ik zou het inderdaad ook niet hebben gedaan.1 voordeel is van het niks zwart op wit hebben staan, is dat er iets boven komt bij je paard en het blijkt al langer gaande te zijn(langer dan dat jij het paard hebt) is het nalatig heid van de koper en is hij verantwoordelijk.
zo is het ook bij een bekende van mij gegaan.die had een paard, ze was er zat van tekoop gezet.maar ze had niet in de advertentie of mails gezet dat het paard heel af en toe luchtzuigde,kwam een koper(bleek later een handelaar voor de slacht)die zei er zogenaamd wedstrijden mee te willen rijden.paard opgehaald en een week later belt hij op ja je paard is een luchtzuiger en ik wil een deel van mij geld terug anders stap ik naar de rechter wegens nalatigheid.man zegt breng hem dan maar terug krijg je al je geld terug.koper, nee wil het paard wel houden, maar wil een kwart van mijn geld terug.man heeft het maar gedaan omdat het toch zijn schuld was.achteraf bleek dat het paard allang met de massa mee op de boot richting slachthuis was(7 jarige lichte luchtzuiger).
dit is maar een voorbeeld wat er kan gebeuren als je niks zwart op wit hebt staan en de koper dingen verzwijgt.