Ervaringen: Praten met paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco1

Re: Ervaringen: Praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:20

ik kan hem zo niet vinden

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:36

ik heb bij jenna niks moeten betalen maar dat was maar een malig omdat ik daarvoor belazerd was door iemand. ik had 10 euro betaalt en ik kreeg 5 zinnetjes die nergens op sloegen! toen is jenna zo lief geweest om het gratis te doen maar normaal vraagt zij er 15 euro voor en dan mag je 10 vragen stellen inplaats van de 5 die ik heb

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:41

Aahzo. Alvast bedankt! Ik zal er eens over nadenken.

Groetjes Aniek.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:56

Waar kan ik contact maken met jenna? Heeft ze een site of een mailadres?

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:58

als je bij de zoekfunctie jenna intikt dan vind je al haar berichten en kun je haar een pmmetje sturen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:28

Ik heb Jenna al een pm gestuurd maar ze pm't niet terug

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:58

misschien is ze nog niet op bokt geweest..
je hoort vast snel iets van haar .

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 21:39

Ik hoop het ook.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 22:53

Ik zou het heel graag willen leren, om met paarden te praten, maar ik weet niet of je dat kan leren, of dat het in je moet zitten? Het lijkt me wel vet tof !! * om het leven van paarden beter te kunnen maken *

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:24

volgens mij zou je het best kunnen leren ,aan bepaalde manieren van reageren van het paard zou je ook met je paard kunnen praten ,maar door echt dingen te weten te komen over het verleden enzo ,denk ik toch dat je een bepaalde gaven ofzo moet hebben ,net als paragnosten (hoe schrijf je het )

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:51

Hoi !

Nou ik wordt wel een beetje verlegen van jullie berichtjes , Annet en Nightwish

Iedereen kan leren met dieren te communiceren. Ik heb het bij Irene Bras geleerd. Hoewel ik voor die tijd ook wel 'vreemde' dingen meemaakte. Mijn hond die bv midden in de nacht mij beelden stuurde van een lege waterbak die vervolgens echt leeg bleek te zijn.
Het is ook een kwestie van je open stellen.
Maar iedereen kan het leren en doet het ook.
Wel eens gedacht als je kat of hond iets absoluut niet mocht doen 'Niet dit of dat doen ' en dan vervolgens doet hij/zij het dus doodleuk wel. Wat er dan gebeurt is dat terwijl jij denkt niet doen, vorm je een plaatje in je hoofd van hoe het eruit ziet als ze het doen. Het dier pikt dit op en doet het vervolgens wel.
Dieren kunnen nml heel erg makkelijk plaatjes opvangen, dus dat dier denkt...ok ze wil dat ik dat doe.
Zo onstaan er dus makkelijk communicatie problemen en worden dieren dus in het vakje 'ongehoorzaam' geplaatst.

Ik beantwoord pbtje echt zo snel mogelijk, maar ik zit in de nachtdienst en heb dus weinig tijd om echt lekker achter de pc te zitten.
Maar iedereen krijgt antwoord

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:31

ik zou het ook nog welleens willen laten doen, ik heb hier op bokt wel eens een foto laten lezen en wat diegene zei klopte ook voor een heel groot deel.

Het verhaal van first vind ik inderdaad erg triest..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:33

@ tooske. Ben je ook echt op vakantie gegaan met hem? En wat lief dat hij zo voor dan andere paard zorgt!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 17:14

Citaat:
Hoi !

Nou ik wordt wel een beetje verlegen van jullie berichtjes , Annet en Nightwish

Iedereen kan leren met dieren te communiceren. Ik heb het bij Irene Bras geleerd. Hoewel ik voor die tijd ook wel 'vreemde' dingen meemaakte. Mijn hond die bv midden in de nacht mij beelden stuurde van een lege waterbak die vervolgens echt leeg bleek te zijn.
Het is ook een kwestie van je open stellen.
Maar iedereen kan het leren en doet het ook.
Wel eens gedacht als je kat of hond iets absoluut niet mocht doen 'Niet dit of dat doen ' en dan vervolgens doet hij/zij het dus doodleuk wel. Wat er dan gebeurt is dat terwijl jij denkt niet doen, vorm je een plaatje in je hoofd van hoe het eruit ziet als ze het doen. Het dier pikt dit op en doet het vervolgens wel.
Dieren kunnen nml heel erg makkelijk plaatjes opvangen, dus dat dier denkt...ok ze wil dat ik dat doe.
Zo onstaan er dus makkelijk communicatie problemen en worden dieren dus in het vakje 'ongehoorzaam' geplaatst.

Ik beantwoord pbtje echt zo snel mogelijk, maar ik zit in de nachtdienst en heb dus weinig tijd om echt lekker achter de pc te zitten.
Maar iedereen krijgt antwoord

Wat is Irene Bras..?

Subalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:24

Ik ga het ook laten doen met mijn paard.
Me tante heeft haar leren kennen via een forum van dat soort dieren.
Die vrouw heeft nog geen zelfvertrouwen er in en ze heeft het ook alleen nog maar gedaan bij dieren die ze kent. Dit is ook de 1e keer dat ze het bij een paard doet.

Ik ben benieuwd, er zijn best wel wat dingen die is over mijn paard wil weten, hoe ze het bij haar vorige eigenaar heeft gehad, waarom ze slaat met haar achter benen en nog veel meer. Ik hoop hierop antwoord te krijgen.

Ik zal het hier op zetten als ik het verhaal krijg.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:08

Citaat:
Wat is Irene Bras..?

Bedoel je niet wie ?

Dit stukje staat over haar op de site van Cecilia v.d Drift :

Irene Bras, alternatief therapeut, consulten (op afstand) & workshops communiceren met dieren. Verder voor het hervinden van emotionele balans m.b.v. bloesemremedies (Bach & Nederlands), chakrahealing, visualisatie & meditatie op afstand en bij mij thuis. Voor informatie: 010 4330394 / irene.bras@hetnet.nl.

Ik vind haar heel prettig. Ze legt alles op een logische manier uit en is altijd positief. Haar workshops zijn erg leuk.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 19:01

Ja ik bedoelde wie, haha! Heeft zij ook een site, zo ja, wat is die?

Groetjes Aniek.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:17

ik ben ook wel geinteresseerd in dit onderwerp.
ik heb een paard verzorgd waarbij ik dit ook wel zou willen laten doen, omdat ik wil weten wat er in hem omgaat en wat er in zijn verleden is gebeurd

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 15:29

Heeft er iemand nog een gesprek met hun paarden? Iemand nog ervaring...?

Angel08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 15:47

Hallo,,

Ik zelf zou het heel graag willen kunnen.
ik geloof er dan ook heel erg in

vroeger voelde ik al aan onze huisdieren (niet paarden) maar vooral honden en katten als ze ziek werden.
er was dan nog niks te zien maar ik voelde dan dat ze zich niet lekker voelden en ziek zouden worden.
en ja hoor na een week of paar dagen was het dier ziek.

en als er iets was dan konden mijn ouders niet ontdekken waarom het dier zo deed, maar ik begreep de beesten altijd.

zo heb ik nu met mijn paard ook zoveel dingen die ik zou willen weten van haar WAAROM ze nou zo doet.
maar met bijna al onze dieren heb ik nogsteeds dat ik het aanvoel behalve bij mijn merrie.

ik zou ook heel graag een keer willen dat iemand met haar '' praat''.
ze zeggen dat je het alleen zelf kan als je er een gave voor hebt en dat je er voor openstaat.

weet iemand of je het ook zou kunnen leren?

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 16:07

ja je kan er een cursus voor doen.
stuur anders even een pm naar jenna hier op bokt.
als je een stukje naar boven scrollt dan zie je haar vanzelf staan

Camelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:52

wil je er nog wat meer over weten stuur een berichtje naar lisette die kent verschillende mensen die je er mee kunnen helpen
het kan echt wij hebben contact gehad met ons paard barbiano

Angel08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:58

wie is dat? lisette?

heb ik nou wat gemist?

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:19

Ik heb mijn paardje opgegeven via www.pratenmetpaarden.nl ongeveer een half jaartje geleden.

Ik had haar op dat moment net een maand bij mij op stal staan (ze komt van een handelsstal)
Er is mij altijd verteld dat ze het niet makkelijk heeft gehad in d'r jeugd. Het enige wat ze me hierover konden vertellen is dat ze van de paardenmarkt in Zuidlaren kwam onder de wonden en regenschurft.. Maar goed hier haar verhaal dus:

Thyra
Merrie zonder al teveel zorgen. Gelukkig in het leven met al zijn facetten. Natuurlijk is er weleens iets maar over het algemeen mag ik niet klagen. Favoriet van baas als tijdverdrijf. Ze verwend me graag met snoep en aaien.
Dure schoenen staan me goed. Ik zal zuinig zijn er op. Nare herhinneringen heb ik niet. Leven is goed voor deze merrie.
Littekens zijn enige wat zichtbaar is van andere tijd. Geen moeite gedaan om die tijd te onthouden. Lijkt duidelijk erger dan dat het is, anders had ik het wel geweten.

Zijn er negatieve ervaringen uit je verleden waar je nog mee word geconfronteerd?
Ik niet, vrouw wel. Onder het zadel niet de makkelijkste. Verkeerde onderwijs is blijven hangen.

Ben je gelukkig op je nieuwe stal?
Nieuwe stal is fijn. Vrienden waren snel gemaakt. Ik voorspel een hoop lol hier voor mijn vrouw en mijzelf.

Het je pijn in je lichaam?
In mijn rug soms. Spieren zijn hard en willen dan moeilijk ontspannen.

Wat kan je vrouwtje doen om ervoor te zorgen dat je lekkerder in je vel zit ?
Laat naar rug en spieren kijken en ik zal helemaal blij zijn.

Zou je later een veulen willen ?
Ik zal toegewijde moeder zijn als het ooit zover komt. Maar nu is dat niet aan de orde.
Vrouw heeft handen vol aan mij. Tweede Thyra zou ze nog niet aan kunnen en ik ook niet.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:24

Het klopt allemaal er helemaal wat zo doorgeeft. Moet wel lachen om d'r dure schoenen, ze had net daarvoor voor het eerst ijzers onder gekregen en daar liep ze echt heel raar mee in het begin, ze ging echt stampen om het geluid beter te kunnen horen..