylers zo duur dan?

Ik heb een Myler Comfort Snaffle with Narrow Barrel and Western D-rings, deze koste me 3 jaar geleden €89,-. En ik heb een Myler Low Ported Barrel Narrow with 7" Flat Shanks en deze koste me €108,-. Ik vind ze dus best aan de prijs .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:16

Ik koop ze in Amerika (Ebay) en dat scheelt de helft , al moet je soms wel even geduld hebben.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:29

En je moet goed de maat weten van te voren. Die van mij heeft een erg laaghangend rooster, is de comfort-snaffle level 1 dan een goed idee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:34

De maat in inches kun je omrekenen als je de centimeters weet. 1 inch = 2,54 cm.
Mensen die normaal een 12,5 nodig hebben moeten nu een 5".
Bij een laaghangend rooster kun je best geen mondstuk nemen met een tongboog(port), maar een gewone comfort gaat dan goed.
Myler mondstukken

Overigens is een laaghangend rooster vaak ook te verhelpen door de juiste vitaminen/mineralen aanvulling.

Overigens is een 'wide-comfort' niet aan te raden bij paarden die wolfskiezen hebben, het bit kan dan wel irriteren.

Hier wat ebay Mylers

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:00

Okee! Bedankt voor je uitleg Sugarmiss! Ik heb inmiddels een bod uitstaan op ebay.....meest gangbare maatje 5'' voor een KWPN-er. Past ie niet dan heb ik een uitgangsidee en zet 'm te koop. heb zo'n vermoeden dat de Mylers erg populair worden in NL nu je er eindelijk ook mee mag starten!
Het laaghangende rooster heeft ie ben ik bang geërfd van moeders. Die heeft dat namelijk ook (of zou zij ook...? Neeee) . Maar ik kan natuurlijk straks gerust een keer een vitaminespuit geven in overleg met de DA.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:00

PB Jackie eens, die is tandarts en weet er meer van