kogel mee bandageren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: kogel mee bandageren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:37

Tja,meningen over wel of niet bandageren verschillen
Ik bandageer als het niet al te warm weer is en op buitenrit ga
Bandages geven meer steun en peesbeschermers zijn vooral bescherming
Aangezien het paard buiten minder strijkt dan binnen(vind ik toch)bandageer ik toch liever,om te springen gebruik ik dan peesbeschermers

Maar ja,als je niet veel tijd heb en snel nog een ritje wilt maken kan je best peesbeschermers aandoen

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:07

Ik bandageer al jaren de paarden die ik rijd. het geeft veel meer steun. Alleen is het heel belangrijk goed en correct te bandageeren anders richt het meer schade aan dan dat het beschermt. Ik heb zelfs een paard die hoefbevangen is gweest. Zij loopt beter met bandages dan met beenbeschermers (ik gebruik ze af en toe als de buitenbak heelnat is) .

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:55

ijslandermir schreef:
Mag ik vragen waarom jullie allemaal jullie paarden bandageren?
Wat is het nut hiervan? Ik heb dat nog nooit bij geen enkel paard gedaan in de ruim 25 jaar dat ik rijd.

Mijn paard heeft vierkant ijzers, een se strijkt een beetje en kan soms een beetje onebenullig zijn. Dus iets om der benen is dan ook wel vereist bij der. Ik heb alleen peesjes voor duss als ik iets spannends ga doen gaan er zeker wel bandages achter om. En soms als de peesjes nat zijn pak ik ook de bandages. Ook vind ik het op wedstrijden mooier staan want die peesjes van mij zijn zo ranzig en dof!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:47

1 Vinger boven de spoor houden is mij geleerd

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:54

Blue_Star schreef:

Dat is niet waar. Bandages geven juist GEEN steun.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:57

aan de binnenkant helemaal [ ze tikt ENORM aan ] en aan de buitenkant tot de helft. Zo hoort t trouwens ook!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 14:18

Faniek schreef:
Blue_Star schreef:

Waarom doet men dan wél bandages aan?
Mij is altijd geleerd dat bandages wél steun geven mits ze goed gebruikt worden natuurlijk
Xox zegt hetzelfde als ik:

Xox schreef:
Ik bandageer al jaren de paarden die ik rijd. het geeft veel meer steun. Alleen is het heel belangrijk goed en correct te bandageeren anders richt het meer schade aan dan dat het beschermt. Ik heb zelfs een paard die hoefbevangen is gweest. Zij loopt beter met bandages dan met beenbeschermers (ik gebruik ze af en toe als de buitenbak heelnat is) .

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:58

Blue_Star schreef:
Faniek schreef:

Waarom doet men dan wél bandages aan?
Mij is altijd geleerd dat bandages wél steun geven mits ze goed gebruikt worden natuurlijk

Men doet bandages voornamelijk om met wedstrijden, omdat je daar geen peesbeschermers om mag doen en het minimale bescherming geeft.
Het is bewezen dat bandages geen steun geven.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:33

Dat bandages geen steun geven is allesbehalve bewezen. Anders zou daar op hippische opleidingen ook zeker geen tijd meer in worden gestoken. Als je zo overtuigd uit de hoek wilt komen en dingen beweerd moet je ze ook onderbouwen vind ik. Dus ik kijk uit naar een link naar het wetenschappelijke onderzoek waarop jij jouw mening baseert!

Daarnaast zie ik het gros van de mensen met peesbeschermers losrijden op concours en in de ring mag je helemaal niks om hebben. Dus waar je dat vandaan haalt is mij echt een raadsel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:00

Citaat:
Men doet bandages voornamelijk om met wedstrijden, omdat je daar geen peesbeschermers om mag doen en het minimale bescherming geeft.
Het is bewezen dat bandages geen steun geven.

?
Op het losrij terein mag je toch omdoen wat je wilt
in de proef mag niks.

Of bedoel je dat niet?
[/quote]

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 00:39

Dat laatste dacht ik ook runningkawa

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 06:19

Ik bandageer voor altijd wel een deel over de kogels.
Dat is gewoon wat extra bescherming, heb een tip gehad om dat achter niet meer te doen, want idd ze zakken dan af, omdat ze achter meer buigen.
Dus acher gewoon tot de kogel

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:20

als ik bandageer ( rij meestal met peesbeschermers en strijklappen, en soms bandageer ik de achterbenen, voor bijna niet ) dan die ik bij de voorbenen meestal wel over de kogel, en achter meestal tot iets over de helft, dus gaat meestal toch automatisch, omdat oris dr bene vri lang zijn 8er, en mijn bandages anders te kort hahaa, meestal is er dus een klein stukje kogel over onderaan... het geeft wel minder bescherming dna tegen het aantikken enzo... maar ja...