Paarden bang voor een bepaalde kleur???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Paarden bang voor een bepaalde kleur???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:48

Ik liep vanmorgen nog in de wei met een lavendelblauw kleurige jas aan. Nou Barco wist niet hoe snel hij weg moest zijn. Toen ik de jas even uit deed, kwam hij gewoon naar me toe.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:50

Margreet schreef:
Paarse nepbloemen zijn ook eng

Okee, daar gaat mijn theorie

Tekeningen op het wegdek vond hij in het begin ook eng, maar dat had hij volgens mij in Spanje nooit gezien, nu stapt hij er altijd over, maar heel voorzichtig alsof hij denkt dat de grond op de plaats van die strepen anders gaat aanvoelen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:56

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:05

Tijdens een buitenrit reageerd mijn paard altijd duidelijk sterker op witte en fel-gele objecten .

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:16

Haha ja die van mij is ook bang voor sommige kleuren
Was laatst buiten in het dorp aan het stappen, komen we langs een tuin met lavendel
Tja zul je zeggen, niks bijzonders, maar hij durfde er dus echt gewoon niet meer langsaf hoor raar beest.
Een paar straten verder stond er weer lavendel in de tuin, wéér hetzelfde probleem

Hij is overigens wel blind aan een oog, vind sommige donkere dingen ook wel eens eng maar heb hem nog nooit zo zien reageren op wat bloemetjes

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:15

Die van mij reageert altijd op sommige kleuren blauw (lichtblauw of kobalt blauw), met name bij hindernissen en op voorwerpen die een beetje geel/beige van kleur zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:57

Rena heeft zo'n beetje al die dingen wel , maar net afhankelijk van haar bui.

Is ze erg alert en adrenaline-rijk , dan is alles eng. Paarse bloemetjes idd , soms ook witte. En ook die witte verf op de weg , of wat denk je van die nieuwerwetse weg-schilderingen , die 30 km op een wit rondje met rode rand ? Nou-nou-nou...

Ook idd rare plekken die anders zijn dan anders. Kale plek in het gras , wat modder / bladeren / plas water / putdeksel...zelfs een keer een hoop stront en natuurlijk grof vuil langs de weg (oude stoeltjes / vloerbedekking / kastjes enzo) of een boomstronk... een graspol die hoger is dan de rest , een brandnetel die 100 meter verderop een beetje over het ruiterpad hangt...in het begin as echt ALLES verdacht en kreeg je er een punthoofd van , dat gemuts. Ergens is het wel lollig hoor , maar niet als het dier echt helemaal de hele rit dubbel ligt van de stress.

Nu tegenwoordig is ze alles wel gewend maar bij vlagen is het weer. En dan vind ze het ook echt oprecht eng , is dan geen lolletje meer. Adrenaline-lekkage denk ik....

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:11

Mijn tinker is niet bang voor bepaalde kleuren, maar ik kom wel eens paarden tegen in het bos die dus bang zijn voor mijn tinker.
Eentje is zo bang die gaat echt op de vlucht als hij tinkers ziet.

TobyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:31

Mijn paard vindt hindernissen in rood-wit of rood-wit-blauw zo'n beetje eng en weigert dan graag. Daarom zou je kunnen denken dat het geen Nederlands paard is, maar oranje vindt ze heel erg leuk!

Toby

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:11

Ik ga zo'n 3 keer per week een klein buitenritje maken met mijn pony en dan moet ik de weg oversteken als je bij ons het erf afrijd maar daar is een zebra pad en elke keer weer vind ie dat eng

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:10

Kijk maar eens op die site die pol013 hier gaf.
Een paard ziet rood bijvoorbeeld als geel.

Het is niet zozeer de kleur, alswel de combinatie van kleuren en het daar tussen ontstane contrast.

Ik vind op die site veel verklaringen voor bepaalde schrikreacties.