HELP wat vinden paarden stinken (dekenbijten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: HELP wat vinden paarden stinken (dekenbijten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:54

Mijn pony staat dag en nacht in de wei met die andere paarden, daarom herhaal ik het vrijwel elke dag. Een regenbuitje zal de werking volgens mij best verminderen. Misschien kan ik best een dag overslaan, maar als het even kan spuit ik de beschadigde stukken in elk geval even bij zodat ze die niet verder stuk trekken. Als jouw paard alleen overdag buiten komt is dat probleem al minder groot denk ik...

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:03

ik gebruik die PHB spray juist altijd voor de vliegen. Als ik dit op m'n paardje spuit is er geen vlieg meer die het in z'n hoofd haalt dichterbij te komen. (Geen mens ook trouwens:P) Dus als het ook tegen het bijten helpt heb je twee vliegen in een klap.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:22

Die PHB spray wordt bij ons op stal door meerdere mensen gebruikt om dekenbijters tegen te gaan. Stinkt echt vreselijk! Ik spray het 1 a 2 keer per week op. Tenzij ze echt in een flinke regenbui heeft gestaan, is dat voldoende. In de winter stinkt de hele stal naar dat spul. Zelfs buiten blijft de lucht flink hangen!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:36

CRIBOX op de dekens smeren,helpt super!!!echt een vervelend spulletje waardoor paarden gauw afleren te bijten in dingen.

(zorg wel dat je je handen meteen wast na het erop smeren,want als je maar iets in je mond krijgt van het spul moet je rennen naar water,want het geeft beetje brandend gevoel
hahaha

verder si het absoluut niet gevaarlijk voor paarden,en is in elke ruitersportzaak wel tekoop

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:37

Afbeelding
Antibijt Cribox .
Het bekende antibijtmiddel. Blijft langdurig zitten.

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:43

ik wil niet vervelend zijn, maar paarden vinden het vaak niet erg prettig om in zo'n deken te lopen.
En als je dan ook nog spul ook de deken gaat smeren en spuiten waardoor het paard niet meer naar 'paard' ruikt wordt het paard vaak ook buiten gesloten door de rest.
daardoor raakt een paard vaak gestrest.
misschien is een antivliegenmiddel veel beter.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:39

je hebt van dat spray voor verenpikken bij kippen.
Dat gebruiken ze ook weleens voor paarden.
Werkt wel goed geloof ik, stinkt alleen heel erg.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:15

mexxje schreef:
ik wil niet vervelend zijn, maar paarden vinden het vaak niet erg prettig om in zo'n deken te lopen.
En als je dan ook nog spul ook de deken gaat smeren en spuiten waardoor het paard niet meer naar 'paard' ruikt wordt het paard vaak ook buiten gesloten door de rest.
daardoor raakt een paard vaak gestrest.
misschien is een antivliegenmiddel veel beter.

Ik snap je argument best, maar ik heb inmiddels al meerdere anti-vliegenmidelen geprobeert, maar het helpt niet en het is inmiddels zover dat mijn paard allergische reactie krijgt door het steken van bepaalde insecten, dit betekent dat hij dikke bulten krijgt, waar een soort vieze harsachtig spul uit komt lopen. Deze plekken irriteren hem erg en nadat ik ze schoon heb gemaakt blijven er kale plekken over. Mijn paard ziet er inmiddels uit alsof hij zwaar mishandeld wordt, vol met kale plekken en wondjes. Een bijkomend probleem is dan ook nog dat hij zich niet meer laat rijden, omdat hij al panisch wordt als er ook maar 1 vliegje op hem zit. Naar buiten wil hij dan dus ook niet meer; na een halfuurtje staat hij al voor de draad op me te wachten. Dus ik denk dat mijn paardje en zijn weidemaatje me wel vergeven als hij een deken op krijgt, want het alternatief is in de stal blijven. Trouwens in de winter krijgt hij ook buiten een deken op, dus hij is het wel gewend