Paard panisch wanneer alleen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quidou

Re: Paard panisch wanneer alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:46

mijn pony had dit ook, als ze alleen was bleef ze rond rennen in haar stal hoelang maakt niet uit, en als de andere paarden dan terug waren was ze helemaal zeik nat van het zweet...
dit is ze blijven doen zolang ik haar had (van haar 16e tot 18e) geen idee waardoor het dus gekomen is en hoe het op te lossen is... als we met 2 paarden in de was plaats stonden en 1 ging weg dan ging ze ook altijd helemaal heen en weer rennen en hinniken enzow...
btjuh last van verlatingsangst ofsow

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 22:00

@Russel: wat super vervelend voor je, jouw paard heeft het echt extreem he? Hopelijk wordt het een beetje minder naarmate hij ouder wordt...
Ik denk dat we eens moeten beginnen hem veel afleiding geven, evt. in combinatie met bach bloesem, baat het niet dan schaadt het niet. Echt jammer dat er niks aan te doen is, in het begin dacht ik nog: het zal wel wennen, hij zal toch wel doorkrijgen dat ze weer terug komt? Maar goed toen vermenselijkte ik hem teveel denk ik . Ik merk ook dat wanneer ik hem longeer ín de bak en Myra binnen staat, hij wel soms kijkt, maar eigenlijk vrij rustig blijft. Weet niet of dat ook zo blijft als ie in de gaten krijgt dat ze weggaat met de trailer, maar het valt te proberen! Misschien is het ook een soort van vragen om aandacht, je weet maar nooit. Ik kan in ieder geval al wat met de tips, dus bedankt allemaal!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 00:05

Het verhaal van Russel is heel herkenbaar. Ook wij hebben 2 paarden samen staan. Deze willen niet gescheiden.Helaas voor hun moet dit toch regelmatig. De achterblijver gaat op stal en is natter dan het paard dat gewerkt heeft. Nu na 2 jaar is het wat beter. De achterblijver is niet meer nat, maar nog wel onrustig, als de ander erg lang wegblijft. Het is zelfs zo erg dat als de smid of de da komt, beide paarden voor de box geknoopt moeten staan. Als er dus 1 voorstaat en de ander erin, is het ook onrust. Niet stilstaan en dreinen.
We zijn dit voorjaar begonnen om in aparte lessen te rijden om de paarden maar zoveel mogenlijk te scheiden, dit geeft in iedergeval in de les een beetje rust.

succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 07:15

Mijn paard is wel rustiger geworden. Ooit was er een tijd dat hij steigerend in zijn stal stond, je moest eens weten hoe ontzettend kwaad hij ook nog eens op mij was

Mijn ruin hangt heel erg aan merries, komt misschien omdat hij laat is gecastreerd? Zet hem bij een merrie en het is zijn merrie, geeft niet welke. Deze merrie staat er zelfs nog met een draadje tussen en moet eigenlijk niet veel van hem hebben. Zet ik hem erbij trapt ze hem invalide Hij heeft ook een merrie gehad en dat was spontane liefde op het eerste gezicht. Kun je je voorstellen dat ik het erf niet meer af kon om de bossen in te komen

Het is wel een probleem hoor, want mijn paard moet eigenlijk heel veel buiten zijn ivm chronische bronchitis en staat helaas nu veel op stal omdat de merrie niet te dik mag worden en geen goede vliegendeken heeft.

Middeltjes zullen niet helpen, het zit in zijn hoofd, zijn merrie mag niet alleen achterblijven, moet hij beschermen tegen roofdieren en andere concurrenten die er bij zouden kunnen komen. Wat een stoere braverik he? En als er stront aan de knikker is, is het een angsthaas

Staat de merrie veilig op stal, kan ik rustig met hem weg. Opgeruimd staat netjes. Ach ja, heb je paarden dan weet je tenminste waar je zorgen/vrije tijd en geld naar toe gaan.