Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
crazycactus schreef:Hou er ook rekening mee dat een auto met airco minder mag trekken!!!
crazycactus schreef:Maar hoe komen die mensen dan aan dit soort verhalen. Het is me van meerdere kanten verteld.
crazycactus schreef:Ik heb het van meerdere mensen gehoord. Het schijnt op je kentekenbewijs te staan of er is gewoon rekening mee gehouden.
Snap ook niet helemaal waarom, maar het had iets te maken met het vermogen van de motor.
fransheijs schreef:In princiepe mag de Volvo geen paardentrailer trekken! Dit omdat je voor het trekken van een paardentrailer een bus of jeep ervoor moet hebben staan (dit is officeel, maar wordt door iedereen, ook de wet zelf niet meer gehanteerd)
Kijk maar ff op de papieren, maar ik verwacht geen twijfels meer omdat je het hebt over een diesel, dus ik denk aan een 2.5 liter en die kan een tweepaardstrailer + inhoud makkelijk trekken!
Anders vraag ff aan je vader die weet het meteen waarschijnlijk!
fresco schreef:Goh, ik leer nog wat hier op bokt!
Ik wist niet dat ik met mijn E-rijbewijs, een 2 paards (met 2 pony's)mag trekken met mijn BMW....![]()
Is dit ergens te lezen?
Zolang het dus onder de 3500 kg samen blijft!
Zeg ik het nu goed?
fresco schreef:Goh, ik leer nog wat hier op bokt!
Ik wist niet dat ik met mijn E-rijbewijs, een 2 paards (met 2 pony's)mag trekken met mijn BMW....![]()
Is dit ergens te lezen?
Zolang het dus onder de 3500 kg samen blijft!
Zeg ik het nu goed?
Die 3500kg moet je nog even uit je hersenpan deleten. Die doet ook niet meer mee.fresco schreef:Ik zal ook ws. nooit met een 2 paards rijden, want we hebben zelf een 1,5 paards.
Maar in noodgevallen is het wel handig om te weten of het nou mag!
Ik zie zo ontzettend veel gewone personen auto's op de weg met een tweepaards trailer erachter en echt geen lichte trailertjes hoor!
Snappen jullie dat nou?
ikke schreef:fresco schreef:Ik zal ook ws. nooit met een 2 paards rijden, want we hebben zelf een 1,5 paards.
Maar in noodgevallen is het wel handig om te weten of het nou mag!
Ik zie zo ontzettend veel gewone personen auto's op de weg met een tweepaards trailer erachter en echt geen lichte trailertjes hoor!
Snappen jullie dat nou?
Jawel, zoals je hier al kunt lezen heeft het gros geen flauw idee van wat wel en niet mag. Ze doen dus maar wat ze denken dat goed is. Aangezien de controle minimaal is, zal het ze ook niet vlug overkomen dat ze tegen de lamp lopen.
Ik weet nog dat iemand van de manege (jurylid) eens ergens moest jureren. De eerste moest om 9 uur starten. Om 11 uur had hij twee combinaties in zijn ring gehad.
Bleek er een politiecontrole te zijn en alles wat niet klopte, mocht ook niet doorrijden.
crazycactus schreef:maar het had iets te maken met het vermogen van de motor.

Lisjuh87 schreef:Wij hebben een volvo v50 en die mag een anderhalf trekken, wij hebben er een zwaar paard in staan (fries van 1,70m) deze mag ook samen gereden worden met alleen B bewijs...(dit ligt ook weer aan de combinatie auto en gewicht)
Overigens is het een diesel met airco en heel veel andere extra´s dus dat van de airco geloof ik niet zo

Wouter24 schreef:crazycactus schreef:maar het had iets te maken met het vermogen van de motor.
Onzin, het trekgewicht wat toegestaan word heeft meer met het eigengewicht van de auto te maken, ruwweg is het vaak (op de jeeps en dergelijke die 3000+ mogen trekken na) het gewicht van de auto mag je er ook achter achter hangen, dat is ter voorkoming dat de trailer met je auto aan de haal gaat in plaats van andersom
En een airco doet niets met je vermogen van je motor, de airco vraagt hooguit 100 toeren meer van de motor.