welke been bescherming vinden jullie het beste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pops

Re: welke been bescherming vinden jullie het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:58

Meestal voor en achter van lamicel en die pro's van lamicel
Soms ook eens rondom met bandages
Maar voor springen altijd voor en achter lamicel
Is te zien in welke bui ik ben... Ook voor het kleurtje
Ik zou graag volgend jaar sgw doen... En dan kijk ik eens voor www.profchoice.com deze

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:09

ik heb sinds een tijdje peesbeschermers van USG (via de paardendrogist) en ik vind het super dingen!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:19

Voor en achter pijpkousen, gewoon van die simpele ik denk dat ze merkloos zijn, maar echt de meest ideale die ik ooit heb gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:07

Breitling schreef:
ze zijn bijna het zelfde als de hh die ik had en de pasvorm daarvan was echt bagger

de pasvorm van br en eskadron vind ik wel mooi maar komt weer zand tussen

Ik denk dat je Veredus en HH niet met elkaar kunt vergelijken

Wat gebruik ik voor bescherming:

Bandages 4-kant voor dressuur
voor peesbeschermers achter bandages met springen
voor peesbeschermers achter strijklappen met springen.

Ik heb pees+strijk van Veredus, Eskadron flexisoft en Prestige lederen met haakjes.

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:19

altijd
peesbescherming
maakt niet uti met wat,, dressuur alleen voor
springen ; rond
buitenrijden 'rond

Vind het idiaal, bandageren duurt me te lang

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 09:32

vonneke schreef:
Breitling schreef:
ze zijn bijna het zelfde als de hh die ik had en de pasvorm daarvan was echt bagger

de pasvorm van br en eskadron vind ik wel mooi maar komt weer zand tussen

Ik denk dat je Veredus en HH niet met elkaar kunt vergelijken

misschien niet maar zoals ze er uit zien zien ze er preccies het zelfde uit als die van hh die ik had (waren een zeer luxe uit voering en ook geen goedkope dingen) en de pasvrom was echt 10 x niks. vandaar dat ik daar ook mn twijfels over had

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:46

Bij mijn pony gebruik ik voor peesjes van BR en achter strijklappen van BR..

Mijn paard heeft achter leren strijklappen en voor westernpeesbeschermers en die zijn wel fijn zowel met dressuur als met springen!
*ik plaats nog wel een foto daarvan, maar picturetrail licht eruit, en ik ga nu een bosrit maken *

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:49

Ik zweer echt bij de 3-in-1 beschermers van Action! Ik gebruik ze al jaren en ik ben er echt super tevreden over! Ik gebruik ze overigens bij alles, dressuren, longeren en buitenritten.

Ze zijn makkelijk in gebruik en ik heb zelf ook niet het idee dat de benen er nu echt enorm warm van worden. Bandages sluiten imo veel meer af. Ook van het ''zwaar worden'' wat in dit topic wordt genoemd heb ik nog niks gemerkt Kortom ik ben tevreden

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:56

Ehmm tjaah, ik heb zelf zwarte peeskappen (geen merk), maar ze zijn nu al (na 4 maanden) helemaal raar geworden, klitteband uitgepluist enz.

Ik ga nu BR peeskappen kopen, die bevallen bij mij op stal erg goed...

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:52

MarchaL schreef:
Ik zweer echt bij de 3-in-1 beschermers van Action! Ik gebruik ze al jaren en ik ben er echt super tevreden over! Ik gebruik ze overigens bij alles, dressuren, longeren en buitenritten.

Ze zijn makkelijk in gebruik en ik heb zelf ook niet het idee dat de benen er nu echt enorm warm van worden. Bandages sluiten imo veel meer af. Ook van het ''zwaar worden'' wat in dit topic wordt genoemd heb ik nog niks gemerkt Kortom ik ben tevreden

Die 3 in 1 van action hebben we een aantal keren omgehad tijdens een jacht, aan het eind waren ze 4x hun eigen gewicht... Tijdens zo'n zware inspanning kan je dat een paard niet aandoen.. Vandaar dat ik een beetje afgestapt ben van deze beschermers..

Lijntje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:09

Liefst niks, maar vind zelf Br en eskadron wel fijn er komt dan inderdaad wel zand tussen

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:29

Altijd Fleece bandages. En als het erg nat is Br peesbeschermers. Ook meestal springschoenen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:47

Kuiken schreef:
Wat bedoel je precies met "voor beengebruik" niet voor een rottige bedoeling hoor maar ben gewoon nieuwsgierig..

tijdens de dressuur wil mijn paard wel eens non actief gaan lopen, het is van nature een springpaard! doordat ik bandages gebruik om de achterbenen, moet ze haar achterbenen wel gebruiken! (bandages zitten hoger als strijklappen)....

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:49

Hi,

Ik heb sinds enkele maanden het merk "Veredus" en ben daar bar goed over te spreken ! Ik heb de nieuwste uitvoering om het maar netjes uit te drukken...

Die van mij zijn gevuld met goeie gevulde vulling...maar ik moet er wel bij zeggen dat je een hoop kwijt bent...

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:58

Mijn instructrise adviseerde mij geen bandages, ik kwam 1 keer aan zetten op les met bandages om. Ze zei dat dat niet echt veel zin had. Want als je hard aan het werk bent worden de pezen warm, en als je dan ook nog eens bandages om had word het nog veel warmer, en ze zei dat dat slecht voor de pezen was. Dus ik gebruik ze nu ook nooit meer. Ik heb me eigen vertrouwde BR Lichtblauwe pees beschermers.

Maar toch ga ik wel opzoek naar een degelijke 3 in 1 beschermer, die lijken me nog wel wat fijner voor zijn benen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:51

Ik ben er nog niet uit (ben al 2 jaar aan het testen haha). Ik gebruik namelijk:
peesbeschermers van HH (voor en achter) in de bak
legwraps van indra (voor en achter) in de bak, maar kunnen afzakken
eskadron 3 in 1 beschermers (voor en achter) in het bos, maar zakken iets....

In het bos wordt mijn paard erg vrolijk en kan hij zichzelf met z'n achterbenen verwonden en wil ik graag hoge achterbeschermers. Alleen het is een haflinger en ponymaat is te krap en paardenmaat te lang...

Ben er dus nog niet uit..... Heeft iemand nog tips?

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:16

polly_amigo schreef:
Mijn instructrise adviseerde mij geen bandages, ik kwam 1 keer aan zetten op les met bandages om. Ze zei dat dat niet echt veel zin had. Want als je hard aan het werk bent worden de pezen warm, en als je dan ook nog eens bandages om had word het nog veel warmer, en ze zei dat dat slecht voor de pezen was.

Ivm een peesblessure van mijn paard, wil ik haar benen (nu ik weer met rijden mag beginnen) zo goed mogelijk beschermen!
MIJN instructie (zowel van de club/vereniging als mijn prive-instructrice) raden juist WEL bandages aan! Het ligt er bij bandageren natuurlijk wel aan HOE je het doet. Zij raden mij toch aan mijn paard (goed) te bandageren.
Ook op de paardenkliniek adviseerde de arts (Jan Greve) mij dat!

Maar nu heb ik wel vaker (oa via Bokt) gemerkt dat de meningen over bandageren heel erg verschillend zijn!
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf bekijken, maar ik ga nu dus helemaal voor de bandages!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:34

Ik heb 3 in 1 van Eskadron.. ze bevallen me erg goed.. ook als ze nat zijn.. ze worden niet zwaar...

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:39

ik heb ook de 3 in 1 beschermers van HH en ze zakken idd wel iets maar niet hinderlijk bij mijn paard.
hij vind ze fijner als de harde peeskappen, die wil hij niet graag om.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:42

Breitling schreef:
Edit : Welke bescherming vinden jullie het beste bij:

dressuur training
springen
buitenrit (bos)

Dressuur: Peesbeschermers zwart van BR, en soms witte bandage's van BR als ik zin heb om me uit te sloven
Springen: Peesbeschermers donkerblauw van BR, kogelbeschermers donkerblauw van BR.
Buitenrit: Peesbeschermers Donkerblauw van BR

Ben er erg over te spreken