Mening gevraagd! Paard wel of niet kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rona

Re: Mening gevraagd! Paard wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 11:50

Ze kost niet zo veel dus dat scheelt.
Ik wil gewoon recreatief met dr rijden. Dressuren, buitenrit, laag sprongetje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:54

Ik zou haar kopen, en ga helemaal met Russel mee. Heel eerlijk van de mensen dat ze dat vertellen, en het paard hoeft er geen gevolgen aan te hebben overgehouden. Als de klik er is zou ik het doen, mits de prijs in orde is. Heb je er al op gereden?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:01

russel schreef:
In een jaar tijd kan er veel gebeuren. Mijn paard kan ook in een jaar tijd kapot gereden worden, zegt niets over de conditie toen ze hem kochten, zou ik dus nooit doen.
Een paard goed en gezond houden is makkelijk als je weet wat je doet en goed kan rijden, maar ook zij kunnen een paard binnen korte tijd naar de kl*ote helpen.
Ik als eigenaar zou hier nooit mee akkoord gaan. Niks over TS, maar even terzijde, straks heb je van die wouwsen die het uiterste uit zo een paard gaan halen om te kijken of hij "goed" is zodat hij nog wat langer dat een jaartje meekan.

Op zich heb je gelijk - maar soms (het is ons wel eens overkomen) sluit je een deal omdat je elkaar vertrouwt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je met sommige mensen, die je niet eens kende, maar met wie het vanaf het eerste moment klikt, volstrekt informeel zaken kunt doen - door bv later nog wat te betalen. En als het dan allemaal tegenzit, nou ja, pech....grote kans dat je met het paard van TS niet zoveel keus hebt als verkoper; of je doet hem voor een zacht prijsje naar een leuke ruiter, of je doet 'em de handel in en dan krijg je er ook geen cent voor.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:20

oxer schreef:
genoeg goede paarden te verkrijgen dus waarom een kopen met een verleden??

Maar waarom dat paard geen kans geven?
Wat gebeurt er dan met haar als iedereen zo denkt?
Ik vind dat zo makkelijk gezegt maar dat paard wil ook een lief baasje en aandacht en kan er ook niets aan doen dat ze een peesblesure gehad heeft .

Ik zou er gewoon voor gaan als ze verder gewoon helemaal in orde is en het je droompaard is

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:38

Ik ben het helemaal met Russel eens!!

Laat het paard keuren, en vraag dan aan de DA of het werk dat je met het paard wil gaan doen geschikt is en het been dat aankan!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:42

hoihoi,
ik zou proberen om hem in ieder geval 2 weken of langer op proef te krijgen. Als dit voor de eigenaars een probleem is, zou ik er van afzien want dan zal er wel degelijk iets aan dat been mankeren...

Ik hoop dat je eruit komt!!!
veel succes

groetjes Denise

rona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 13:15

Cassidy schreef:
Ik zou haar kopen, en ga helemaal met Russel mee. Heel eerlijk van de mensen dat ze dat vertellen, en het paard hoeft er geen gevolgen aan te hebben overgehouden. Als de klik er is zou ik het doen, mits de prijs in orde is. Heb je er al op gereden?

Nee heb dr niet op gereden. Weet zeker dat ik dr dan wil hebben als ik dr op gezeten heb want zo ben ik dus ik wil eerst weten hoe andere erover denken en of het verstandig is. Snappie?

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:24

russel schreef:
Bel eens je DA en vertel eens een ditje en een datje en hij doet zus en zo. Wedden dat hij zegt, kom maar langs, ik moet hem zien, zo kan ik dat niet zeggen. Wij wel achter ons beeldschermpje zonder opleiding?

Ben ik het dus helemaal mee eens. Je kunt zo'n paard wel direct laten staan maar puntje bij paaltje heeft elk paard wel iets, alleen weet je er dan misschien niet van. Laat zo'n paard goed keuren, dan weet je redelijk waar je aan toe bent en als de DA geen redenen ziet waarom dat paard niet aan jouw eisen zal voldoen waarom zo'n paard dan geen kans geven!

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:40

Ik zou het er niet op gokken...tuurlijk loop je bij elk paard dat je koopt een risico maar een paard kopen dat een ernstige blessure heeft gehad vind ik gewoon een te groot risico. Een paard koop je voor het leven dus ik investeer liever wat extra geld in een gezond paard. Maar ieder zijn eigen keuze en mening natuurlijk. Als jij je er goed bij voelt en er vertrouwen in hebt dat je met dit paard kunt doen wat je ermee wilt doen dan moet je het gewoon doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:50

een peesblessure komt zelden weer 100% goed, ik weet niet in welke mate het paard geblesseerd is geweest maar ik zelf laat paarden met peesproblemen staan. Je kunt het dier altijd laten keuren door je veearts natuurlijk, het is echter nooit een garantie die ze afgeven. Met het huidige aantal paarden dat te koop staat zou ik voor een andere gaan.

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:56

Precies dat vind ik nou ook!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:24

Je zou hem best kunnen kopen, ik zou hem alleen klinisch en röntgenologisch laten goedkeuren, kost wat, heb je ook wat. Het kost volgens mij €600,-

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:09

beukiej schreef:
Je zou hem best kunnen kopen, ik zou hem alleen klinisch en röntgenologisch laten goedkeuren, kost wat, heb je ook wat. Het kost volgens mij €600,-

Tja, zo wordt het haast humor..want volgens mij mag dit paard niet meer kosten dan 1200 euro - om maar wat te noemen, dus om er dan nog 600 tegenaan te gooien voor een keuring, 'k weet niet. Bovendien moet je pezen scannen - en dat doen ze echt niet bij een standaardkeuring. Gewoon een DA goed naar de pees laten kijken dus.

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:41

rona schreef:
love_Bianco schreef:
Je doet Rona toch niet weg he
Want dat is echt een leuke pony!

Ik zou dit paardje overigens niet kopen, of pas na een tijdje als je 1000% zeker weet dat hij/zij er niks aan over heeft gehouden.

Nee nee Rona gaat niet weg maar ze is gewoon te klein geworden en wordt al oud

Owz...weten we dat ook weer

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:52

Als je hem echt wil zou ik in elk geval wel laten keuren en een foto en scan van het betreffende been laten maken. Lees in mijn profiel maar het verhaal van Tos.

amanda_naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:38

heey

als k jouw was had k er gewoon op proeftijd dan kan je altijd nog kiezen of je eht wel of nei wilt
gr.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 19:45

Bedankt voor al jullie meningen.
Heb te lang gewacht....het paard is al verkocht

biancapaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:32

niet kopen, je bent er nooit helemaal zeker van dat het paard er geen hinder van heeft, misschien als je ene keer gaat springen of hij verstapt zich raar dan kan ie er wel meer last van krijgen en dan zit je ermee, of als het later weer opduikt, dan is het de vraag of je ermee verder kan!
succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:41

Ik zou het wel doen. Mits een peesscan uitwijst dat de blessure compleet is geheeld. Dat die scan eventueel de helft is van de aanschafprijs of nog boven de aanschafkosten uitkomt, zou me dan niet schelen. Helemaal als het verder het paard is van je dromen, en je er recreatief mee wilt rijden, hoeft er geen probleem te zijn.

"Better to have loved and lost, than not to have loved at all...."

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:51

mijn vorge pony heeft het ook gehad aan haar achter been. ze springt nu weer in het M ze hoeven daar echt niet letsel van te blijven houden

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:23

Ligt eraan wat je ermee gaat doen... gorben had van linksvoor zijn pees door (over een hek gesprongen in een gekke bui...) en was daarvan bijna geheel genezen. Ik bedoel dan dat ik (zwaar) kon dressuren met hem en naar het bos ging prima maar rul zand (strand/duinen) en springen mocht hij niet meer. Moet wel eerlijk zeggen dat ik zelf zo'n paard niet zou kopen en inderdaad verder zou gaan kijken.
Geen hand vol maar een land vol!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 04-09-05 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:29

russel schreef:
Ik vind het heel eerlijk dat ze dat zo vertellen. Je kunt gaan kijken als ze het paard voor je voor rijden. Neem iemand mee die er kijk op heeft of een paard zuiver loopt, dan kunnen jullie kijken of het paard zuiver is.

Als het een wedstijdpaard is en ze is onlangs nog gestart kan je de protocollen bekijken, kijk of er iets staat van onregelmatigheid of zo iets. Bel de behandelend arts op en vraag zijn advies en laat dit paard alsnog keuren en foto's van dat been.

Paard is misschien wel weer helemaal goed en dan is het zonde te laten staan.

Kijk eens hoeveel paarden er van alles en nog wat mankeren. Ga eens een dagje op een paardenkliniek vertoeven. Vele dingen kunnen door goede behandeling weer netjes op zijn plaats komen. Diagnoses schrikken vaak af.

Neem een goede DA in de armen en laat hem checken, is hij goed, gewoon kopen.

Inderdaad een vriendin van mij heeft ook nog heeeeel lang genoten van een paard met een gescheurde pees.
Ze reed heeeel intensief, elke dag een dik uur.
En ze sprong er ook B mee.
En dressuurde.

Maar inderdaad ik zou wel advies van een Da vragen en desnoods een peesscan maken

Ooh hij is al verkocht??
Helaas.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:04

denk dat je ergens wel blij mag zijn dat ze verkocht is...bedenk wel dat een pees altijd een erg zwake plek blijft en één keer struikelen en het kan gelijk weer helemaal mis zijn, springen wordt zo en zo in vrijwel alle gevallen afgeraden om dat te gaan doen.
het is dan misschien een erg leuk paard, maar je hebt meer paarden dan kerken zal ik maar zeggen...gewoon doorzoeken naar een ander paard wat je aanspreekt, zonder poespas!

succes ermee!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 00:25

ik zou het niet doen.. er zijn nog genoeg andere leuke paarden ..