Dunne staart (die als maar dunner wordt..)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ursy

Re: Dunne staart (die als maar dunner wordt..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 18:53

Toydoll schreef:
mijn paard haar staart wordt ook alsmaar dunner en dunner, geen idee hoe het komt... Ik dacht dat het was omdat der kudde genootjes aan haar staart zaten, maar nu staat ze ff niet meer in de kudde (ze moest van gras af even) en de staart wordt alsnog steeds zieliger...
Zij schuurt absoluut niet, de bovenkant is nog nooit en breed, maar hij wordt steeds korter en dunner vanuit de onderkant....

Precies wat er op mysterieuze wijze met de staart van Bagheeratje ook gebeurt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:26

Ik zou toch proberen er een flink stuk af te halen.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 07:41

Ik denk dat ik dat zondag ook ga doen. Dan was ik hem eerst en daarna haal ik er een stuk af. Ik heb dan wedstrijd en dan kan ik hem gelijk uitpluizen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:32

Ik houd de staarten van paarden die een dunnere staart hebben altijd vrij kort en het werkt meestal goed.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 14:12

Katja schreef:
Ik houd de staarten van paarden die een dunnere staart hebben altijd vrij kort en het werkt meestal goed.

Ja? Worden ze dan ook voller? Zou dat komen doordat de kans op beschadiging kleiner is doordat de staart dan korter is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:17

Geen antiklit gebruiken werd mij altijd verteld, dit beschadigd de haren en maakt ze zwaar.

Nu heb ik iets 'nieuws' gevonden van Leovet. Silkspray. Met zijde erin. Ze hebben er ook een zalf van en shampoo, schijnt ook goed te zijn voor schuurders. Ikzelf krijg van de schampoo en zald ook lekker zachte handen!

En gebruik maken van een mensenhaarborstel.

En wonderboven wonder vallen times der haren er niet meer uit. Ik heb haar staart ook vrij kort, want overal waar ze maar aan kon blijven hangen trok ze haren eruit, aan de klitteband van de strijklappen zelfs!!

Times der staart begint nu veel voller te worden en valt niet meer zo uit.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:02

Ursy schreef:
Katja schreef:

Ja? Worden ze dan ook voller? Zou dat komen doordat de kans op beschadiging kleiner is doordat de staart dan korter is?

Volgens mij komt het omdat ze minder hebben om aan te blijven hangen.

Als de staart eenmaal zo dik is aan de onderkant dat er bijna geen verschil meer zit tussen onder en boven dan laat ik ze langer groeien.
Ik gebruik zelf altijd Cowboymagic voor de staart beval wel veel beter dan dingen als Equistar.

marlliess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:46

mijn vorige pony had ook een dunne staart toen heb de ik wisselstaart gekocht.
Dat is een staart die je met les wedstrijd keuringen enz inhangt daardoor lijkt de staart dikker/langer. het is makkelijk in te hangen je hebt 2 vlechtjes onder de punt van de wortel daar hang je een ringtje aan en als je naar les of wedstrijd ofzo gaat hang je wisselstaart erin, als je geen haken of wat in de stal heb hangen kan je de ring in laten hangen. nep haar is altijd trager dan echt haar dus als je extions hebt kan het zijn dat paard erop trapt en je moet naar zoveel maanden er weer uit. een wisselstaart gaat wel een aantal jaren mee als je hem goed verzorgd. de staart is gemaakt door echt paardenhaar. ik vind het een hele goede oplossing en voor de rest laat ej de staart met rust dan kan het zelf ook weer dikker/langer worden.
de site : http://www.paardenstaartverlenging.nl staat meer informatie

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:59

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:03

Hmm, zou zo'n zak ook werken voor een voorpluk?

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:11

Ik heb getemd want dit is wel een erg oud topic!