Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

allegro schreef:Als je paarden verkoopt dan is een proefperiode meestal gewoon toch?

orionneke schreef:Je auto geef je toch ook niet op proef mee.............mag de eerste die dat doet zich melden!

Nathalie schreef:Het jaar daarop is ze weer te koop gezet en toen heb ik haar tóch weer op proef gedaan. Wilde het liever niet. Maar deze mensen vertrouwde ik volkomen. Waren eerst wezen kijken en de hele familie had ontzettend veel verstand van paarden en ze had onwijs goede begeleiding (vader heeft internationaal gesprongen)
Daar is ze dus wel op proef gegaan. Mooi contractje opgesteld, ik heb het geld gekregen, en hadden een proef periode van 1 maand. Dit is helemaal goed gegaan.
Ze ziet er goed uit
(ik kom niet meer op ponyconcoursen dus dan zie je mensen niet zo veel meer
)
) ziet er echt super uit. Glimt erover, mooi in de bespiering en heel fijn lopen en springen. Is echt een blikvanger zo op het voorterrein en dat meisje is er ook nog steeds heel erg weg van. MightyMike schreef:laura2span schreef:ik zou de pony´s verkopen met proeftijd, of niet goed geld terug garantie. in 3 weken verpruts je een goed paard niet, dus dat zou ik in ieder geval niet als bezwaar zien.
Een 'slechte' ruiter kan een paard in 3 weken wel degelijk verrijden. Ook al is het paard nog zo goed. Angstige ervaringen zijn snel opgedaan, maar o zo moeilijk om weer goed te krijgen! En dat is knap lastig als je na zo'n ervaring je paard met dat litteken weer in de verkoop moet zetten...
MightyMike schreef:Ik snap jouw kant van het verhaal. Dat lijkt me een heel vervelende ervaring! Maar als ik het goed begrijp had je die narigheid kunnen voorkomen als je het paard vooraf en niet tijdens je proeftijd had laten keuren?