Koper in bit, wel of niet diervriendelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pegasus

Re: Koper in bit, wel of niet diervriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:37

Het zou dan gaan om een electrochemische reactie waarbij het speeksel als electroliet dient :

Afbeelding

Zie ook :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Galvanische_cel

Overigens kan de spanning die daarbij opgewekt wordt nooit erg hoog zijn (vergelijk met een batterij van 1.5 v). Stroomstoten is dus erg overdreven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:19

Pegasus schreef:
Het zou dan gaan om een electrochemische reactie waarbij het speeksel als electroliet dient :

Zie ook :

Overigens kan de spanning die daarbij opgewekt wordt nooit erg hoog zijn (vergelijk met een batterij van 1.5 v). Stroomstoten is dus erg overdreven.

Heb jij amalgaam vullingen? Kauw eens op een stukje zilverpapier, dat is zeer onaangenaam. Werking exact hetzelfde.
Ik heb wel eens gehoord dat het schuimen op koper niet door extra kauwen komt, maar door de chemische reactie van speeksel en koper. Ik heb hier verder geen onderbouwing voor kunnen vinden, dus voor wat het waard is.
Het groen van koper is in ieder geval giftig, ook voor een paard, hoewel ze er niet gelijk dood van omvallen.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:20

ikke schreef:
Heb jij amalgaam vullingen? Kauw eens op een stukje zilverpapier, dat is zeer onaangenaam.

Ja, maar je almalgaan loopt ook door tot aan de zenuwen.
Batterijen testen deed ik vroeger gewoon met de tong hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:34

Citaat:
Het groen van koper is in ieder geval giftig, ook voor een paard, hoewel ze er niet gelijk dood van omvallen.

Dit is grote onzin, koper is giftig, maar het is giftig in het bloed, zover ik weet. Ik hoop dat jou pony niet iedere dag z'n mond open heeft waardoor het in het bloed terecht komt. Als hij het inslikt is er niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:46

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:35

Pegasus schreef:

Zie ook :

Maar dit gaat dan over Zink en Koper, dit proefje heb ik vorig jaar ook moeten leren. Een bit bestaat toch niet uit Zink, of wel?

Olga heeft ook zo 'n bit met een stukje koper, ze loopt er niet anders op, het enige wat ze wel doet is op dit bit meer knabbelen dan op haar vorige.