bandages beter, of peesbesschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: bandages beter, of peesbesschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:33

Martine1232 schreef:
ikke schreef:
Hier ben ik het niet mee eens.
Je moet voor de grap eens de peesbeschermers, tussen de benen verven en aan de achterkant. ( het liefst met een beetje lichte kleur) dan kan je heel goed zien, dat ze wel degelijk een hoop nut hebben. Door de verf die er is afgeschuurt.

Helemaal mee eens ! Je zou mijn Eskadronnetjes eens tegen het licht moeten houden, dan zie je wel degelijk hoeveel nut het heeft... Ik ben blij dat op de beschermers zit en niet op de kogels !

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:36

ik heb zeg maar ook met zo'n flexi stukje aan de bovenkant, maar dan van n onbekent merk, maar verder precies zelfde als die eskadron... alleen dan 4x goedkoper hahaha

ik heb ook peeskappen strijklappen gehad met zo'n gel voering dr in.. die waren ook aardig goed.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:03

ik vond peeskappen altijd maar niets.... tot mijn pony ineens wondjes had op dr achterbenen... toen ik een keer ging springen had ik de peeskappen van een stal genoot geleend en in draf hoorde je haar gewoon aantikken dus bij mijn haf heeft het zeker nut... al zie ik haar liever met kale benen maar wat moet dat moet.... en omdat ik zelf nog al makkelijk ben en niet van veel gedoe houd gebruik ik peeskappen dat lijkt me minder erg dan bandages

Beppeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 13:34

Ik heb wel belangstelling voor die 3 in 1 beschermers, zijn die van Harry´s Horse, en voor de voor- of achterbenen? Heb je er ook een foto van? Hoeveel wil je ervoor hebben?

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:13

Mijn paard leeft met bandages om, helaas is ze zo onvoorzichtig met zichzelf dat ze altijd bescherming om moet, peesbeschermers zijn erg goed, maar bandages vind ik beter, bij de bandages zijn ze helemaal ingepakt en bij de peesbeschermer is alleen de achterkant en zijkant beschermt daar komt ook nog bij dat die harde peesbeschermers soms gaan schuren bij de kootholte.
Als mijn paard ook egt heel gek is, dan doe ik haar met bandages en daar over heen peesbeschermers, kootholtebeschermers en springschoenen dan weet ik zeker dat ze heel blijft

Maar over het showen ben ik het niet mee eens, bandages zijn gewoon fijner en beter voor het paard ( mits je het goed doet)
en over de tempraturen dat valt reuze mee want dan waren mijn paard haar benen al 100 keer oververhit geweest.. hihi

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:35

Martine1232 schreef:
Je moet voor de grap eens de peesbeschermers, tussen de benen verven en aan de achterkant. ( het liefst met een beetje lichte kleur) dan kan je heel goed zien, dat ze wel degelijk een hoop nut hebben. Door de verf die er is afgeschuurt.

Mijn peesbeschermers zitten helemaal onder de krassen, maar mijn paard heeft nog nooit wondjes gehad toen hij ze niet om had. Ik rij nu nooit meer met beenbeschermers en mijn paard heeft nog nooit een wondje gehad. Dus het is onzin om te zeggen: de peesbeschermers zitten onder de krassen dus mijn paard heeft ze nodig.
Doordat die peesbecshermers het been dikker maken (er zit immers iets omheen) gingen de benen (of eigelijk de peesbeschermers) tegen elkaar en dat maakte krassen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:49

Peesbeschermers!
Veel makkelijker

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:44

Anouar15 schreef:
Martine1232 schreef:

Mijn peesbeschermers zitten helemaal onder de krassen, maar mijn paard heeft nog nooit wondjes gehad toen hij ze niet om had. Ik rij nu nooit meer met beenbeschermers en mijn paard heeft nog nooit een wondje gehad. Dus het is onzin om te zeggen: de peesbeschermers zitten onder de krassen dus mijn paard heeft ze nodig.
Doordat die peesbecshermers het been dikker maken (er zit immers iets omheen) gingen de benen (of eigelijk de peesbeschermers) tegen elkaar en dat maakte krassen.

Daar heb je wel gelijk in... Maar ik zou gewoon niet zonder rijden, met het gevoel van, straks heeft ie wondjes, blessures etc.. Dus het is ook om je zelf wat lekkerder te paard voelen. Flash heeft wel krassen (krasjes) op z'n been als ie ze niet omheeft.
Dom eigenlijk hè...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:49

maar betekent het dan dat bandages hartstikke slecht zijn voor een paard .. ik gebruik ook peesbeshermers en strijklappen..
en waarom hebben mensen dan bandages gemaakt als ze uiteindelijk toch niet helpen? wat ik er van kan opmaken!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:08

das niet waar.. ze helpen hartstikke goed..

De benen worden harder,
Het geeft wel een beetje steun niet onwijs veel,
Het paard is rondom ingebandageerd, peesbeschermer niet.
En over de tempraturen das niet waar.. anders hadden mijn paarden al oververhitte benen want die hebben onwijs vaak bandages om ook als het 35 graden is als van t zomer.. maar dan doe ik gewoon witte of licht roze aan waar de zon niet zo optrekt.

en peesbeschermers zijn alleen gemakkelijker dan bandages
peesbeschermers schuren soms, maar ze zijn wel iets harder voor het aantikken maar als je goed bandageerd zit daar geen verschil in..

of te wel, pak iets waar jij gelukkig mee bent en waarvan jij denkt dat het goed is, want allebei zijn goed en zelf vind ik de bandages iets beter maar peesbeschermers zijn makkelijker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:38

Een Peesbeschermer vangt de klappen op, maar hebben ook nadelen ..
Het klittenband moet perfect zitten, anders knelt het af ..
Als een met een paard werkt wordt het bloed snel rondgepompt om meer zuurstof naar de spieren te transporteren, de pezen raken meer doorbloed ende omvang daardoor neemt toe. Een klemmende band kan dat al gauw belemmeren ..

Bandages; vele vinden ze zinloos .. zelf las ik ook het negatieve commentaar van een Fysio ..

Ik heb m'n voorkeur voor peesjes, meer om het omdoen en het beter kunnen schoonmaken enzo ..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:21

Ik rij nooit met beenbeschermers. Hij heeft wel eens een wondje (hij raakt z'n voorhoeven wel eens met z'n achterhoeven) maar dat is jammer dan hoor. Hij gaat er niet dood aan. De volgende keer moet hij maar beter opletten. Ik heb nog nooit echte problemen gehad zonder beenbeschermers, met beenbeschermers wel. Ik had een keer rubberen springschoenen, die hebben de kootholte open geschuurt, hij is twee weken kreupel geweest.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:42

ja maar anoure als hij/zij heel hard met zijn benen zijn andere benen aantikt en het gaat fout krijgen ze dan geen peesklap???

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:43

Dan moet hij het wel heel bont maken. Dat gebeurd denk ik eerder in de wei en dan heeft hij ook niks om.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:26

oja.. dat is zoo..

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:42

Zoro schreef:
Mijn paard leeft met bandages om, helaas is ze zo onvoorzichtig met zichzelf dat ze altijd bescherming om moet, peesbeschermers zijn erg goed, maar bandages vind ik beter, bij de bandages zijn ze helemaal ingepakt en bij de peesbeschermer is alleen de achterkant en zijkant beschermt daar komt ook nog bij dat die harde peesbeschermers soms gaan schuren bij de kootholte.
Als mijn paard ook egt heel gek is, dan doe ik haar met bandages en daar over heen peesbeschermers, kootholtebeschermers en springschoenen dan weet ik zeker dat ze heel blijft

Maar over het showen ben ik het niet mee eens, bandages zijn gewoon fijner en beter voor het paard ( mits je het goed doet)
en over de tempraturen dat valt reuze mee want dan waren mijn paard haar benen al 100 keer oververhit geweest.. hihi

Helemaal mee eens.
Ik gebruik zelf ook alleen bandages, peesbeschermers voor als ze los wordt gegooid of wat.
Bandages bieden 0.0000 % steun, en zo loopt een paard dus ook meteen ' op eigen benen'.
Ik bandageer altijd vierkant, met onderlap, en voor springschoenen.
En de benen worden er inderdaad alleen maar harder van.

En trouwens iedereen zegt dat onder een bandage de temperatuur oploopt, maar onder een peesbeschermer dan?
En die zijn ook nog van neopreen en plastic, geen een van die nog een beetje ademend is
Doe mij maar een eskadron onderlap en een fleece bandage, die ademen dus wel meer.
Ik zie vaker trouwens dat de witte schuim onder de peesbeschermer loopt, dan bij een bandage.
Ik ben ook mee eens dat bandages beter zijn voor een paard (mits goed aangebracht natuurlijk) en fijner zijn voor de mens, mits die weet hoe het moet.
Dan duurt het helemaal niet zo lang. Ik kan vierkant bandgeren en ben tegelijk klaar met iemand die peesbeschermers en strijlappen omdoet.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:05

Even over die 3 in 1 beenbeschermers
Hier staan ze http://www.marktplaza.nl/3-in-1-beenbes ... 127760.php
op Bokt moet ik ze nog zetten maar dat ff lastig ivm foto's.

Ik ben er niet zo tevreden over maar misschien van een ander merk wel?
Verder zijn ze nog helemaal goed hoor.

Nu ga ik op zoek naar andere beschermers want mijn paard kan eigenlijk niet zonder. En die ik nu heb zijn best al wel versleten.

Ik hoor het wel van jullie (ze kunnen opgestuurd worden hoor)

Groetjes weer.

Beppeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 16:35

Ik zoek eigenlijk die van Harry´s Horse, daar heb ik goede dingen over gehoord, maar in ieder geval bedankt voor de info. (als iemand anders deze heeft en ze kwijt wil, hoor ik het graag, ik zoek ze voor de voor- en de achterbenen.)