Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
ik lijk wel zo'n jomanda geval maar ze is dan lekker ontspannen en dan blijf ik zelf ook ontspannen.. dus zit ik de hele goed zo, braaf, hoo, en nu weer rechts en weer links, een volte enz.. ze weet alleen wat braaf en goedzo is en hoo haha en voorde rest, het helpt wel..
ik heb er ook nog nooit wat overgehoord van de juryleden..
)
stom is dat hihi maar je hebt dan wel een beter cijfer en die jurys letten er volgens mij niet zo op..
) runningkawa schreef:als het zo is, dat op galop aanspringen alleen lukt op een klik, vind ik stemgebruik weer niet goed
(ja ik ben een zeur muts)
) Maar hij let vervolgens wel op en loopt ook zonder struikelen de stoep op.
En terwijl hij rent "Heeeee" "Joehoeee" enzo... en dan moet je die oortjes zien gaan
Recht naar voren... 
Bramblerose schreef:<knip>
Toen ik later voor het paard langs wilde lopen, beukte hij me zowat opzij (ruim 1.70), dus ik werd 'boos' zette hem terug op zijn plek en zei daarbij duidelijk 'HO' omdat ik wilde dat hij bleef staan. Hij keek me verbaasd aan en bleef braaf staan. Die vrouw zag het (was niet haar paard) en riep dat stemgebruik paarden heel angstig maakt. Nu keek ik verbaasd, want was is vriendelijker dan stemgebruik, ik zweer erbij. mijn paard reageert super....
Wat is jullie mening?
QuijoSavan schreef:En het mooie: Stemgebruik is erg goed, maar het mag niet in je proef op wedstrijd.
Echt weer KHNS!
Niet normaal, het gaat echt overal en nergens over, en dan vooral van 'Jeetje wat ben je vies', 'zo ff je hoofd poetsen', 'goh er zit ook niet veel in je hoeven', 'Ik ga ff mn zadel halen zo terug'' Alleen maar dat soort onzin komt eruit, maar ja ik vind het zelf wel prettig, ik heb ook niet het idee dat het paard er last van heeft 

vooral als ie geleerd heeft op commando in stap draf en galop!
Qimm schreef:Je zou mensen mij aan moeten zien kijken als ik op de weg rij, dat zit ik te kletsen (en soms te zingen). Hehehe
)