bandages? wat vragen daarover...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: bandages? wat vragen daarover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:14

verootjoo schreef:
Mag toch een mening hebben? Jij gaat toch ook niet constant met enkelverband lopen, als je enkel gewoon gezond is? En zou je dat wel doen, is je enkel in no time verzwakt. Dat werkt ook zo met paardenbenen.

Ik gebruik weleens uit voorzorg een enkelband; als ik een lange tocht op natuurijs ga schaatsen (al is dat lang geleden)

Kortom; voor een zware training ofzo zou je idd kunnen bandageren, normaal zou ik ze weglaten omdat er al vrij snel gewenning optreed en je tzt niet meer zonder kunt. (op aanraden van de fysio doe ik het dus zo; alleen tijdens een zware dressuurles gaan de bandages de kast uit)

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:08

MontyLove schreef:
Een paard heeft eigenlijk alleen bandages nodig wanneer je erg veel bezig bent met zijwaartse gangen. (of hij moet zichzelf veel "schoppen") Het kan idd geen kwaad als je maar goed bandageerd.... en dat doen heel veel mensen dus niet.

hier heb ik nog nooit van gehoord. bandages alleen nodig als je met zijwaartse gangen bezig bent????

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:23

Zo heb ik het ook geleerd. Bandages geven verder geen steun. Alleen bij uitstrekken en zijwaartse gangen. Daarom zouden zoveel dressuurruiters er ook mee trainen. En verder natuurlijk voor aantikken, maar dan moeten er wel onderlappen onder zitten, anders is het wel een erg dun laagje. (ik vind toch al dat je met onderlappen moet bandageren, bij iedere soort bandage)