Legerkisten als rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meiske36

Re: Legerkisten als rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 19:15

Maar al met al zijn het goed laarzen voor een paar keer per week recreatief rijden. Ik denk dat ik ze een keer "leen" van mijn broer .
Heeft er iemand een foto van rijden met kisten, dus tijdens het rijden, kan ik effe kijken hoe dat eruit zie, (met sporen zou helemaal mooi zijn) een pm kan ook .

Gr meiske36

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:27

ik heb vandaag weer nieuwe kisten gekocht dus dit zijn de oude versleten die je ziet...

Afbeelding

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:55

Mijn vriend doet die ook altijd aan om gaan te rijden. Hij vind het heel goed rijden.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:23

Ik rijd al JAREN met die dingen, en ik wil nooit weer anders..
Ze rijden heerlijk, dragen comfortabel, zijn goed voor je rug, waterdicht, nooit koude voeten in de winter, nooit zweetvoeten in de zomer..
Het is alleen wel zo dat je breedtemaat S of M moet kopen...want als je breder gaat, is de kans dat je vast blijft zitten in de beugels groter.
Ik weet niet precies hoe dat is met grotere maten..
Ik heb zelf maat 36/37.
Maar voor mij echt nooit meer anders!
(ik rijd er trouwens dressuur mee....en spoortjes passen er prima overheen!)

Afbeelding

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:35

Wat trouwens ook een voordeel is, is dat je niets voelt als er een belg op je voet staat te stampen...
In kisten zitten neuzen van keihard plastic. (wat je niet voelt trouwens....ze lopen heerlijk.)
Vroeger zaten er stalen neuzen in, maar als er dan iets heel zwaars op je voet valt, kan het zijn dat je tenen klem komen te zitten tussen het staal..omdat het staal dan om zou buigen..brrrr

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:45

Ik rijd ook met kistjes.. Heb er meer steun op en ze lopen veel comfortabeler, ook houd ik mijn voeten zo stiller. Natuurlijk zit er wel een stevigprofiel onder, dus is er meer kans om in je beugels te blijven steken als je valt. Maar dat kan altijd gebeuren. Ik ben er iig heel tevreden over

meiske36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 21:38

Kheb ze net even aangedaan, ze waren nog vrij stug, (schijnt te horen als ze nog nieuw zijn) maar zeker stevig. Ik ga er morgen even mee rijden en dan kijk ik of ik ze neem

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:39

Yvonniej schreef:
(inlopen van kisten is trouwens geen lolletje..)

Nee dat is zeker geen lolletje, maar daarna zitten ze als pantoffeltjes!
Mijn chaps zijn op dit moment een beetje stuk en draag ik ze dus niet onder mijn rijbroek want dat is echt geen pan zonder chaps!
Het rijden ermee vind ik wel prettig, alleen zijn ze eigenlijk iets te breed voor mijn westernsporen. Die moet ik wat laten bijbuigen...

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:43

meiske36 schreef:
Kheb ze net even aangedaan, ze waren nog vrij stug, (schijnt te horen als ze nog nieuw zijn) maar zeker stevig. Ik ga er morgen even mee rijden en dan kijk ik of ik ze neem

vrij stug...ja dat wordt dus zere voeten...
ik kan nu bijna al zeggen dat je morgen zegt dat je het helemaal niks vind. Gewoon omdat je zeker weten morgen met zere voeten van je paard afkomt. Maar goed dat heb je bijvoorbeeld ook met leren rijlaarzen inlopen ervan.

meiske36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 21:45

Waarom eigenlijk ook nog chaps boven kisten, die zijn van zich zelf al hoog??

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:52

zonder chaps kisten onder een rijbroek.....nee dat vind ik echt geen potje. Maar goed dat is mijn mening natuurlijk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:55

meiske36 schreef:
Maar al met al zijn het goed laarzen voor een paar keer per week recreatief rijden.

Ik ken mensen die endurance rijden en zweren bij kisten, die willen niets anders meer. En die rijden wel wat vaker en langer dan een paar keer per week recreatief: trainingen van 40 km en wedstrijden van 80 km, om maar wat te noemen.

Zelf zou ik er niet aan moeten denken, maar met leren rijlaarzen rijden kan ik ook niet. Ik heb weer andere schoenen die mij erg fijn zitten.

meiske36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 19:37

Ik heb er vandaag even kisten geleent, buitenrit meegemaakt, maar viel hardstikke mee, geen zere voeten of , wel stug, dus lopen en alles moet ik even aan wennen. Met sporen ging ook hardstikke goed. Dus ik heb net een uur geleden nieuwe kisten gehaald (dump zit om de hoek dus).
Bedankt voor alle reacties.

Gr Meiske36

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:46

ik loop in het dagelijks leven op kisten .. omdat ze geweldig onderhouds arm zijn en ik er goed op loop .. ook zijn ze heerlijk stevig .. als mijn kisten te lelijk worden voor in het dagelijks leven gaan ze naar de paarden

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:17

Ik reed eerst altijd met kisten (en met spijkerbroek) vondt het heerlijk rijden, had nooit ergens last van.

Maar nu heb ik toch maar mn fila's gepakt, oude bergschoenen van FILA, die zijn smaller en in de beugels van mijn zadel blijf ik toch soms een beetje klemmen, mijn kisten zijn ook wel aardig breed, waren 2de hands en ik denk dat het wel een mannen breedte is..
Maar met dezelfde kisten reed in in frankrijk dus altijd, daar had ik er nooit last van....
Ben ook maar van de spijkerbroek afgestapt, niet omdat het niet lekker reed, integendeel, maar ze slijten er zo snel van en dat vindt ik zonde!
Eerst reed ik gewoon zo met kisten en spijkerbroek zonder chaps,
hier reed ik toch meestal wel met chaps, omdat bij dit zadel mn broek anders beetje omhoog kruipt...
Maar als stalschoenen zijn ze perfect! Ik ben de enige die zn paard uit de wei kan halen zonder natte voeten te krijgen, voel het niet als er paarden op mn tenen staan te dansen, heb nooit koude of hele warme voeten, en kan mn schoenen gewoon afspoelen en er veel op lopen!
perfect toch?

Hier ik op Henzo met kisten en spijker broek, zo reed ik hem dus altijd. Maar wij reden ook alleen maar ritten, want we begeleide groepen.
(Het zadel paste hem niet; dat is ook wel te zien, dus ik zit raar)
Afbeelding

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:41

Mijn vriendin reed er ook altijd mee, gewoon haar Chaps erover. Maar ja op wedstrijden hoef je hier niet mee aan te komen. Sporen kun je er ook gewoon omheen doen hoor!