geestelijk gehandicapten paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: geestelijk gehandicapten paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:09

huh, wie bedoel je nou?

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:12

ik geloof best dat er zulke paarden bestaan maar dan zijn ze denk wel met de fles groot gebracht.....verdiep je zelf eens in de natuurr!!!!!
normaal wordt zo een jong(veulen)af gestoten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:23

nou afgestoten dat weet ik niet eigenlijk..
het is eerder een zwakte van het veulen zelf, een te weinig aan impuls, een slechte motoriek. (gaat niet drinken, staan, enz, of niet vaak of snel genoeg, en oké in de natuur moet de merrie zo'n veulen wel achterlaten.)
bij echt verstandelijk gehandicapt dus.
ik vind de grens zo vaag, tussen vrij dom, en mogelijk echt gehandicapt..

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:29

Afstoten van een veulen is er vaak niet meer bij, omdat de mens zich er mee bemoeit en dit was ook het geval bij het paard wat ik beschreef, de man dacht goed te doen, door het veulen te 'helpen', maar ja wie kan zo'n lief veulentje nou dood laten gaan als je er bij staat te kijken?

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:38

tja dat ken natuurlijk niemand!!! zo een lief klein veulentje laten barsten ....dus ik denk dat er wel van die paarden rond lopen maar de meeste toch bij de slager belanden

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:39

Of ze moeten een leuk baasje treffen, zoals het paard waar ik over vertelde, hij heeft al zoveel paarden, een meer of minder maakt dan ook niet meer uit, zegt ie dan.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:50

Van paarden weet ik het eigenlijk niet maar m'n oma heeft een bouvier gehad die volgens haar het syndroom van down had. Inprecipe geen dingen aan te leren en een wat andere uitdrukking op z'n kop

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:01

ik heb ook een hond die niet spoort,en dan bedoel ik niet alleen qwa gedrag,maar meer qwa uitdrukking enz...

ik denk dat het ook wel bij paarden voorkomt
er staat hier een ouder paard die volgens mij dement aan het worden is....

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:15

kimmie261 schreef:
ik heb ook een hond die niet spoort,en dan bedoel ik niet alleen qwa gedrag,maar meer qwa uitdrukking enz...

ik denk dat het ook wel bij paarden voorkomt
er staat hier een ouder paard die volgens mij dement aan het worden is....

dementie bij honden komt 100 % zeker weten voor, en volgens mij bij paarden ook.

Vestandelijk gehandicapt komt ook zeker voor bij dieren, alleen ik denk de ergere vormen niet omdat die dieren niet zelfstandig kunnen eten/drinken.. Die sterven bij geboorte of worden ingeslapen als het geconstateerd wordt...
Ik denk dat je het vooral ziet door een slechte coordinatie waar ze hun benen neer zetten, alsof ze dronken zijn, en dat in meerdere of mindere mate..
Of als het heel licht is zijn ze alleen niet zo inteligent, en kan je ze niet tot zeer weinig en moeilijk iets aanleren.. Ik verwacht dat ze geen tot te weinig koppelingsvermogen hebben, ze niet zo goed dingen kunnen opslaan en weer oproepen...