School (VWO) en paarden, wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizz_mol

Re: School (VWO) en paarden, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:27

Ik doe tweetalig vwo.. en rijd ook nog eens minstens 5 keer per week paard. Ik moet elke dag driekwartier fietsen naar school. en dat dus ook weer terug. Ik leer heel makkelijk dus ik heb het eigenlijk totaal niet druk gehad afgelopen jaar. Ik ga naar de 4e nu dus wie weet wat dat me brengt.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:21

Shoeve schreef:
als ik deze reacties zo hoor is het allemaal wel positief!
maar doen jullie van het VWO gym of atheneum? want gym zit ook nog latijn of grieks bij (ook veel uren)
maar vorig jaar (de derde klas dus) had ik het abnormaal druk, elke dag zo ongeveer een toets, toen had ik soms niet genoeg tijd om ook nog te rijden enzo, want je kunt dan niets plannen, vond ik best heel jammer. Maar toen was het ook echt extreem druk, elke dag repetitie, en als je dan een dag geen repetitie had ging je ff bijkomen van al die andere drukke dagen.

maar ik hoop dus dat het volgend jaar minder wordt, kheb paarden bij huis staan, rijbak ook bij huis dus dat is wel handig, kheb 1x in de week les bij de manege en ook af en toe priveles.

ja kijk dat had ik dus ook in de 3e, bijna elke dag een toets, en dan heel veel uren naar school en huiswerk. Maar wij hebben in de 2e fase alleen nog maar toetsen in een toetsweek, de rest van de tijd hoef je dus eigenlijk niks te doen. Het wordt dan meestal wel stressen in de toetsweek, maar ach ik heb het tot nu toe gered, en heel veel mensen met mij En ik had vorig jaar ook ineens veel minder uren.
nou ja succes ermee

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:34

Ik ga naar 4 atheneum en had het het afgelopen schooljaar juist wel druk. Ik rijd gemiddeld 4 a 5 keer in de week, wil sowieso 3 uur per dag aan mijn paard besteden omdat hij 's winters dag en nacht op stal staat. Daarnaast heb ik nog een vriend die ik elke dag zie (en dat eigenlijk ook wel wil omdat ik anders zo veel aan m moet denken dat ik toch niet kan leren ) En ik heb elke middag als ik uit school kom hoofdpijn, dus ga ik eerst naar mijn paardje, dan wat doen met mijn vriend en dan slapen, want leren gaat echt niet met zulke hoofdpijn! Dus meestal leer ik tussendoor. Niet fijn dus. Maar ik zou nooit mijn vriend of mijn paard willen laten schieten! Ik hoop dus voor van de winter wat te kunnen regelen voor mijn paard, een weiland of iemand die 's ochtends wat met hem kan doen. Dan kan ik veel beter met een gerust hart gaan leren. En is het niet erg als ik een keer maar 1,5 uur aan hem besteed ipv 3

Edit: Ik moet 1/2 uur heen en hetzelfde dus terug fietsen. Hier heb ik meestal geen probleem mee (behalve met haast), want dan hoef ik tenminste niet meer te sporten in de sportschool

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:39

Hey.
Ik doe tweetalig vwo.
Ik fiets iedere dag een uur heen en een uur terug, in de winter ga ik dan met de bus ( maar dan net zo lang onderweg).

We hebben thuis 5 paarden/pony's, waarvan ik er 3 train.
Het lukt me natuurlijk niet om er iedere dag 3 te rijden, maar alles bij elkaar is het te combineren (1x in de week een uur les, op woensdag avond , dan ben ik van half 5 tot half 9 wel weg) ..

Het is niet zo dat mijn ouders alles voor me doen of zo , die werken beide fulltime.

In het weekend ga ik dan op wedstrijd bijna altijd.

Maar, wat school betreft, ik ga nu naar de 4e, ben tot nu toe altijd over gegaan, maar niet met vlag en wimpel ofzo , altijd met 2 vijven en veel zessen, maar het valt te combineren tot nu toe.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 00:05

Prima te combineren. Wanneer je toch afspraken t.o.v. jezelf maakt, strikt zijn.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 00:10

Voor mij is het ook nog even afwachten. Ga straks naar 4havo, en heb nu een verzorgpony die ik zie als mijn eigen... Gelukkig is het geen probleem als ze een keertje een dag niks doet, maar ik ben al niet zo'n held met leren ed...