Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olga

Re: Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:02

Ik doe het ook in mn eentje. Ik heb een koophuis en een pony. Ik sta gelukkig niet onwijs duur. Ik heb gelukkig een goede baan. Ik heb ook een auto en kan regelmatig nog te stappen gaan. Ik rijdt gemiddeld 1x per maand een wedstrijd. Trailer heb ik nog uit beter tijden met mn ex . Nu hard sparen voor een auto waar de trailer achter kan, dat lenen vindt ik ook niet prettig.

Maar mocht het financiel minder worden, dan gaat mn pony echt niet weg! Wat moet je dan doen als je uit je werk komt en in het weekend . Gelukkig heb ik ook nog een lieve moeder die dat ook niet over dr hart zou kunnen laten gaan om het beestje te verkopen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:17

ik denk ook dat je dingen zo duur kan maken als je wilt. Ik werk 32 uur en verdien precies genoeg voor hoe ik leef. Ik heb een klein huisje met een balkonnetje, totaal 50 m2, maar het is mijn thuis en ik ben er supergelukkig. Ik heb een paardje wat qua aankoop en onderhoud 'goedkoop' is, een stal bij de boer waar je zelf uitmest, maar mn paardje staat altijd lekker buiten en is helemaal happy. Ik heb geen megadure spullen voor hem, en daar heeft ie echt geen slechter leventje door Kijk als het moet, zoals een goed zadel, een goede deken, dan komt het er natuurlijk Ik heb geen trailer, rij geen wedstrijden. Ik heb een lieve vriendin die mij met haar trailer soms komt ophalen voor een buitenrit, en op die buitenritten geniet ik dubbel

heb een oud autootje van 20 jaar oud, maar ze rijdt!

al met al heb ik alles, maar dan in het klein zeg ik zelf altijd En ben er ontzettend gelukkig mee! Tuurlijk droom ik wel van een boerderijtje ooit of van andere dingen, maar ik zal daar niet gelukkiger van worden. Ik ben al ontzettend happy en tevreden met alles wat ik nu heb. En ook best trots dat ik dit alles helemaal in mn eentje voor elkaar heb gekregen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:32

ik doe alles ook alleen, ik werk officieel 24 klokuren in het onderwijs, maar in de praktijk zijn dat er meer dan 30 met de huidige manier van inroosteren En geen lange vakanties meer, gewoon 2weken zomervakantie en de rest van de tijd leerstof ontwikkelen en stageplaaten regelen enzo

Ik heb 1 paard dat vrij duur gestald is, omdat ik in een duur deel van Nederland woon.

Ik woon in een 2 kamerflat, huurflat,met een piepklein balkonnetje in een griebusbuurt (jaja die heb je ook in het bekakte Gooi )

Ik heb wel veelluxe dingen: wasdroger, goede, grote, zware (en duur in benzine) auto en een trailer, maar ik ga nooit op vakantie, ga nooit uit en koop m'n kleren en schoenen bij Scapino en Zeeman en dat soort winkels.

Het is voor mij vooral schipperen met tijd om Morrie genoeg aandacht te geven, in de zomer staat ie 24/7 op het land, maar in de winter is het allemaal naar en moeilijk: overdag in de paddock en 's nachts op stal. Ik mest zelf uit iedere dag.

O ja, ik heb ook nog 2 katten.....die me in mijn flat gezelschap houden

joeyenboey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:08

Ik ben ook zo'n type van Scapino en vooral ook Bristol!Goedkoop en het past nog ook.
Wel fijn inderdaad om eens te horen dat je niet de enige 'gek' bent die van alles laat voor de paarden, dingen die anderen heel normaal vinden en zich niet kunnen voorstellen dat iemand dat ervoor over zou hebben. Ja, de paarden/dierenliefde gaat diep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:16

we staan niet alleen
ach en in de uitverkoop kan je voor weinig geld ook leuke spulletjes vinden hoor

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:20

Heb net een compleet setje: blouse, rokje en sjaaltje voor 31,-! Wel ff zoeken en voeten doen pijn nu, maar toch...

Ik ben zo'n 300,- per maand kwijt aan m'n knol. Zolang er niets misgaat. Moet je eens kijken hoeveel boodschappen je daarvan kunt doen, hoeveel drankjes je op een terras kunt pakken, hoeveel setjes kleding je in de uitverkoop kunt kopen, welk deel van je huur dat is...

Hoezo gek?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 21:31

Ik koop al járen ondergoed bij Henk ten Hoor, prima katoen en het gaat lang mee
Verder draag ik 's-avonds altijd leggings (katoen) die ik bestelde bij Wehkamp (heeft ze niet meer) en nu bij Otto, zitten heerlijk, kosten rond de 20 euro en ze gaan lang mee. Ik heb dit jaar één paar nieuwe nette schoenen gekocht. Heb uit mijn goeie ouwe tijd nog Dubarry laarzen die inmiddels wat lek zijn maar heerlijk zitten. Ik heb wel goeie ruiterjasjes, allemaal uitverkoop, rijbroeken en dekjes. Ook goeie hoofdstellen. Op voer e.d. heb ik nooit bezuinigd. De bekapper hoeft ook maar 1x per 3 maanden hooguit langs te komen dus dat zijn de kosten niet. Ontwormen doe ik ook op tijd en ze krijgt in november haar influenza-spuit. Ga ik voor langs de DA en spaar zo voorrijdkosten uit. Gewoon in de steeg naast hun praktijk bij de C-1000

Ik ga bijna niet meer naar de stad want dat heeft toch geen nut. Kost alleen maar benzine en ben bang weer teveel uit te geven wat ik dan moet bekopen. Ben langzaam aan het sparen voor een boomloos zadel omdat geen enkel normaal zadel past op die brede rug/schouders. Maar dat sparen gaat heel moeizaam omdat er altijd wel wat kapot gaat, de auto, de t.v. e.d. De auto moet dan ook de deur uit, is grote kostenpost. Prioriteit 1 is nu een ander zadel.

Goeie aankopen gedaan Chub!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:44

Sox, heb nu natuurlijk de luxe dat ik geen woonlasten heb. Dus ik móet niet zuinig doen nu. Maar wat er al jaren inzit, dat krijg je er niet zomaar uit

Heb nu de mogelijkheid om én te sparen (vanaf komend salaris dan: de 2e verhuizing dit jaar en de vakantie hebben me genoeg gekost weer) én wat spullen te kopen waar ik nooit de financiele ruimte voor had. Een nieuw zadel voor Chub, volop nieuwe nette kleding voor mezelf, leuke cadeautjes voor vrienden (ben zo iemand die alles het liefste deelt), binnenkort een leuke clinic met knol...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:21

Neckermann heeft nog leggings, 2 voor 20 euro ofzo.... zag ze laatst in de catalogus staan, je kan ook via internet bestellen.

Ik loop zo lang ik nu vakantie heb in een rijbroek of een joggingbroek, dat wordt weer wennen als ik volgende week naar m'n werk moet.......ik moet daar wel nette kleren aan namelijk

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:26

ik heb nog geen eigenpaard
mag pas als ik mag werken
en ik mag bij me vader blijven wonen

wow dat sommige bokkers echt gewoon alles opgeven voor hun paard daar heb ik echt veel respecht voor _/-o_

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:52

Is toch prettig te lezen hoeveel mensen er veel laten voor hun paard en andere huisdieren. Die ze niet behandelen als een hebbe ding die je buiten zet zodra het wat minder gaat!

Ik heb net een huis gekocht in Oosterhout NB, en ga dus verhuizen van de randstad naar NB. Het schilt onwijs veel in de stallingskosten van mijn paard, en dat terwijl het veel luxer is dan waar ik nu sta.

Verder komt een vriendin bij mij in huis wonen zolang we vrijgezel zijn en het goed kunnen vinden met elkaar. Hierdoor gaan er wat betere tijden aan breken voor mij!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 18:27

Ik zal eens kijken smurf bij Neckermann, is mooie aanbieding. Ik zit nu bij een reïntegratiebureau en de schrik slaat me om het hart als ik weer op kantoor zou komen. Ik heb echt niks fatsoenlijks meer. Loop overdag meestal in uitgezakte spijkerbroek of rijbroek, of van die 3/4 polyesterbroeken met elastiek, zitten heerlijk en kosten iets van 2 voor 25 euro Heb ze in 4 kleuren. Hoeven ook niet gestreken te worden en zijn snel droog. T-shirts die ik heb zijn voor schandaal...

Monique, leuk dat je in Oosterhout gaat wonen. Ik kom oorspronkelijk uit Breda maar heb vroeger veel gereden in Oosterhout. Mooi dat je met die vriendin de kosten wat kunt delen.
Heb je dan ook werk daar in de buurt? Wat betaal je nu aan stallingskosten en straks? Ben niet nieuwsgierig hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:58

Hier nog een vrijgezellige!
Ik woon nu 1 jaar op mezelf, had daarvoor alleen maar samengewoond en weer thuis en weer samen gewoond etc.... Maar sinds een jaartje een heerlijk eigen ( huur) huisje met een stukje tuin, en een lage huur ( €340 en dat in de randstad..)!

Ik werk als roosterbeheerder in een HuisvanBewaring, 40 uur( op papier, je bent planner of je bent het niet , he..).
Verder heb ik een autootje van 13 jaar oud, maar hij rijdt en is errug goedkoop (afkloppuh!!), 3 katten en sinds kort ook nog eens 3 kippen, dus + paard heb ik 7 monden te voeren, maar mag eerlijk zeggen dat het redelijk te doen is.
Ik ga nooit stappen, niet omdat ik er geen geld voor heb, maar omdat ik daar totaal geen behoefte aan heb, kleding wordt af en toe gekocht, maar koopjesmonster Moeder gaat dan mee, en dan kom ik altijd met veel voor weinig thuis. Verder rook ik ook nog eens, en wil alle luxe om me heen houden, mobiele telefoon, internet, abonnementen, maar als het ooit niet gaat lukken, dan eerst dat de deur uit, voor mijn paard zal ik desnoods zelfs de telegraaf gaan lopen s'ochtends.

Ik dacht altijd dat ik het niet zou redden, maar zoals ik schreef, het gaat aardig. Af en toe sponsert pa mij, en o&o stoppen ook wel eens wat toe, en het belangrijkste wordt betaald ( huur etc. ).
Soms is het wel een beetje crea boekhouden, maar dat loopt niet uit de klauwen.
Mijn paard staat op een boerderij, en betaal in de winter zo'n € 220, en in de zomer € 195, ook weer voor randstadbegrippen niet echt duur.

Ik heb alleen wel de mazzel dat ik alles wat ik ooit aan grote aanschaffen heb moeten doen, dat ten tijde van thuis wonen heb gedaan. Mijn paard heeft nu niets meer nodig, en er hoeft ook niets worden vervangen. Veearts is een onbekend verschijnsel bij mijn paard ( weer afkloppuh..) dus ik mag echt niet klagen.

Als je echt wil, kan je je paard behouden, t' is alleen wat er voor over hebt, als mijn auto instort, zal ik ws weer op de brommer moeten, maar ach, daar denken we niet aan, ik denk altijd maar weer, komt tijd, komt raad, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:11

Whoehaha, ik woon bij m'n ouders
Lekker makkelijk, ook logisch als je bijna 15 bent
Ik vraag me wel altijd af hóe mensen het doen ja ..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:22

Citaat:
Hoeven ook niet gestreken te worden en zijn snel droog. T-shirts die ik heb zijn voor schandaal...

moet je mij zien lopen in m'n vrije tijd, ze vroegen op stal of m'n t-shirt ooit paars geweest was..... en soms heb ik een t'shirt aan met gaten erin en over m'n uitgezakte joggingbroeken maar niet te spreken boeit me helemaal niets meer tegenwoordig

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 19:52

Haha, gekke smurf. Maar naar school zul je toch wel iets zonder gaten aantrekken denk ik

Hoop geld in de zomer voor stalling @Bitch, pfff. Kan je paard niet gewoon 24/7 in de wei dan? Scheelt je zo de helft.

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:45

Ik ben ook vrijgezellig met 2 pony's .
Ik heb wel het geluk dat ik hen en mezelf goedkoop kan stallen. Mijn inkomen is niet zo hoog en ik huur de bovenverdieping van een gezellig huisje voor 348 euro per maand. Verder stal ik mijn paardjes op een gezellige boerderij waar er een gezellige ponyclub is. Ik betaal 120 euro voor m'n merrie en -voorlopig nog even- 50 euro voor haar 2 jarige zoon. M'n pony's en ik hebben het daar echt naar onze zin en ik kan op die manier juist rondkomen .
Verder heeft dat allemaal zo zijn voordelen, want ik trek tamelijk veel terug van de belastingen, en van dat geld samen met het vakantiegeld dat ik op het werk krijg kan ik zelfs nog één maal per jaar een mooie reis maken . Alleen hopen dat de stookolie niet nog duurder wordt, want in de winter zit ik echt wel krap...
Verder ga ik zelden op stap, koop geen dure kleren en ga geregeld bij mijn ouders eten . dat scheelt ook weer een stukje...

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 22:52

Soxje schreef:
Monique, leuk dat je in Oosterhout gaat wonen. Ik kom oorspronkelijk uit Breda maar heb vroeger veel gereden in Oosterhout.
Heb je dan ook werk daar in de buurt? Wat betaal je nu aan stallingskosten en straks? Ben niet nieuwsgierig hoor

Soxje ik kom van oorsprong uit Riel, dat ken je dan wellicht ook wel. Voor mijn werk zit ik door het hele land dus waar ik woon maakt niet zoveel uit.

Ik betaal nu 320 aanstallingskosten: dat komen ze niet buiten en ik sta op een manege met ongeveer zo'n 100 andere. Straks ga ik in Oosteind naar een pensionstal met ik meen 20 paarden en ga ik 280 betalen, verder komt mijn paard daar dagelijks zo'n 2uur buiten het hele jaar door!

Enne nieuwsgierigheid is gezond toch

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 22:55

haha wss iemand met een goeie baan

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:47

Nog een vrijgezel met paard.

Ik heb net een huis gekocht, heb een autotje en daarnaast dus een paard. Qua kosten red ik het verder prima, mits ik maar geen rare dingen wil doen (maandelijks nieuwe kleren ed). Ik heb gelukkig een goede baan. Daarnaast zijn de kosten voor de stalling betrekkelijk laag omdat ze in de winter bij mijn ouders achter het huis staat. Ik betaal dus alleen de kosten zelf, wat door de mestafvoer wel oploopt tot 150 euro per maand. IN de zomer staat de 24 uur per dag in de wei wat niet erg veel kost. Daarnaast natuurlijk de DA. les en Hoefsmid kosten.

Maar een rijke vent is natuurlijk altijd welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:36

Soxje schreef:
Hoop geld in de zomer voor stalling @Bitch, pfff. Kan je paard niet gewoon 24/7 in de wei dan? Scheelt je zo de helft.

Hij staat in de zomer 24/7 in de wei....
In de winter staat ie alleen s'middags buiten, en betaal ik €25 extra voor het buitenzetten... ( wat ook nog eens vaak gebeurt door stalgenootjes die dat dan moeten doen i.o.v. de boer...)
Verder zou het het enige paard zijn wat dan 24/7 buiten zou staan, ook in de winter, en dat is natuurlijk ook niet te doen..
Nee, de stalhuren in de randstad zijn niet normaal hoog, als ik zie wat er in het oosten/zuiden etc betaald wordt op een manege met alles erop en eraan, dan zou je bijna gaan verhuizen, maar ach, de omgeving waar ik sta is OPTIMAAL, dus daar betaal je ook wat voor.
Kan je nagaan, dat is dus een van de goedkopere stallen bij mij in de buurt...... Maar die stalhuur, dat overleef ik wel, dat betaal ik al 15 jaar, maar dan de benzine, en de nutsbedrijven... dat is pas erg... en idd ook kleding....

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:26

nog een happy single!

heb een paard,huurwoning en auto.
Zit momenteel in de Ziektewet,heb dus ook maar 70% van mijn inkomen.
Tja,dan moet je offers brengen....
Ga niet uit,koop zelden nieuwe kleding,leef verder ook vrij sober.
(het grappige is wel dat ik voor mijn knollie het beste wil hebben,en dat heeft ze dan ook)
Maar ik heb mijn paard nog!
en dat maakt het allemaal de moeite waard

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:45

Misschien een stomme vraag hoor, maar ik lees dat verschillende mensen zeggen dat ze een goede baan hebben, dus een goed slaris, maar wat is een goede baan? Ik krijg 2 September de sleutel van m'n huisje, ik moet ong. €345 huurkosten gaan betalen, daar komt de energie rekening nog boven op, ik heb een auto en (logisch in dit topic ) een paard, ik werk 32 uur per week in de zorg en (ja ja ik durf het te zeggen) ik verdien ong. € 1300 per maand. Ik heb een stalling van €155 per maand en ik betaal het de ene maand en m'n moeder de andere maand, wat denken jullie moet ik het hier mee kunnen redden?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:55

1300 is bruto of netto?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:57

netto