Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ijslandermir schreef:Mag ik vragen waarom jullie allemaal jullie paarden bandageren?
Wat is het nut hiervan? Ik heb dat nog nooit bij geen enkel paard gedaan in de ruim 25 jaar dat ik rijd.

Blue_Star schreef:Bandages geven meer steun en peesbeschermers zijn vooral bescherming
Faniek schreef:Blue_Star schreef:Bandages geven meer steun en peesbeschermers zijn vooral bescherming
Dat is niet waar. Bandages geven juist GEEN steun.
Xox schreef:Ik bandageer al jaren de paarden die ik rijd. het geeft veel meer steun. Alleen is het heel belangrijk goed en correct te bandageeren anders richt het meer schade aan dan dat het beschermt. Ik heb zelfs een paard die hoefbevangen is gweest. Zij loopt beter met bandages dan met beenbeschermers (ik gebruik ze af en toe als de buitenbak heelnat is) .

Blue_Star schreef:Faniek schreef:Dat is niet waar. Bandages geven juist GEEN steun.
Waarom doet men dan wél bandages aan?
Mij is altijd geleerd dat bandages wél steun geven mits ze goed gebruikt worden natuurlijk
Citaat:Men doet bandages voornamelijk om met wedstrijden, omdat je daar geen peesbeschermers om mag doen en het minimale bescherming geeft.
Het is bewezen dat bandages geen steun geven.