Brandveilige stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re: Brandveilige stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:11

Eigenlijk is dit al een reden om je paard in een inloopstal te houden en nooit meer achter een dichte staldeur te houden Hoewel ik het gelukkig nog nooit heb meegemaakt lijkt het me één van de ergste dingen die je kan overkomen. Eerlijk gezegd heb ik maar heel weinig pensionstallen gezien waar blusapparatuur aanwezig was.

Zelf rook ik ook maar uiteraard nooit ìn een box en ook niet in een gang met binnenstallen. Als ik m'n peuk uitmaak dan doe ik dat in een plas water of onder de kraan en als dat niet kan dan druk ik hem uit en stop hem in m'n zak tot ik hem weg kan gooien. Mocht ie niet goed uit zijn dan brand ik eerst m'n been, maar op deze manier weet ik zeker dat ik geen brand veroorzaak.

Ik word trouwens helemaal naar van al die bosbranden. Er is wereldwijd nog maar zo weinig bos. Het ergste is nog dat de meeste branden - al dan niet opzettelijk - door mensen wordt veroorzaakt!

firefighter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:41

Je kan uren en dagen discussieren is mijn stal wel brandveilig , het voornaamste is dat iedereen inclusief de paarden genoeg tijd krijgen om nog buiten te geraken.
Wie al een brand heeft meegemaakt en ik al meerdere die weten waar ergens stro en andere dergelijke brandbare stoffen aanwezig zijn in grote maten het moeilijk is om in degelijke situaties de brand onder controle te krijgen .

En iemand sprak van kortsluiting die een brand doet veroorzaken , vergeet het maar ! Als je kortsluiting hebt dan gaat je automaat en je differentieel in je zekeringen kast afspringen.
Brand ontstaat door een slecht contact !

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:39

firefighter schreef:

En iemand sprak van kortsluiting die een brand doet veroorzaken , vergeet het maar ! Als je kortsluiting hebt dan gaat je automaat en je differentieel in je zekeringen kast afspringen.
Brand ontstaat door een slecht contact !

in het verslag van brandweer+onderzoek van de verzekeringsmaatschappijen staat kortsluiting echt als de oorzaak!
ging om een zeeer oude loods waar alles zelf erg amateuristisch was aangesloten
kortsluiting in/bij een TL-buis was de oorzaak, en wrsch had de wietkwekerij die de stroom aftapte er wat mee te maken, maar omdat die helemala aan de andere kant van de loods zat(zo'n 50/60 meter voorbij de brandhaard) was dat niet duidelijk, wel zat er veel te veel op 1 groep aangesloten

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:45

Firefighter heeft gelijk, kortsluiting kan namelijk geen brand veroorzaken, slecht contact of te veel weerstand wel. Wordt vaak gezegd, door verzekering of het staat in de krant maar het kan dus niet.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 22:19

Maar ook door broei kan het stro/hooi toch spontaan gaan branden? Dat is mijn grootste angst samen met het roken. Wij hebben maar 1 stopcontact in de stal en wel wat tl lampen.