Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pammy schreef:Het hooi van natuurmonumenten is wel heel mooi maar zit niet veel voeding in. Omdat het pas met of na de bloei gemaaid mag worden, want waar is al die energie van het gras gebleven, in de stengel en de bloem.
Energierijk hooi is niet al te grof en te stengelig want in stengels zit geen voeding is alleen maar een holle pijp om water naar de bloem te krijgen.
JewelFamke schreef:Ze krijgt niet veel, maar een kwart schep geplet per dag, samen met ruwvoer en brok. Zolang mijn pony zich er prettiger bij voelt (dat is ook duidelijk te merken en te zien) wil ik er zeker meer doorgaan.
Koekiesgek schreef:Waarschijnlijk krijg je paard dit erbij! Er is waarschijnlijk niet geminderd met brok, alleen extra haver. Dus het paard krijgt meer, die energie had het ook uit brok kunnen halen.
machie schreef:ik voer geen haver. Ik voer ook geen musli, helemaal niks van die zooi. Mijn paard krijgt een kilo of 2 normale onderhoudsbrok per dag en een hele baal hooi. Verder staat ie overdag buiten! Ik weet zeker dat mijn paard goed is. Het is toch ook al bewezen dat ruwvoer beter is voor paarden dan brok?
Ik voer liever haver dan brok.
De voornaamste reden dat hij brokken krijgt is vanwege mineralen ed. Die zitten voor zover ik begreep minder in hooi. En aangezien meneer geen mineraalblokken lust...