Sjuimpje schreef:Mijn hoogbenige Gribaldi x Sultan uit een niet verkeerde moederlijn is het goedkoopste paard wat ik ooit gekocht heb en het is best een leuk dier.
Maar dat is toch ook eigenlijk wat telt, dat bedoel ik er dus mee te zeggen.. als ik nu alles over kon doen, koop van mijn paard ect, had ik het ook heel anders gedaan, maar goed ik was nu eenmaal jong, en wilde graag een paard.
Maar een goedkoop of duur paard hoeft niet altijd meteen een slecht of goed paard te zijn. Ik denk dat het vooral met de wilskracht van zowel paard en ruiter heeft te maken. Ik ben ook niet van mening dat soepelheid en ruime gangen perse aangeboren moet zijn, er moet wel enigszins wat in zitten, maar met goede training kun je dit ook zeker verbeteren vind ik.
Zoals iemand al zei, ik denk dat menig mens Bonfire had laten staan voor het uiterlijk, want dat is niet bepaald moeders mooiste, die van Antoinette is ook niet correct gebouwd, en daar schopt ze het ook aardig mee (Olympische spelen dacht ik, althans, als hij niet geblesseerd geraakt was). Als je een paard gaat kopen, zou ik neit afgaan op een niet correct gebouwd paard, maar wie weet wat voor talenten eronder schuilen... (om voorbeelden te noemen....)