Ervaringen Anky-dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Re: Ervaringen Anky-dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:31

ze liggen bij ons perfect op verschillende paarden en pony's. en blijven goed liggen mits een handbreedte voor het zadel neergelegd en degelijk aangesingeld.
wat voor sommige [manege]ruiters heel moeilijk is

we gebruiken ze namelijk ook voor de manege beestje en zelf voor onze sportpaarden. staat wel mooi hoor alle beestjes hetzelfde schabrakje in de zelfde kleur.

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:42

mijn moeder heeft er zelf een gemaakt en dan in plaats van anky erop een plaatje van teigertje..is toch net iets origineler

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:19

tja maakt jouw moeder ook voor 25 paarden even een dekje met teigertje ;D

nee hoor lijkt me leuk om te zien, heb je er ook een foto van?

voor ons is maken gewoon geen optie, als je 1 paard hebt of 2 is het leuk maar als je met veel paarden werkt moet je ze vaak gewoon wel kopen, ander is het niet te doen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:39

Ze liggen perfect op al mn dieren en niet al die haren blijven aan de binnenkant hangen en je krijgt ook niet van die zweetkoek dr aan zeg maar Erg fijn zijn ze!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:43

Memuska schreef:
Ik heb er twee en ik moet er geen andere meer hebben. Ze blijven perfect liggen, je hebt niet meer van die lelijke lusjes en bovendien blijven ze mooi droog. Ook al zit je paard onder het schuim, je dekje voelt droog aan én het droogt ook op een paar uur volledig op. Heerlijke dingen!

haha ik weet niet hoe jij dat doet dan, als ik gereden heb dan is mijn sjabrak doorweekt... en voelt dus echt niet droog aan, na 2 of 3x rijden was ik mijn anky sjabrakken ook, ik heb het oude model, en ook het nieuwe, ik moet zeggen dat ik de oude mooier vind liggen ( vierkante ) ook waren die oude soepeler en dikker gevoerd... in vergelijking met die nieuwe die ik heb...bij mij schuift hij overigens maar 1 op de 20 keer ofzo, en dat is meestal, als ik bijv. heb opgezadelt, en niet goed aangesingeld en ik loop naar de bak ofzo, dna gaat hij schuiven, maar als ik gelijk redelijk aansingel, dan blijft het gewoon zitten hoor!!!

het is natuurlijk ook zo dat wel je zadel goed moet liggen, als je zadel namelijk schuift, gaat je sjabrak meestal ook schuiven, ook heb ik meestal een bontje onder me zadel, ik weet niet of me zadel en sjabrak daardoor misschein ook beter blijven liggen

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:08

Ik heb er gisteren ook weer een bij gekocht.. ik heb een steenrode.. lichtblauwe witte, donkerblauw, en heb gister dus een zwarte gekocht.. maar ik vind hem een beetje blauw lijken is dat bij jullie mss ook? maar als ik hem langs me donkerblauwe leg is het dekje wel weer zwart.. heel raar..

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:20

ik heb er 2 gehad op mn haflinger, ze lagen heel goed er verschuiven helemaal niet, ze zijn ook heel zacht, volgens mij kunnen ze haast geen schuurplekken veroorzaken als het dekje naar achter schuift.
eerst had ik een zwarte die heb ik geruild voor een army green, die heb ik verkocht omdat ik de kleur niet mooi vond staan op mn haf, als ze niet zo duur waren lag de hele collectie in de kast!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:47

natasja_84 schreef:
we gebruiken ze namelijk ook voor de manege beestje en zelf voor onze sportpaarden. staat wel mooi hoor alle beestjes hetzelfde schabrakje in de zelfde kleur.

Even een snel rekensommetje, 25 paarden met één Ankypad ter waarde van 50 euro, is zo maar eventjes 1250 euro aan dekjes
Serieuze investering! en dat is dan nog maar één dekje per paard

Ikzelf vind ze ook zeer fijn in gebruik hoor. Heb een in army green, en net een limon (geel) besteld Idd, zoals Tozalin zegt: als ze niet zo duur waren, lag mijn hele kast vol.
xxx

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:02

waar heb je de nieuwe kleuren ergens besteld Kims?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:13

Ik heb de kersenrode en staat super. Hij blijft ook prima liggen en geen schuurplekken. Wat ik het nadeel vind, is dat ze geen rugvorm hebben. Ze zijn echt kaarsrecht.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:45

KimS schreef:
natasja_84 schreef:

Even een snel rekensommetje, 25 paarden met één Ankypad ter waarde van 50 euro, is zo maar eventjes 1250 euro aan dekjes
Serieuze investering! en dat is dan nog maar één dekje per paard

Ikzelf vind ze ook zeer fijn in gebruik hoor. Heb een in army green, en net een limon (geel) besteld Idd, zoals Tozalin zegt: als ze niet zo duur waren, lag mijn hele kast vol.
xxx

ja maar om het halve jaar een dekje van 12, 50 is ook niet goedkoop...
bovendien als je er meer tegelijk aankoopt doen ze wel een beetje aan de prijs [gelukkig] en ze worden regelmatig gewassen en onze paarden zweten over het algemeen niet zo heel hard. ze hebben een hele goede conditie en worden max 3 uur per dag gebruikt

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:35

natasja_84 schreef:

ik heb even twee foto's gemaakt , ze zijn niet echt duidelijk want het was al donker ,maar je kan het ongeveer wel zien.
Afbeelding
Afbeelding

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:47

Ik heb een Raf Blue Anky pad en ook ik ben er helemaal weg van. prima kwaliteit, mijn andere dekjes gebruik ik zo goed als niet meer. Binnenkort ga ik er nog eentje aanschaffen uit de nieuwe collectie.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 06:33

Ik heb laatst een topic geopend over het schuiven en schuren van de dekjes. Het was echt heel erg er was een hele baan kaal op haar rug en tijdens het buitenrijden wilde hij nog wel eens behoorlijk schuiven. Het zijn de enige dekjes waar dat bij gebeurde! En met mij waren er nog veel meer mensen met die problemen!

tzif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:29

ik vind ze echt 10x nix bij mij krijgen ze er ook alsmaar schuurplekken van, en met springen kan je na een paar sprongen afstijgen om je dekje goed te doen.. dus ik gebruik m niet meer

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:37

AsKaBaNMaNoN schreef:
natasja_84 schreef:

ik heb even twee foto's gemaakt , ze zijn niet echt duidelijk want het was al donker ,maar je kan het ongeveer wel zien.

leuk hoor idd veel origineler om te zien dan dat anky logo

irish_lady schreef:
Ik heb laatst een topic geopend over het schuiven en schuren van de dekjes. Het was echt heel erg er was een hele baan kaal op haar rug en tijdens het buitenrijden wilde hij nog wel eens behoorlijk schuiven. Het zijn de enige dekjes waar dat bij gebeurde! En met mij waren er nog veel meer mensen met die problemen!

ik heb ook een polypad en die schuift verschrikkelijk minstens 10 cm en met het anky dekje verschuift het maar een 1 cm.

tzif schreef:
ik vind ze echt 10x nix bij mij krijgen ze er ook alsmaar schuurplekken van, en met springen kan je na een paar sprongen afstijgen om je dekje goed te doen.. dus ik gebruik m niet meer

zoals al eerder gezegd gebruiken wij ze voor de manege beestjes.
En dus ook met springen en dressuur en buitenritten en de hele mikmak en ze blijven altijd goed liggen. Mits correct aangesingeld -hand past net tussen de singel en de buik -
Ook hebben wij veel verschillende soorten paarden/pony's oa haflingers / kwpnrs/ welshjes / newforest.
Wij vinden ze fantastisch!!!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:00

Heb er toevallig gisteren de 4de bijgekocht. Wij willen echt die ondingen met lusjes niet meer. Maar we hebben dan wel het geluk dat ze perfect blijven liggen!