Zouden jullie dit vertrouwen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Zouden jullie dit vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:25

uitkijken ermee!
ik heb samen met ouders van een leerling van mij toevallig 2.5 maand geleden hetzelfde idee gehad qua situatie.
paard was helemaal geweldig, maar liep iets onregelmatig.
en werdt op dat moment dus afgekeurd.
de verkopers waren toen gewoon heel eerlijk en er is toen een contact voor 6 weken opgesteld. we namen de pony mee voor minder geld, en stel het was over 6 weken nog niet over ( dmv dierenarts laten checken) dan zou het dier terug komen.
kijk, op zo'n manier kun je het risico nog nemen, en hebben wij toen geluk gehad dat het overbelasting geweest bleek te zijn. dus nu hadden we een leuk dier voor een leuk bedrag.

maar zo te horen krabbelt deze kerel nu al tegen, en zou ik het niet vertrouwen.
wil hij geen contract? dan gewoon niet doen. het risico is te groot, en misschien krijg je hem voor een leuke prijs nu zo zonder contract, maar cru gezegd is een frikandel van pak hem beet 1500 euro erg duur als je pech hebt!

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:51

Ik zou het zeker niet doen.
Enerzijds vind ik het gedrag van de verkoper vreemd.
Als er geen koopcontract opgesteld kan worden, zeker niet doen.

Aan de andere kant vind ik jou als koper dom.
Ik kan me voorstellen dat het paardje jouw hart gestolen heeft.
Het is jammer voor het dier dat het onregelmatig loopt.
Maar niet kopen.
Als je nu al zoveel narigheid hebt, wat voor narigheid is dan nog in de nabije toekomst te verwachten ?

Een uitgebreide klinische keuring kost toch rond de 200 euro en dat is weggegooid geld als ze nu al kreupel loopt.

Ga rondkijken voor een ander paard.
Er zijn er genoeg die aangeboden worden.
In september en oktober komen ook weer heel veel dieren te koop.

Bespaar je die moeite en pijn en al die narigheid die je met dit dier nog verwachten kunt. Je hecht je aan zo'n dier en als het toch over een paar weken niet goed blijkt te zijn, dan doet dat emotioneel ook nog eens flink pijn, naast de financiële pijn die je al hebt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:49

Ik ga met Erna208 en Lowara mee!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:08

En wat doe je dus als koppig, maar toch inteligent en rationeel denkend paardenmens..?
(het antwoord is al vele malen goed voorgezegd in dit topic.. tenzij je een overschot aan financiele middelen op je spaarrekening hebt staan natuurlijk en je van een gok houdt...)

Grapje hoor, maar laat nog wel even weten wat je verder gaat doen.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:35

Ook niet op proef doen, hoor!
Dit klinkt namelijk niet echt als iemand die je ook daadwerkelijk je geld gaat teruggeven als het paard kreupel blijft of weer wordt. En dan ga je meer aan advocaten kwijt zijn, dan je paard je heeft gekost!

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:39

Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt alleen het paard liep goed toen ik ging kijken en tijdens de klinische keuring werd ze afgekeurd op de buigproef. De eigenaar had daar diverse excusen voor.
De eigenaar deed er €1000,- af en dan moest ik verder niet zeuren en het paard direct meenemen.

Hoe verliefd ik ook was ik heb het niet gedaan en raad jou hetzelfde aan want er zijn genoeg paarden en er zit er vast wel eentje tussen waar je weer gek op kan worden.
Hetzelfde is mij ook overkomen en ben nu heel gelukkig met haar.

Als je echt denkt dit is het, dan zou ik het beestje wel binnenste buiten laten keren en het geld voor de rontgen en klinische keuring er tegen aan gooien.

Succes.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 05:57

Vergeet ook niet dat als je haar op proef neemt, je je nog meer aan haar gaat hechten en als dan blijkt dat ze niet beter wordt, het afscheid dan nog veeeeeeel erger is

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:02

Kort maar krachtig.

NIET DOEN

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 18:24

Dank jullie wel allemaal!

Geheel tegen mijn gewoonte in (foei!) heb ik helemaal naar jullie geluisterd. Ik ben afgehaakt, en ben inmiddels hard bezig met een ander paardje. Als er nieuws is, zal ik dat natuurlijk laten weten.

Dank jullie allemaal heel erg voor alle wijze raad!

Floortje

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:22

Goed zo meid, is moeilijke beslissing als je toch zo weg van een paard bent, knap hoor. Veel succes met je nieuwe paardje straks!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:08

super! denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt, en vast en zeker een leuk paardje zult vinden!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 22:10

Bijgaand zoals beloofd bijgaand de plaatjes van wat het uiteindelijk is geworden. Het is een hengstveulen (v. Rubiquil), geboren op 23 juli 2005. Het is echt een ontzettend schatje, en het is geweldig zijn ontwikkeling te zien. Toen ik hem een paar weken geleden voor het eerst zag, was de wereld echt nog vrij eng voor hem, maar nu is hij al heel erg aan het onderzoeken, en is het een echte knuffel geworden. Hij staat met twee andere veulens (en de drie moeders) in de wei, en ook in de komende jaren blijven die drie samen (het is gelukkig vlak bij mijn huis). Ik kan van de (vorige) eigenaar nog een ander paard berijden, zodat ik wel vooruit kom de komende jaren. Wat denken jullie ervan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

quandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 00:02

ik zou het inderdaad ook niet hebben gedaan.1 voordeel is van het niks zwart op wit hebben staan, is dat er iets boven komt bij je paard en het blijkt al langer gaande te zijn(langer dan dat jij het paard hebt) is het nalatig heid van de koper en is hij verantwoordelijk.

zo is het ook bij een bekende van mij gegaan.die had een paard, ze was er zat van tekoop gezet.maar ze had niet in de advertentie of mails gezet dat het paard heel af en toe luchtzuigde,kwam een koper(bleek later een handelaar voor de slacht)die zei er zogenaamd wedstrijden mee te willen rijden.paard opgehaald en een week later belt hij op ja je paard is een luchtzuiger en ik wil een deel van mij geld terug anders stap ik naar de rechter wegens nalatigheid.man zegt breng hem dan maar terug krijg je al je geld terug.koper, nee wil het paard wel houden, maar wil een kwart van mijn geld terug.man heeft het maar gedaan omdat het toch zijn schuld was.achteraf bleek dat het paard allang met de massa mee op de boot richting slachthuis was(7 jarige lichte luchtzuiger).

dit is maar een voorbeeld wat er kan gebeuren als je niks zwart op wit hebt staan en de koper dingen verzwijgt.