petrie; grandprix en cavallo ; piaffe ?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Re: petrie; grandprix en cavallo ; piaffe ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:55

Ligt erg aan het type voet dat je hebt:
Brede voeten = kies Cavallo
Smalle/normale voeten = kies Petri
Héle smalle voeten = kies Petra met een zooltje erin!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:54

Ik heb twee paar petries.
Mijn petrie standaard laarzen heb ik al zo'n zes a zeven jaar.
Mijn vader is er een keer met de landrover overheen gereden (ik had ze achter het wiel gezet, oeps) en ik mest er ook gewoon de stal mee uit. Nu ik een paar kalfsleren heb voor de wedstrijden maak ik ze ook nooit meer schoon (al twee jaar niet meer).
Ze doen het nog steeds. Als ik ze op zou poetsen zouden ze er nog best mooi uitzien, dus de kwaliteit leer is gewoon goed. Er is wel een nieuwe zool onder gezet.
Wat ik wel jammer vind is dat ze flink ingezakt zijn, en dus het beeld niet meer zo mooi.
De pasvorm is vrij goed, alhoewel ik een lage wreef heb en de laarzen dan iets uitslippen.

Ik ga binnenkort wel nieuwe trainingslaarzen kopen. Ik weet niet van welk merk.
Ik zou graag een betere pasvorm willen: smallere enkel en lagere wreef, zodat ik ze niet telkens hoef op te hijsen. Ben verder tevreden over de petries.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:22

lvanbattum schreef:
Colt schreef:

Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met of de Petrie perfect of de cavallo weltmeister? En weet iemand de prijs van de laatste? Foto's misschien van de jouwe?

Cavallo Weltmeister €375,-

Ahaaaa oke dankjewel...Die valt af

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:33

Ik heb de Petrie Perfect gehad, en nu de Petrie Anky, en ik vind ze allebij super! Ik heb nergens last van gehad met erge slijtage e.d. Wel was bij mij de zool van mn Anky niet goed vastgezet, en viel er dus na een paar maanden af, maar gewoon weer een nieuwe onder laten zetten, en verder zijn de super!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:45

ik heb een petrie standaard en ben erg tevreden uit en niemand gelooft mij dat ik die laarzen 2 jaar heb ze ziet nog nieuw uit, gebruik die laarzen 1 of 2 x per week en de rest rij ik gewoon met chaps

ik hoop dat ik met die laarzen nog lang mee kan doen

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:38

Ik heb nog hele oude Petrie-laarzen (bijna 8 jaar gedragen), die zitten heel fijn, alleen is het leer nu aan de binnenkant van de hak helemaal op. Ik moet ze met plastic zakjes aantrekken anders kom ik er niet meer uit! Maar ze zitten super. Ik bewaar ze nu voor nood en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te gooien.

Twee jaar geleden heb ik nieuwe Petrie-laarzen gekocht, helemaal op maat gemaakt (die uit het dressuurboekje) van 400 euro en ik vind dat een miskoop. Ze zitten aan de bovenzijde te wijd en het kalfsleer is leuk, maar beschadigt erg snel. Ook de afdruk van de spoor is duidelijk te zien en ik draag deze laarzen maar heel weinig.

In de training en zelfs op wedstrijden rijd ik graag met mijn Mountain Horse laarzen met rits, type dressuur. Die laarzen kosten "slechts" 200 euro en zitten perfect!! Ze zien er niet zo mooi uit als de Petries en door dagelijks gebruik zien ze er helaas niet meer zo mooi uit voor wedstrijden, maar ja, ze zitten helemaal lekker.

Eigenlijk zou ik nog een paar van Mountain Horse willen kopen en die alleen willen dragen voor de wedstrijden.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:15

Laarzen zijn in allerlei prijsklasse te koop. De goedkoopsten beginnen zo rond de € 190 en daarna stijgt de prijs al snel. Als je leren laarzen gaat aanschaffen moet je bedenken waar je ze voor witl gaan gebruiken (thuis, wedstrijden, dagelijks, door de bagger...) Daarna bedenk je wat je er voor wilt uitgeven. Er zijn vele kwaliteiten die te maken hebben met de manier van maken en de soort leer. Daarnaast wordt de prijs beinvloedt door maatwerk en extra's.
Jammer dat sommigen van jullie laarzen op maat hebben die niet goed passen. Een goede ruitersportzaak kan je alle informatie geven en zorgt er voor dat je een goede keuze maakt.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:56

GeJe schreef:
Laarzen zijn in allerlei prijsklasse te koop. De goedkoopsten beginnen zo rond de € 190 en daarna stijgt de prijs al snel. Als je leren laarzen gaat aanschaffen moet je bedenken waar je ze voor witl gaan gebruiken (thuis, wedstrijden, dagelijks, door de bagger...) Daarna bedenk je wat je er voor wilt uitgeven. Er zijn vele kwaliteiten die te maken hebben met de manier van maken en de soort leer. Daarnaast wordt de prijs beinvloedt door maatwerk en extra's.
Jammer dat sommigen van jullie laarzen op maat hebben die niet goed passen. Een goede ruitersportzaak kan je alle informatie geven en zorgt er voor dat je een goede keuze maakt.

hey de ruyterij! Daar was ik van plan leren laarzen te kopen als ik geld heb... Kan jij me vast wel vertellen of de Petrie Perfect geschikt zijn voor elke dag rijden, stal uitmesten en als het moet door de bagger lopen...

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:53

De Petrie Perfect is een laars die is gemaakt van rundleer met een coatinglaagje. De zool is gelijmd. Wanneer je veel loopt, zou ik altijd gaan voor een goodyear genaaide zool (deze is wel iets stugger). Wanneer je een beschadiging krijgt in je coatinglaag, is de kasn groter dat je laarzen gaan "vervellen". (de coatinglaag laat bij die beschadiging los en zo ontstaan er stukjes die er af gaan). Ook is bij de Perfect geen maatwerk (als dat nodig mocht zijn) mogelijk. Maar aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die al die problemen die ik noem, niet erg vinden en al jarenlang plezier hebben van dit model rijlaars. Ik kan dus ook niet zeggen welke model beter is, maar kan je wel adviseren: kies in dit geval voor het model Standard van Petrie of misschien wel de Freerider... www.petrie.nl

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:13

Aha jaja idd. Dat coating laagje was het enige minpuntje wat ik zag. (ik heb er geen verstand van verder hoor)
Die Standard zijn wel beter dus, maar ook bijna 100 euro duurder...
De Freerider? Zit wel weer in de goedkopere prijsklasse, maar weet niet of ik die wel zo mooi vind...

btw; Ben je de eigenaar van de Ruyterij? (ff nieuwschierig)

*Edit* Als ze dan gaan 'vervellen', hoe zien ze er dan uit? Echt lelijk of dat niet?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:30

Ik heb de cavallo's piaffe voor concoursen en voor het trainen thuis heb ik de standaard cavallo's. Moet zeggen dat de cavallo's piaffe echt de mooiste laarzen zijn die ik ooit gezien heb maar die andere cavallo's zitten zeker niet minder lekker !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:14

heb Derby Softjumpers voor het springen, geheel maatwerk echt heerlijke laarzen alleen niet geschikt voor dagelijks gebruik. Springlaarzen van bijzonder soepel kalsleer, net sokjes.

Sinds 3 weken heb ik een paar Petri ANKY dressuurlaarzen. Wilde eigenlijk de kaldsleren versie, de GRAND PRIX, maar toen ik in Drunen vertelde dat het laarzen worden die ik alleen op wedstrijd draag en niet zo heel veel weg ga raadde ze me toch de goedkopere ANKY's aan.

Ben er in principe wel tevreden over, was ff wennen omdat ze 100x stijver zijn als mijn springlaarzen.
Maar volgende keer ga ik weer voor maatwerk. voetmaat 4 is nog een beetje aan de grote kant helaas, terwijl ik met gewone schoenen echt maat 36 heb.

Cavallo kan ik met mijn kleine voetjes niet aan, zijn veel te breed

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:13

ik heb de Cavallo Weltmeister besteld, die zaten heerlijk.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:07

Ik heb nu 2,5 jaar de Petrie perfect en ze zien en nog prima uit. Na de eerste ellende van het inlopen eigenlijk geen problemen meer gehad, heb een paar maanden geleden de zolen laten vervangen (ik loop erg scheef). Het enigste probleem wat ik wel eens heb is dat ik niet in mijn laarzen kan komen, vooral op dagen dat het warm is en ik de hele dag op kantoor heb gezeten, dan zijn mijn kuiten wat opgezet en dat rijd niet zo lekker. Maar goed, dat is niet zo heel erg vaak gelukkig, dan heb ik altijd mijn chaps nog! Alhoewel ik leren laarzen toch veel lekkerder vind zitten en rijden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:57

Ik heb de nky's besteld van de week. Net als mijn oude Petries weer op maat laten maken aangezien ik niet echt normale maat benen heb. haha. Mijn oude heb ik nu een jaar of 5 en ik draag ze eigelijk elke dag en doe er alles mee! Ga ik met de nieuwe niet meer doen. Op zich leek kalfsleer me lekkerder zitten, maar mij werd verteld dat je zulke laarzen echt alleen voor wedstrijden moet gebruiken, aangezien ze veel kwetsbaarder zijn. Dus heb ik de rundleren besteld. Scheelt weer een hoop geld. Die ene cavallos zijn idd errug mooi, maar ook errug boven mijn budget......

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:26

lvanbattum schreef:
Ik vind ook dat ze minder snel inzakken dan de petries.
Ik zou dus weer gaan voor de cavallo`s.

bij ons is het juist andersom, mijn zusje heeft cavallo's die echt heel veel inzakken, en heel veel gezakt zijn, en ik heb petries waar ik heel tevreden over ben, en die zijn een stuk minder ingezakt!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:43

Ik denk dat t inzakken ook wel ligt aan wat je allemaal met je laazen doet. Als je constant op die ingen loopt, zullen ze imo meer inzakken als wanneer je ze alleen gebruikt om mee te rijden. (waar ze eigelijk voor zijn!!)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:32

Ik ben het zusje van hetismij
Ik heb altijd schoenen aan en als ik ga rijden doe ik mijn laarzen aan, daarna gelijk weer uit.. dus daar kan het niet aan liggen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:31

Ik heb mijn cavallo's al een aantal jaren en ze blijven echt perfect! de zool is goed, het leer blijft mooi en ze zakken niet super erg in. Een vriendin van me heeft nog niet zolang Petries en die zijn er al minder goed uit dan mijn cavallo's.

St3phani3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:39

Ik heb petrie anky's en er opzich wel tevreden over. Vind het hele mooie laarzen, omdat de boog van 6 cm zo chique lijkt(of hoe noem je dat, volgens mij boog iig:P)Alleen de ruitersportzaak die ze op had gemeten had dat fout gedaan, mn kuit 32 ipv 35 cm genomen:S:S dus ze pasten niet. nu zit er een rits in en gaat het beter. Wel zonde, zo'n rits ziet er toch lelijk uit, maarja het zit nu iig lekker .. De kwaliteit vind ik opzich wel goed, maar ik denk dat cavallo of derby uiteindelijk in prijs/kwaliteit verhouding beter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:41

Als de ruitersportzaak het verkeerd heeft gedaan had ik ze mooi nieuwe laten bestellen!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:16

vonneke schreef:
Als de ruitersportzaak het verkeerd heeft gedaan had ik ze mooi nieuwe laten bestellen!!

Groot gelijk inderdaad... tenzij ze een soepele regeling hebben getroffen natuurlijk....

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:54

Morgen ga ik waarschijnlijk op bezoek bij De Ruyterij Voor leren laarzen uiteraard
Als ie open is uiteraard

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:32

Ik heb al ruim een jaar Petrie Anky's, rundleer. Ik ben er zeer tevreden over. Ik doe er ook echt alles mee, heb ze altijd aan, maar poets ze wel elke week met zwarte schoencreme/schoenpoets.