Martingaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hardi

Re: Martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:48

Marije_jiplover schreef:
hardi schreef:
Ikzelf ken alleen een martingaal dat dus onder aan de singel is bevestigd en een band om de hals net als de thiedeman.
Wist niet dat je martingaals had die naast dat je ze onder aan je singel bevestigd ook nog eens aan je zadel bevestigd.

Ik heb er zo een die de ts ook heeft, denk ik. Dat is ook met een voortuig, alleen dat voortuig is ook zonder de maringaal te gebruiken, want dan haal je de maringaalvork er vanaf, maar dan loopt er wel een riem door tussen de voorbenen naar de singel.
Ik zal hem van de week wel een keertje laten zien.
Helaas voor de overige lezers: ik heb er geen duidelijke foto van, heb net even gezocht, maar op de foto's die ik heb, kun je het niet duidelijk zien.

Ja die wil ik inderdaad wel zien. Heb ik weer wat geleerd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:23

Onderstaande foto is een voorbeeld van een martingaal die niet aan de hals wordt vastgemaakt maar aan het zadel:

Afbeelding

De martingaal carlisle silverline van divoza is ook zo 1,alleen kan ik het niet op de site vinden maar in het boek staat het wel

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:24

hardi schreef:
Ik heb er zo een die de ts ook heeft, denk ik. Dat is ook met een voortuig, alleen dat voortuig is ook zonder de maringaal te gebruiken, want dan haal je de maringaalvork er vanaf, maar dan loopt er wel een riem door tussen de voorbenen naar de singel.
Helaas voor de overige lezers: ik heb er geen duidelijke foto van, heb net even gezocht, maar op de foto's die ik heb, kun je het niet duidelijk zien.

Ja die wil ik inderdaad wel zien. Heb ik weer wat geleerd.
[/quote]

Je kan ze er idd afhalen,maar ik vraag me dan af wat voor nut het heeft
Weet jij dat hardi?
[/quote]

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:24

hardi schreef:

Je kan ze er idd afhalen,maar ik vraag me dan af wat voor nut het heeft
Weet jij dat hardi?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:29

dan is het alleen een voortuig dat het zadel op zijn plaats houdt. Ziet er veel handiger uit, die martingaal aan het zadel, maar volgens mij heb ik helemaal geen ringetjes voor aan mijn zadel

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:33

Urielle schreef:
dan is het alleen een voortuig dat het zadel op zijn plaats houdt. Ziet er veel handiger uit, die martingaal aan het zadel, maar volgens mij heb ik helemaal geen ringetjes voor aan mijn zadel

Dan kan je een probleem hebben

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:45

ik rijd toch niet met martingaal maar voor 'just in case' leek het me een handig ding om erbij te hebben in de zadelkamer - toch nog eens ff goed mijn zadel bekijken!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 16:29

Blue_Star schreef:
Onderstaande foto is een voorbeeld van een martingaal die niet aan de hals wordt vastgemaakt maar aan het zadel:

Afbeelding

De martingaal carlisle silverline van divoza is ook zo 1,alleen kan ik het niet op de site vinden maar in het boek staat het wel

dat noem ik dus een voortuig met martingaalvork.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:36

Toydoll schreef:
Blue_Star schreef:

Afbeelding

dat noem ik dus een voortuig met martingaalvork.

serieus
Mij werd gezegd dat dit een martingaal is,ook in de ruiterwinkel en op divoza staat martingaal carlisle silverline onder de rubriek martingaal

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 16:48

Het is ook een martingaal, teminste, als je het vorkje eraf klikt heb je gewoon een voortuig dat je zadel op zn plek houd..
En als je t vorkje eraan klikt heb je een martingaal dat je zadel op zn plek houdt

Dat komt denk ik omdat een voortuig niet gecombineerd kan worden met een normale martingaal, en hebben ze het zo opgelost

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:50

Deze staat echter wel onder voortuigen bij Divoza:
Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 16:52

gewone martingaal :
Afbeelding
voortuig met afneembare martingaal
Afbeelding

maar deze is idd onduidelijk:
Afbeelding
lijkt een martingaal waarbij het lusje om de hals aan t zadel zit idd,
het werkt iig niet als voortuig, want het hangt helemaal los onder de borst

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:00

Toydoll schreef:
gewone martingaal :
Afbeelding
voortuig met afneembare martingaal
Afbeelding

maar deze is idd onduidelijk:
Afbeelding
lijkt een martingaal waarbij het lusje om de hals aan t zadel zit idd,
het werkt iig niet als voortuig, want het hangt helemaal los onder de borst

Ja die laatste bedoelde ik!!Zo 1 heb ik ook
Tja,bij mijn martingaal zie ik het ook niet echt als voortuig,je kan de vorken er wel afhalen maar het hangt maar te bengelen(de borstriemen dan)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:13

haha, nou ik weet het ook niet meer, kan op t plaatje ook niet zien of de martingaal door het ringetje op zn borst kan bewegen of dat het dus vast zit.
maar ik heb gewoon een voortuig die gebruikte ik dus eerst los alleen om mnzadel op zn plaats te houden.