Hoe Duur Kost Een Shetlander Per Maand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Re: Hoe Duur Kost Een Shetlander Per Maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:48

Citaat:
Dan zomaar even een gewetensvraag... Wat ga je doen als het je pony overkomt? Dat hij een volledige slag in de darm, heeft en er geen andere optie is dan opereren? Af laten maken? Vrij l u llig dat die pony dan net in het bezit is gekomen van iemand met een bijbaantje die net voldoende geld heeft om de maandelijke kosten te dragen. Het stomste dat je kan doen is geen rekening houden met dit soort dingen, daarmee voorkom je ze namelijk niet.
Mijn paard kreeg toen ik hem net 2 maanden had een dergelijke slag in de darm en is gered door een operatie van ruim 4000 euro. Ik had gelukkig mijn paard verzekerd (kost 50 euro per maand) en heb het niet zelf hoeven betalen, dat is dus ook een optie. De verzekering vergoed maar zo'n 80%, dus er blijft altijd een gedeelte dat jezelf moet betalen naast de premie.

In een noodgeval kom ik echt wel aan dat geld hoor! Dan via via.. maar het komt er wel.

En tja... je praat zo makkelijk maar laat vervolgens wel weten dat je het niet zelf hoefde te betalen.. dan is het lekker makkelijk.
Want jij had het dus ook NIEt op je rekening

En dat was wat ik zei.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:13

oxer schreef:
Wij hebben thuis een shetje en die kosten bijna niks hoor...ik weet natuurlijk niet of jij een weitje hebt bij huis. Wij hebben bij huis een heel klein weitje en de pony kost ons ongeveer €15,- per jaar.

Dit is ze trouwens:

http://www.equides.free.fr/chevaux/Race ... .JPG[/img]

Ja een pony van een Franse informatiesite
En als jij voor 15 euro per jaar voor pony leeft vind ik dat zeeeeeeeer apart en zal die niet geent, ontwormd en bekapt worden?

Voor de rest een shet is echt niet veel goedkoper dan een groot paard.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:42

hahahah bedankt allemaal voor jullie reactie...
ik heb een vrouw gesproken op msn en die heft alles bijelkaar gerekent en die zegt 65,- p.m dus dat valt reuze mee..

enne over dat wij rusie krijgen of onze ouders dat zou echt nooit gebeuren.. wij kennen elkaar al zo lang we zijn net broer en zus.. (of in ons geval zussen +o ) en alle poetsspullen enzo hebben we zelf..
we gaan van paardrijden(les) af en dat bespaart onze ouders dan ook geld enz enz enz we hebben zelf halstertouw en ik (abiaslover) heb zelf een halster..!!
ik ben druk spullen aan eht verkopen wak niet meer nodig heb..
en dat geld leg ik opzij in ben nu samen met me vriendin aan het sparen want alle beetjes helpen..!!! toch..??
we gaan klusjes zoeken dat we daarvoor geld krijgen..!!
en ik ga over een week naar me vader toe
en ga daar wel klusjes doen voor geld ik had toen ik me hofd om ene groote pony (e-pony) te kopen van eigen geld (en ja dat lukt echt dus niet) ik ga elke dag wel alleen afwasse en stofzuigen.. en al dat soort dingen..
maar ik vidn wel aan een shet heb je midner zorgen met rijden enzo dan met een grooter paard maargoed dat is mijn mening..

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:42

Wat ik kwijt ben per maand aan me shet=

stalling (Wei met schuilstal, en hooi) 45E pm
Wortels en appels = 30E pm (Ruim geschat)

Verder 1x in de 6 weken een wormenkuur 12E
Hoefsmidt heb ik nog niet nodig gehad (heb reddy nu 3 maanden, maar haar hoefjes slijten netjes op de stenen blijkbaar)
Voer doe ik al 3 maanden mee, en de zak is nog lang niet leeg.
1x in het jaar enten 25E

En verder krijgt ze vaak een halster of zadeldekjes kado van me, maar goed dat zijn extratjes..
aan vaste lasten ben ik dus 75 per maand kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:54

Ligt eraan ..
Je moet hebben/doen:

* Weitje
* Voer
* Enteningen
* Ontwormen
* Bekappen
* Stalletje ( Stro/Zaagsel ?)

Ligt er natuurlijk aan ..
Een weitje aan huis scheelt een hoop in de kosten .. Ik neem aan dat je Shetje dan een stalletje nodig heeft, daarvoor is weer stro/zaagsel (etc.) voor nodig. Een Shetlander hoeft niet echt bijgevoerd te worden, wel als ie bijv. in een land staat waar het gras is gezaait voor koeien, dat gras is minder voedzaam voor paarden. Dan nog om de 6/8 weken als het nodig is bekappen en ontwormen en enteningen ..
Ik heb geen idee waar je dan op uit komt ..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:05

abiaslover schreef:
hahahah bedankt allemaal voor jullie reactie...
ik heb een vrouw gesproken op msn en die heft alles bijelkaar gerekent en die zegt 65,- p.m dus dat valt reuze mee..

enne over dat wij rusie krijgen of onze ouders dat zou echt nooit gebeuren.. wij kennen elkaar al zo lang we zijn net broer en zus.. (of in ons geval zussen +o ) en alle poetsspullen enzo hebben we zelf..
we gaan van paardrijden(les) af en dat bespaart onze ouders dan ook geld enz enz enz we hebben zelf halstertouw en ik (abiaslover) heb zelf een halster..!!
ik ben druk spullen aan eht verkopen wak niet meer nodig heb..
en dat geld leg ik opzij in ben nu samen met me vriendin aan het sparen want alle beetjes helpen..!!! toch..??
we gaan klusjes zoeken dat we daarvoor geld krijgen..!!
en ik ga over een week naar me vader toe
en ga daar wel klusjes doen voor geld ik had toen ik me hofd om ene groote pony (e-pony) te kopen van eigen geld (en ja dat lukt echt dus niet) ik ga elke dag wel alleen afwasse en stofzuigen.. en al dat soort dingen..
maar ik vidn wel aan een shet heb je midner zorgen met rijden enzo dan met een grooter paard maargoed dat is mijn mening..

Sorry hoor, maar ik vind dat je er wel erg makkelijk over denkt.
Je hebt al een halster en een halstertouw,wow wat zal je daar ver meekomen.
En geen ruzie met je vriendin,ben bang dat de toekomst het je nog zal gaan leren.
Nee sorry al met al vindt ik het een leuke gedachte maar niet realiseerbaar.
Ik denk niet dat je weet waar je mee bezig bent.
Zorg nou eerst maar dat je een baantje hebt zodat je zeker weet dat je maandelijks alle kosten kan betalen.
Kan ook niet begrijpen dat je ouders hiermee accoord gaan.
Als mijn kinderen met zo'n idee komen dat zo zwak op poten staat neem ik het niet eens serieus.
En veearts kosten zijn geen kleinigheid hoor,dan begint het allemaal pas.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 20:29

we gaan ook eerst sparen enzo maar kijk zulke negatieve reactie vinden ik en me vriendin NIET leuk dus laat ze dan ook neit achter

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:33

ik betaal €25 per maand.
Ik kan ook van een bak gebruik maken

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:36

abiaslover schreef:
we gaan ook eerst sparen enzo maar kijk zulke negatieve reactie vinden ik en me vriendin NIET leuk dus laat ze dan ook neit achter

Jij wil een reactie dus zeur dan ook niet als je die krijgt.
Wees blij dat iemand zijn mening geeft, het kan je een hoop ellende en verdriet besparen.
Blijkbaar ben je nog niet in de leeftijd om dat te beseffen.
Het zou niet leuk zijn als je een pony koopt,er van gaat houden en dat 3 maanden later blijkt dat je de stalling niet meer kan betalen en dat de pony dan weg moet.
Maar ja, jij wilt blijkbaar alleen maar leuke en blije berichten krijgen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:38

Als je negatieve reacties niet leuk vind (wat in mijn ogen een goed bedoeld advies is) moet je hier geen bericht er over neer zetten naar mijn mening.
Ik heb een vast baantje, zou alles kunnen betalen, alleen ik doe het niet juist ivm hoge DA kosten.
Je kunt wel denken van och zal me niet gebeuren, maar gebeurt het wel, wat wou je dan doen?
Ik neem aan dat je van paarden houdt, en dat je je ook aan zo'n beesie gaat hechten, wat doe je dan als je m moet laten inslapen omdat je het niet kunt betalen?
Mijn advies is dan, wacht er mee, spaar lekker door en kijk over een poosje maar eens verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:57

abiaslover schreef:

Dat zijn geen negatieve reacties maar realistische reacties.

Mijn Shet kost mij in de zomer alleen wormenkuren en een bezoek van de smid. Verder heb ik het geluk dat hij enorm gezond is en ik tot nu toe geen extra dierenartskosten heb moeten maken.
In de winter komt daar hooi zoveel als nodig en wortelen zoveel als ik wil geven bij. Kosten? Daar ga ik geen bedrag op plakken omdat tijdens een strenge winter er makkelijk een heel aantal extra balen hooi gevoerd worden en er dan ook stro in zijn schuilstal ligt.
Vergis je niet, ook een Shet kost veel geld.
Verder weet ik niet wat je met de Shet wilt gaan doen, maar rijden op een Shet is voorbehouden aan lichte mensen. Wil je echt regelmatig rijden en ben je in de groei dan kun je beter doorsparen voor een grotere pony of een paard. Denk daar ook over na...

En eigenlijk denk ik dat je je geen enkele pony kunt veroorloven als je je moet afvragen hoeveel het kost.

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:05

heej
Ik heb zelf 2 shets
Die bij mij aan huis staan met stallen
Maar inentingen krijgen ze door de dierenarst en Wormenkuur kopen we zelf in de paardenwinkel Jha en dan heb je brokken enzo .. das niet echt duur
En halstertje en poetsgerief kan samen maar ong.. voor un shet €15 euro kosten misschien nog goedkoper maa je bent denk k maa cker tussen de €100 en €120 kwijt..

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:07

Wij zijn per maand aan de shets maar €50 kwijt maar we hebben ook nog paard dus normaal €60 ,65 euro.. per maand

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 08:02

hallo allemaal ,
bedankt voor jullie reacties..!!
srry dat ik daarboven zo fel reageerde
maar wij heben dus op nieuw gerekent en ruim gerekent
en zijn op 65,- in de zomer 80,- dus ongeveer 70,- per maand..
en mijn ouders zijn gescheiden en betalen dan dus beiden 17.50,- per maand mijn moeder ook en me vriendins vader en moeder ook 35,-

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:22

Niet goedkoper dan een paard hoor.

Penny? ==> profiel TS

Zou natuurlijk kunnen hoor maar ik vermoed penny

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:30

Maar wat ga je dan met die shet doen vraag ik me af. Waarom ga je eerst niet wat pony's verzorgen, voordat je je stort op een eigen shet terwijl je eigenlijk een rijpony wilt. Geloof me, dat wandelen en poetsen alleen blijf je ook niet altijd even leuk vinden, zeker niet als je in de pubertijd komt.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:04

Tessebes schreef:
Maar wat ga je dan met die shet doen vraag ik me af. Waarom ga je eerst niet wat pony's verzorgen, voordat je je stort op een eigen shet terwijl je eigenlijk een rijpony wilt. Geloof me, dat wandelen en poetsen alleen blijf je ook niet altijd even leuk vinden, zeker niet als je in de pubertijd komt.

ik had het niet beter kunnen omschrijven

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 06:45

wij verzorgen al heel lang paarden en pony's ervaring genoeg..!!

en we willen ermee gaan mennen en we gaan
eerst heel lang doorsapren tot we allebei heel
veel geld hebben en dan pas gaan we er echt
mee naar one ouders toe dat we het echt willen
enzo.. !!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:01

Besparen op les . Je kunt besparen op goedkopere spullen, maar echt niet op les. Dat heeft iedereen nodig.
Het lijkt nu allemaal nog leuk, maar er komt meer bij kijken dan jullie nu ooit kunnen overzien.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 09:39

wij kennen dus ene vrouw die 2 shets heb.. en die heeft ons alles vertelt hoe en wat.. dus