Zonder deken laten van de winter kan dat?.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Zonder deken laten van de winter kan dat?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:58

Ik ga mijn paard deze winter ook voor het eerst zonder dekens op. Hij heeft altijd dekens op gehad. Maar volgens mij kan het geen kwaad als je na de zomer geen dekens meer op doet. Je moet natuurlijk niet eerst wel een deken op doen en dan later (in dezelfde winter) zonder dekens gaan doen. Maar dat doe je niet neem ik aan.
Ik denk dat dat wintervacht aanmaken zo in hun natuurlijke gedrag zit dat dat niet weggaat. Dus dat ook een paard dat altijd onder dekens heeft gestaan nog prima een wintervacht aan kan maken.

Probeer het gewoon, als het niet gaat kan je alsnog een (dunne) deken opdoen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:02

kan makkelijk hoor!
wij hadden een kwpn'er die we kochten onder dek en ook altijd onder dek had gestaan.
het jaar erop kreeg hij gewoon lekker een wintervacht en kon hij gewoon buiten zonder deken.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:13

Mijn paarden hebben geen van allen dekens op gehad, en er is er nooit eentje ziek geworden! Ik denk altijd maar zo, er is maar een deken die perfect past, nergens schuurt en lekker warm is, dat is de eigen vacht! Ik haal ze wel 's nachts binnen. Overdag gewoon naar buiten, weer of geen weer. Met rijden misschien lastig, want lang uitstappen, maar met een zweetdekentje is ie snel droog...