Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ellende schreef:Die van mij heeft nog geen deken om, maar ik merk wel dat ze al behoorlijk in haar vacht zit. Geen wintervacht, maar dikker en grover dan ze normaal in de zomer is.
Quest schreef:Die van mij staat met regendeken op, maar hij is dan ook van suiker (en heeft een hekel aan regen)
rakkertje13 schreef:Ellende schreef:Die van mij heeft nog geen deken om, maar ik merk wel dat ze al behoorlijk in haar vacht zit. Geen wintervacht, maar dikker en grover dan ze normaal in de zomer is.
Ja dat viel mij ook al op bij andere paarden (incl me eigen)
maare door al die dekens krijgt je paard een super lage weerstand
maar en zijn natuurlijk ook uitzonderingen
eentje is een ijslander
een penny-barbie ijslander.... MAAAAAAAR ik haalde hem laatst met die regen van het land, om in te laten enten, en toen stond hij te rillen van de kou...( en toet ook... maar dat is een meut, die heeft een hekel aan regen...)
overdag vliegendekens( in de wei)
Hoeveel dekens moet je hem dan wel niet op doen als het 10 graden vriest?! Ik kan wel aan de paarden merken dat ze eerder een wintervacht krijgen dan vorig jaar toen het halverwege september kwam en nu beginnen de korte zomerhaartjes al uit te vallen!
Toch niet normaal, midden in de zomer!
Ze staan 24/7 buiten en hoop dit nog vol te houden tot en met september. Groetjes Brennie

maar ze moet een mooie dunne vacht houden en anders krijgt ze t koud das ook zielig..