Hoe kom je er achter dat een paard betrouwbaar is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Re: Hoe kom je er achter dat een paard betrouwbaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:17

ShannaY schreef:
Waar ben je dan bang voor?
Ik snap niet dat mensen die bang zijn voor paarden ook nog daadwerkelijk erop stappen!!...

Beetje kortzichtig.
Ik vind achtbanen doodeng, en toch als ik erin zit vind ik het geweldig.
Toont wel doorzettingsvermogen dat je ondanks je angst toch blijft rijden.
Wie is trouwens nou de grote held, degene die geen angst kent, of degene elke keer toch weer op haar paard stapt ondanks de angst?

Ben het wel eens met degene die zeggen dat dit een probleem in jezelf is, het ligt denk ik inderdaad niet aan het paard. Neem een goede begeleider in de hand.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:49

ShannaY schreef:
Ik snap niet dat mensen die bang zijn voor paarden ook nog daadwerkelijk erop stappen!!...

Wel eens van niet willen opgeven gehoord, of doorzettingsvermogen? Je kunt mij toch niet vertellen dat jij NOOIT bang van Bob bent geweest? En jij hebt toch ook doorgezet?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:45

ShannaY schreef:
En dat zijn juist meestal de sterkste en beste paarden, paarden die moeilijk te bereiken zijn, en echte draken zijn. Win je hun eenmaal, zullen ze alles geven voor je.. En bovendien blijven "draken" van paarden ook het sterkste in de oefeningen!

Ben ik het niet mee eens. Ook een paard met een prima karakter zullen alles voor je geven en sterk zijn in de oefeningen daar hoeven het echt geen draken voor te zijn hoor.

En het is maar net waar je voor kiest, wil je een paard waarbij je altijd allert moet zijn omdat het gewoon een gemene rotzak is of wil je een paard met een prima karakter. Dan kies ik toch voor het 2e niet omdat ik er bang voor ben maar omdat ik gewoon graag een eerlijk paard wil.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:50

ShannaY schreef:

en dit vind ik helemaal nergens op slaan.

Ik scheet vroeger voor mijn pony 7 kleuren ik was 11 mijn pony moest nog 3 worden, was ontzettend heet en was gewoon net een rodeo bok onder het zadel. Het was zo erg dat als ik er af viel ik hem liet staan en ik de bak uit liep ik wilde er gewoon niet meer op.
Mijn vader zei tegen de baas van stal (van wie we de pony kochten) verkoop hem maar want ze gaat er toch niet meer op.
We mochten hem gewoon niet verkopen omdat het gewoon een super goede springpony was hij stelde voor zijn zoon de pony een tijdje te laten rijden, daarna ben ik er weer op gegaan ben er nog geregeld afgevallen maar ben toen over mijn angst heen gestapt en gewoon doorgegaan toen pas werden we een goede combinatie en zijn we wedstrijden gestart. Als ik had opgegeven had ik dat dus niet bereikt.

Nu ben ik dus zover dat het me niks meer uit maakt waar ik op zit, ik ben niet meer zo snel onder de indruk maar dat komt ook omdat ik nu dus veel meer ervaring heb als toen en ik ouder geworden ben.

Als je bang bent, moet je gewoon over die angst heen en dat betekend niet stoppen met rijden maar iemand zoeken die je helpt over die angst heen te gaan of op zoek gaan naar een ander paard die beter bij je past

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:53

je kan het ook aan de ogen van een paard zien!
een betrouwbaar paard heeft grote ogen!!
t lijkt raar maar tog is het zow