Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

russel schreef:In een jaar tijd kan er veel gebeuren. Mijn paard kan ook in een jaar tijd kapot gereden worden, zegt niets over de conditie toen ze hem kochten, zou ik dus nooit doen.
Een paard goed en gezond houden is makkelijk als je weet wat je doet en goed kan rijden, maar ook zij kunnen een paard binnen korte tijd naar de kl*ote helpen.
Ik als eigenaar zou hier nooit mee akkoord gaan. Niks over TS, maar even terzijde, straks heb je van die wouwsen die het uiterste uit zo een paard gaan halen om te kijken of hij "goed" is zodat hij nog wat langer dat een jaartje meekan.

oxer schreef:genoeg goede paarden te verkrijgen dus waarom een kopen met een verleden??
Cassidy schreef:Ik zou haar kopen, en ga helemaal met Russel mee. Heel eerlijk van de mensen dat ze dat vertellen, en het paard hoeft er geen gevolgen aan te hebben overgehouden. Als de klik er is zou ik het doen, mits de prijs in orde is. Heb je er al op gereden?
russel schreef:Bel eens je DA en vertel eens een ditje en een datje en hij doet zus en zo. Wedden dat hij zegt, kom maar langs, ik moet hem zien, zo kan ik dat niet zeggen. Wij wel achter ons beeldschermpje zonder opleiding?
beukiej schreef:Je zou hem best kunnen kopen, ik zou hem alleen klinisch en röntgenologisch laten goedkeuren, kost wat, heb je ook wat. Het kost volgens mij €600,-
rona schreef:love_Bianco schreef:Je doet Rona toch niet weg he![]()
Want dat is echt een leuke pony!
Ik zou dit paardje overigens niet kopen, of pas na een tijdje als je 1000% zeker weet dat hij/zij er niks aan over heeft gehouden.
Nee nee Rona gaat niet weg maar ze is gewoon te klein geworden en wordt al oud

russel schreef:Ik vind het heel eerlijk dat ze dat zo vertellen. Je kunt gaan kijken als ze het paard voor je voor rijden. Neem iemand mee die er kijk op heeft of een paard zuiver loopt, dan kunnen jullie kijken of het paard zuiver is.
Als het een wedstijdpaard is en ze is onlangs nog gestart kan je de protocollen bekijken, kijk of er iets staat van onregelmatigheid of zo iets. Bel de behandelend arts op en vraag zijn advies en laat dit paard alsnog keuren en foto's van dat been.
Paard is misschien wel weer helemaal goed en dan is het zonde te laten staan.
Kijk eens hoeveel paarden er van alles en nog wat mankeren. Ga eens een dagje op een paardenkliniek vertoeven. Vele dingen kunnen door goede behandeling weer netjes op zijn plaats komen. Diagnoses schrikken vaak af.
Neem een goede DA in de armen en laat hem checken, is hij goed, gewoon kopen.