Waar let ik op bij de koop van een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Waar let ik op bij de koop van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:25

Kijk ook goed om je heen in de stal en bíj de stal.
Ik ben eens bij een paard wezen kijken en ik zag in de stal een anti-luchtzuigersband hangen.
Ik vroeg ernaar waarom dat ding er hing en toen bleek dat paard een luchtzuiger te zijn. En toen ik nog eens goed naar zijn staldeur keek, zag ik dat daar keurig een paardenmondje in was gesleten.

amber_rinova

Re: Waar let ik op bij de koop van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:02

[quote="Dressuur85"]Ik ga van de week 2 paarden kijken. Nou vind ik er 1 voor zijn leeftijd en alles nou niet bar duur, niet dat ik dat erg vind maar dat schept weer achterdocht gek heh, als iets duur is vinden we het te duur en als iets meer in de richting komt van een leuke prijs dan is het ook weer niet goed want dan ben je weer bang dat er iets niet goed is! Maar waar moet ik allemaal op letten als ik ga kijken?

Ik had al bedacht letten op:
- Zuiverheid van de gangen
- Stand van de benen
- Kopschuwheid
- Lichaamsbouw
- Of je de benen normaal op kunt tillen
- Of het paard geen dominant gedrag vertoond

Maar waar kan ik nog meer op letten? Ik laat dit paard wel zoiezo klinisch keuren. Rontgenologisch keuren is leuker maar daar heb ik echt geen 600 euro voor over.[/quote

]als het je wat lijkt waarom neem je hem dan niet 3 weken op proef.en als ik jou was zou ik een kontraktje opstellen waar in staan dat je hem binnen die 3 weken terug kan brengen.als het paard echt zo goed is dat de verkoper verteld zou hij daar geen problemen mee hebben.