Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:[knip]
huh?
denk dat jij nog maar eens even terug moet naar je rijschool om wat beter de regels te vragen.... een geremd laadvermogen???![]()
worden mijn koffers in de achterbak dan geremd?
misschien dat je eerst moet lezen wat je neerzet voordat je het neerzet, die regels zijn al verwarrend genoeg en dit maakt het niet echt duidelijker....
sorry kon het niet laten...

moest even 2 keer lezen voordat ik het zag...
, vindt het zelfs een idee om die rijschool nog eens te bellen).Valina schreef:het geremde laadvermogen
van de auto
Valina schreef:Voor als je straks je E-rijbewijs hebt, dan moet je eerst kijken naar wat je auto (geremd!) mag trekken. Dan kijk je naar de trailer. Wat weegt deze en wat mag deze aan gewicht laden.
Het gewicht van trailer+paard mag niet hoger zijn dan het geremde laadvermogen van de auto en mag ook niet hoger zijn dan het gewicht van het trekkende voertuig.
Citaat:en mag ook niet hoger zijn dan het gewicht van het trekkende voertuig.
ikke schreef:Ik kon het toch even niet laten, hierbij de officiele wettekst.
Dit is de enige echte waarheid, meer nog dan het verhaal van Margreet.
Rijbewijs B is geldig voor:
motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);
Margreet schreef:En ook Caveletti heeft ergens een klok horen luiden, maar weet niet precies meer waar de klepel hangt...
) cavaletti schreef:pff dat bedoel ik, NU duidelijk Margreet?? of moeten we het nog een keer uitleggen hahahaha
of te kippig om het goed te lezen.
sabineG schreef:dus simpel...
je mag als je een zgn "pc hoofdtractor" (nissan patrol, opel frontera, toyota landcruiser enz..) hebt vaak wel met alleen je B een ander-half paard trailer trekken.. een 2 paard kan je bijna nooit trekken met alleen je B..
Ranja schreef: