wie heeft er al een deken op zijn paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Re: wie heeft er al een deken op zijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:57

bij ons op stal staan alle paard onder een dunne zomerdeken, uitgezonderd degen die 24/7 buiten staan of waar weinig mee word gedaan...
Mijn paard kan slecht tegen heel erg warm weer en heel erg slecht weer. dan is ze zo ziek... dan maar beschermen...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:01

Ellende schreef:
Die van mij heeft nog geen deken om, maar ik merk wel dat ze al behoorlijk in haar vacht zit. Geen wintervacht, maar dikker en grover dan ze normaal in de zomer is.

Ja dat viel mij ook al op bij andere paarden (incl me eigen)

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:07

Quest schreef:
Die van mij staat met regendeken op, maar hij is dan ook van suiker (en heeft een hekel aan regen )

Uhu mijne heeft ook een regendeken op is echt van suiker en begint bij het minste of geringste regenbuitje al helemaal te trillen. Ze is gewoon een watje

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:19

rakkertje13 schreef:
Ellende schreef:
Die van mij heeft nog geen deken om, maar ik merk wel dat ze al behoorlijk in haar vacht zit. Geen wintervacht, maar dikker en grover dan ze normaal in de zomer is.

Ja dat viel mij ook al op bij andere paarden (incl me eigen)

dat merk ik idd ook maar jah die van mij wordt sochtends naar buiten gedaan en ze verwisselen geen dekens, en als ie dan onder een zomerdeken buiten staat en het regent dan wordt ie alleen maar natter en dus kouder, dus wacht ik hier mee tot in deurne dan staat ie toch binnen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:22

Ja hoor, heb die van mij zojuist van morgen buiten gezet in de Bucas Smartex Rain (kan van -5 tot 18/19 graden, heb het expres nog even nagelezen). Pokkeweer, regen, wind eroverheen, wonen hier aan zee en vind het niet lekker. Dan maar een watje maar ik laat mijn tutje niet onnodig natregenen terwijl ik een goede regendeken heb liggen!
Ik heb ook het idee dat "mevrouw" al voorwerk voor een wintervacht aan het doen is, moest maar niet, dus ik laat hem opliggen ook.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:23

Die deken zou dus voor jou ook ideaal zijn Luxket...
Staat ook op de site van de Paardendrogist: hoef je geen stalpersoneel te belasten met de vraag om dekens te verwisselen...

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:01

Ik heb pas een vliegendeken gekocht. Want, volgende week gaat 'ie weer de wei op. (Is nou bij de inrijder..)

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:19

die van ijn staat lekker zonder deken .... maakt van je paard geen watje !!!! ze worden ze over super gevoelig voor en worden ze snel ziek !!! als jij het koud heb hoeft te beteken dat je paard het koud heeft maare door al die dekens krijgt je paard een super lage weerstand maar en zijn natuurlijk ook uitzonderingen

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:21

pfff wat een ozin, nu al een dek op doen ???? dan maak je pas echt een mietje van je paard hoor, meestal zit het tussen de oren van sommige mensen, en dan denken ze dat hun paardje het iets te koud heeft.... totale onzin, kijk staat jou paard dag en nacht in het land, en regent het constant, dan zou ik ook een regendekentje omdoen.. maar op stal voorlopig nog niet, ik loop zelf toch ook niet in me winterjas

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:30

Einde van de maand gaat de ongevoerde regendeken op. Ik wil dit jaar weer proberen niet te hoeven scheren, en merk wel dat ik dan echt vroeg met de dekens moet beginnen.
Nadeel is dat ze bij ons op stal de dekens niet op en af doen, anders had ze die deken nu `s nachts al op gehad!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:44

mijnus hebben allebei een deken op nu, een regendeken....

eentje is een ijslander een penny-barbie ijslander.... MAAAAAAAR ik haalde hem laatst met die regen van het land, om in te laten enten, en toen stond hij te rillen van de kou...( en toet ook... maar dat is een meut, die heeft een hekel aan regen...)

dus ik schaam mij diep en heel ijslander-land verklaart me voor gek waarschijnlijk maar hij heef zijn regenjasjenos steeds op......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:47

Mijne staan naakt op het land, alleen wel vaak met vliegendeken

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:01

Snachts hebben ze een katoentje op overdag vliegendekens( in de wei)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:09

willem heeft een boett deken op. ik vind het nog te warm voor een zomerdeken, ookal begint hij al in zijn haar te schieten.

ik weet dat ik hem toch eind oktober moet scheren, of ik nu al een deken op ga doen of niet, dus doe ik het lekker niet. september is vroeg zat om hem onder de zomerdeken te doen. willem gaat per 1 september naar een binnenstal, hij is altijd een buitenstal gewend, dus wie weet is het dan nog niet eens nodig...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:35

Nog ff niet hoor! Hoeveel dekens moet je hem dan wel niet op doen als het 10 graden vriest?! Ik kan wel aan de paarden merken dat ze eerder een wintervacht krijgen dan vorig jaar toen het halverwege september kwam en nu beginnen de korte zomerhaartjes al uit te vallen! Toch niet normaal, midden in de zomer! Ze staan 24/7 buiten en hoop dit nog vol te houden tot en met september. Groetjes Brennie

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:44

Toeties: dat een paard rilt betekent niet automatisch dat hij het koud heeft, ik denk dat je daar op verschillende 'paard natuurlijk' websites meer over kan lezen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:50

nou, hij heeft het dan toch niet bepaald warm, of wel?? zijn oren waren ijskoud ook

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:57

Ik niet mijn pony ziet me aankomen.Alleen als het warm is en er weer heel veel dazen zijn dan krijgt hij zijn vliegen deken op.Bij ons op stal staan er 2 onder een ongevoerde regendeken en die gaan 's nachts naar binnen en er zijn 2 die een gevoerde regen deken op hebben en die staan s'nacht buiten die vrouw is volgens mij niet helemaal lekker want dat is dus echt veel te warm en ze komt ook nog maar een paar keer per week dus als het warms is laatst met die 25 graden hebben ze nog steeds die deken op vreselijk afgelopen winter hadden ze die dekens ook op dus wat ze nu in de winter gaat doen???

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:03

Die van mij heeft ook vandaag zijn regendeken op gekregen. Meneer begint namelijk al een soort van wintervacht te maken. Ook met dit weer is hij gevoelig op zijn rug. Dan maar een mietje en een rare baas.

S'nachts op stal vind ik het nog niet nodig, maar in het land is het toch wel lekker.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:14

Bij ons op stal is 1 paardje erg koud van zichzelf... Haren gaan dan overeind staan, tsja ga je niet 's nachts dan zonder deken zetten. Rest staat gewoon zonder.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:14

uhm.. in mijn leefwereld is het nog zomer

als zou ik met dit weer in de herfst er misschien wel overna denken.. meestal begin ik met een zomerdekentje als het overdag onder de 15 blijft, dus nu nog niet.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:21

die van mij staat bijna de hele dag op stal en die staat met een zweetdeken en daarover een zomerdeken op stal.. dus redelijk in gepakt en dan is het bij ons op stal ook nog best wel warm net zo warm zowat als in de huiskamer maar ze moet een mooie dunne vacht houden en anders krijgt ze t koud das ook zielig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:38

Nee ..
Katie heeft al zo'n dikke vacht ..
Woensdag wordt het weer mooi ..
Wel komt er nog een keer een Fleece & Vliegendeken

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:06

Mijn 2 rijpaarden hebben beide s'nachts een zomerdeken om, en als er een hele dag alleen maar regen voorspeld wordt, hebben ze een ongevoerde regendeken om, anders vinden ze er geen lol aan. Met gewoon af en toe buien niet.
Het is af en toe flink afgekoeld s'nachts, en je merkt idd dat die vacht al wat 'voller'wordt. Zo houd ik ze lekker glad, en schoon

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:10

Hmm, er wordt gesuggereerd dat paarden met een deken op een eigenaar hebben die een watje is en het paard idem dito maken..
En dat je zelf nu ook niet met je winterjas loopt. Klopt, maar wel in je zomerjas!

Grapje, dus niet boos worden nu.

Een deken is niet geweldig en bij een paard dat je niet rijdt ook totaal niet nodig, zo snel heeft een paard het niet koud. Wij hebben onze KWPN'ers zomer en winter zonder deken buiten staan, dag en nacht.

Alleen is er één bereden uitzonderingetje.
Die overigens totaal geen last heeft van een lage weerstand oid.
Prima weerstand zelfs. Maar als ik lekker wil rijden dan moet ik hem niet zonder deken gaan zetten, dan is ie heel gevoelig op de rug en loopt een stuk stijver.
Overigens kies ik een zomerdeken, en wissel ik verder niet meer van deken.