Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Anouar15 schreef:Elke dag tien minuutjes in een emmertje water zetten (of onder de slang, maar dat is lastiger), of in nat zand heeft een beter efect als al die smeerseltjes en het is veel goedkoper.
PartTwo schreef:is dat die Rainmaker die ze bij de paardendrogist hebben?
Anouar15 schreef:Mijn paard had ook altijd scheuren. Hij had gewoon slechte hoeven werd er gezegt. Nu ik hem natuurlijk bekap (en hij dus niet alleen op de hoefwand loopt en ik de hoef rond vijl) is er geen scheur meer te bekennen.
Onzin dus dat paarden slechte hoeven hebben!
maar ik heb dit met mij hoefsmit overlegt omdat ik me zorgen maakte
Jackieboy schreef:Anouar15 schreef:Mijn paard had ook altijd scheuren. Hij had gewoon slechte hoeven werd er gezegt. Nu ik hem natuurlijk bekap (en hij dus niet alleen op de hoefwand loopt en ik de hoef rond vijl) is er geen scheur meer te bekennen.
Onzin dus dat paarden slechte hoeven hebben!
nou volgens mij bestaan er echt wel paarden met slechte hoeven.
mij pony heeft hele harde hoeven maar ook hele drogen hoeven.. ze brokkele altijd en een scheurtje zit er ook vaak in maar zo lang de scheuren niet te hoog zitten en de afgebrokelde stukjes niet te groot zijn kan dit helemaal geen kwaad..
deze wijheid komt niet uit mezelfmaar ik heb dit met mij hoefsmit overlegt omdat ik me zorgen maakte

Anouar15 schreef:
Als de hoeven constant afbrokkelen zijn ze te lang, de hoef is bezig zichzelf korter te maken. Goed bekappen en je hebt er geen last meer van. Mijn paardje brokkelde ook toen hij kwam, was een jaar niet bekapt geweest want zijn hoeven groeiden niet. Inmiddels groeien ze zo hard dat ik elke 2 a 3 weken moet bijvijlen. Brokkelen doet hij al een half jaar niet meer. En daarvoor heb ik niks op de voeten gesmeerd en ook geen biotine voor gegeven.
(moet hierbij wel opmerken dat paard op veengrond staat, dus eerder vocht teveel).
Paarden met slechte hoeven bestaan wel, maar dat ligt aan de manier van bekappen en aan de manier van houden, niet aan aanleg.
Blue_Star schreef:Zou ik hier ook even een vraag mogen stellen over het onderwerp?
Mijn vzpaard staat sinds gisteren achteraan zonder ijzers
Er was 1scheurtje door de gaten van de nagels
Manken doet hij niet op asfalt
Kan ik met hem gaan wandelen(ook galop in het veld)?Of kan ik best nog wachten?Zoja,hoelang nog?
(hij stond 2jaar lang achter op ijzers,nu alleen voor)
posbank schreef:Scheuren onstaat als er teveel druk op de hoefwand staat. Je kunt zoveel biotine geven als je wilt of nat maken, maar het zal nooit helpen. Vaak staat een paard te hoog op zijn hoeven. Het enige remedie wat echt helpt is goed bekappen. Overleg dit eens met je hoefsmid.....
none schreef:Niels heeft dit ook, dus ook voor mij een erg informatief topic.
Heb je zelf al iets gevonden wat werkt? Volgens mij is het allemaal meer iets op lange terijmijn he.
Citaat:Is modder geen optie?