zelf "geblesseerd" wie zorgt er voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brennie

Re: zelf "geblesseerd" wie zorgt er voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:31

Heb een ongeluk gehad half februari en ben er 3 maanden tussenuit geweest, de paarden stonden gewoon "stil" en werden verzorgd door de andere meiden op stal en mijn vader. Ze konden wel lekker naar buiten en we hebben het voerschema gewoon aangepast, zodat ze niet knettergek werden. Na die 3 maanden eerst weer begonnen met longeren 2 weken en daarna gewoon weer opgestapt. Eerst wel longeren en dan 10 minuutjes rijden en dan steeds verder opbouwen, want was zelf ook nog heel slap. En ze verleren niets hoor! de oefeningen zaten er allemaal nog in alleen de conditie moest ff weer worden opgebouwd maar die van mezelf ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:33

Dat bedenk ik me ook wel eens, als je idd een been breekt en 6 weken uit de running bent... Ik denk dat ik dan mijn instructrice vraag om m 3 x per weke te rijden, zo blijft ie in vorm en kan ik m makkelijker weer oppakken. Geen idee eigenlijk...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:49

Ik ben lange tijd ziek geweest en omdat mijn paard thuis staat en ik geen bijrijder kon vinden, heeft ze al die tijd stil gestaan.
Er waren wel wat betere periode's maar ik vond het oneerlijk voor het paard om dan weer een tijdje stil te staan en dan weer bereden te worden en dan weer stil te staan etc etc.
Daarom heb ik haar ook geheel op rust gezet.
Ongeveer 2 a 3 maand geleden ben ik weer begonnen met rijden nadat ik iets meer de zekerheid had dat het goed met mij ging en zou blijven gaan.

Omdat ze bij mij thuis staat, rust de gehele verzorging dan ook op mij.
Alleen s'ochtends wordt er voor mij gevoerd (alleen hooi, geen brok) en in die periode werd ze tegen de middag ook buiten gezet.
S'avonds deed ik de stal en haalde haar binnen en voerde.
Was ik erg slecht te pas, sloeg ik de stal uitmesten wel eens een dagje over.
Als ik het vroeg, werd het binnenzetten ook wel voor mij gedaan (net als het hooi voeren), maar het uitmesten was toch echt voor mijn rekening, net als de brok voeren.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:18

Toen ik een tijdje terug mijn knie brak.. .had ik hetzelfde probleem.
Gelukkig heb ik een vreselijk lieve vriend (die ondanks dat hij het tegendeel beweerd, gek is op mijn paard )

Hij heeft haar gevoerd en uitgemest. Mijn stalgenoot en instructrise reed er een paar maal per week op (is ook de enige die er echt mee overweg kan). En de rest werd gedaan door andere lieve stalgenoten. Zoals ik het nu voor hun doe.

Overigens klom ik wel 6 trappen op en af met mijn stokken om paardlief toch elke dag te zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:22

Sydney2005 schreef:
Dat bedenk ik me ook wel eens, als je idd een been breekt en 6 weken uit de running bent... Ik denk dat ik dan mijn instructrice vraag om m 3 x per weke te rijden, zo blijft ie in vorm en kan ik m makkelijker weer oppakken. Geen idee eigenlijk...

dat kost overigens wel geld : D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:30

Tja, ik heb een verzorgster die misschien tijdelijk in kan vallen, en ik sta op de stal van mijn oom, dus dat moet goedkomen.

Sterkte

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:41

Mijn pony's lopen op het land dus ze hoeven niet fanatiek gereden te worden. Ze lopen al 2x per week lesjes dus beweging krijgen ze wel. Als ik zelf uitgeschakeld ben geeft mijn zusje of iemand die hier in pension staat die lesjes met mijn pony's. Mijn zusje en dat meisje willen in geval van nood ook wel helpen met uitmesten en dergelijke. Mijn vriend zou in dat geval ook bij willen springen.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:21

Ik heb in Mei mijn meniscus van mijn linker knie verschoven tijdens het poetsen van mijn paard en ben tot 3 weken geleden uit de running geweest. Mijn vader en mijn zusje hebben voor de paarden gezorgd. Gelukkig staan mijn paarden aan huis dus hoeven ze niet zo ver te gaan.

Sterkte nog met je schouder!