manegepony wordt verkocht, maakt ze nog een kans?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tzif

Re: wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:34

dat ze zo verveledn is kan ook aan hele andere dingen liggen, als het zadel mis. niet goed lag op haar rug kunnen paarden ook al zo reageren, gras op een ander land doet vreemd maar waar soms ook grote wonderen

kiekpjot

Re: manegepony wordt verkocht, maakt ze nog een kans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:37

van dat zadel dacht iik ook ..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:11

ik heb er allemaal verder geen verstand van hoor, maar niet iederpaard/pony kan je zomaar in manegelessen plaatsen.
dat hoef je met onze merrie echt niet te proberen, want die zal helemaal gek worden.

maar met de opmerking zo moeder zo zoon.. hoeft niet eens een karakter trek te zijn. als je die merrie zo blijft behandelen en vervolgens met het veulen hetzelfde doet.. ja dan neemt zon beesie ook dat soort gedrag aan. je kan ieder beesie vals krijgen als je ze maar verkeerd behandeld.

het is voor de pony te hopen dat ze snel naar iemand gaat met verstand en geduld, dat ze niet zo hoeft te lijden daar.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:32

Ik vindt het ook maar een vaag verhaal, maar als de pony te koop staat voor een redelijke prijs komt ze maar bij mij, dan zullen we haar laten zien dat niet alle mensen zo stom kunnen zijn.
Tuurlijk heeft het beestje nog een kans

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:09

Ik vind het een heel vaag verhaal, en vind het ook heel slordig van die manege eigenaar dat ie niet eens gemerkt hat dat die pony drachtig was...

Tuurlijk heeft die pony nog een kans hij moet gewoon bij iemand terecht komen die er verstand van heeft en ook veel geduld heeft.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:32

Dat een pony drachtig is kan je soms inderdaad NIET merken. Bij ons op stal waren er ook 2 ponys waarvan ze 2 maanden van te voren er achter kwamen dat er 1 zeker drachtig was, de andere was nog onzeker. 1 maand later lag er van de merrie waarvan het onzeker een merrieveulen, die mager was de andere merrie is later bevallen van een hengstenveulen en doordat we aan deze merrie zagen dat ze dikker werd is deze niet zo mager geboren. Deze 2 merries kwamen van de handelaar vandaan en stonden er nog niet zo lang.

Over die pony, wij hadden bij ons op stal ook een pony staan die liep helemaal niet ook niet in de lessen, is gewoon terug gegaan naar de handelaar en wat daar mee gebeurd is mag joost weten. Dit beestje moet gewoon een kans verdienen bij 1 eigenaar dan komt het vast wel goed, eerst ff lekker bij komen want als je door 1 iemand al niet goed behandeld word raakt het vertrouwen kwijt in de mens en kan het zo zijn dat ze het daarom naar alle mensen doet. Het veulen wordt behandeld zoals zijn moeder wordt behandeld en daarom zeggen jullie nu zo moeder zo zoon! Deze zoon is helemaal niet zoals jullie denken, jullie brengen het er zelf naar!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:25

deze pony maakt zeker nog wel een kans
als ze maar bij een goeie eigenaar komt
misschien is de pony een kennig
en toloreerd ze geen gezeik met lessen lopen
met elke keer een andere ruiter
en hoelang heeft dat in rijden geduurd?
alleen als ze achter een paard kan lopen dat wel zelf verkerd is wordt ze denk ik rustig omdat ze dan kan vertrouwen op haar voorganger
of ze heeft misschien iets medisch
maar om een lang verhaal kort te maken
mag hopen dat ze gewoon
1 eigenaar krijgt die wel met haar overweg kan

zo'n moeder zo'n zoon lijkt me sterk
hoe oud is dat veulentje nu
en wat wordt daarmee gedaan
dat hij zulk gedrag zou moeten vertonen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:42

ja deze pony maakt nog een kans, ik heb namelijk ook zo'n pony gekocht, en ze stond een halve dag bij me en ik kon haast alles met haar doen, zoals bij haar in de stal liggen, en de dag ervoor kon ik niet eens naashaar box staan, want ze viel gewoon aan!
het bleek dus dat de pony niet lekker in haar vel zat daar, de volgende dag ging ik bij dr in de stal zitten, enze heeft 5 min mn hele gezicht afzitten likken, en wilde geaait worden enzo....

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 09:53

het veulen is nu een half jaar denk ik weet niet precies maar die is later verkocht dus weet niet wat er met hem is gebeurd.