zouden jullie dan een paard niet kopen??FOTO'S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: zouden jullie dan een paard niet kopen??FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:56

janne schreef:
ok.
nou ik zou m niet laten staan
ik vind het n leuk paard leuke kleur goede afstamming.
ik zou zeggen doen als je denkt dat dit jou droompaard is.
mijn paard was toen ik m kocht ook erg op de voorhand en had n mega onderhals,en hij had geen achterhand
door goede trainig komt het allemaal goed.
ik zou zeggen kopen haha

dankje voor je reactie!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:58

graag gedaan hoor.
mijn paard is ook n afstamming van burgraaf hihi

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 22:02

ik zal als ik weer ga of volgende week anders als het lukt nog foto's maken van haar zonder zadel. hey janne je woont dichtbij, ik zie hoogland is dat bij amersfoort? ik woon in bunschoten.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:05

das toevallig zeg

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:07

waar staat het paardje wat je wil kopen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 23:14

ook op de rest van de foto's een erg leuk beestje. kan zo te zien goed bewegen. ik zou niet zo twijfelen als ik jou was. paardje laten keuren en bij goed kopen. kwa rijden ging het toch goed. waarom dan nog eens heen en nog eens. als je zo twijfelt, zou ik eerder mijn instructeur meenemen om te kijken, dan weet ik hoe vaak daar nog eens heen te gaan. voor het zelfde is ze straks voor je neus weg verkocht aan een ander, en dat zou toch jammer zijn.

dus meid niet twijfelen maar kopen dat mooie dier

wat ik heb gelezen van de papieren is ook niet verkeerd, ik ben ook gek van burggraaf al rijd ik western nu.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 09:10

hoi

de man heeft geen haast met het paard en zou haar voor mij vasthouden omdat mijn ouders op vakantie zijn tot volgende week zaterdag en die ook wel even willen zien waar het over gaat. ik heb dat de eigenaar voorgelegd, hij vond het goed en stelde zelf ook voor om nog een paar keer te komen kijken, mijn instructrice kan helaas niet mee..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:25

heej

als jij de goede hulpen geeft gaat dat heus wel over
maar een tip als je hem neemt moet je veel tempowisselingen rijden en niet de hele tijd stap draf draf galop maar galop midden galop draf midden draf en in draf haast naar het stappen toe rijden en dan net voor het stappen weer in een arbeids draf

en als je het ziet zitten moet je het gewoon doen

groetjes

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 16:50

ja daar zat ik ook al aan te denken, veel tempo wisselingen in draf, galop en stap.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:10

Ik zou het paard er ook zeker niet om laten staan! Met een goede training en hulp is het paard wel weer op de achterhand te krijgen. Succes!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:22

He, wie is je instructrice dan? Ook een Buschoter/Spakenburgse?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:46

Niet om laten staan. Ieder paard kan op de voorhand lopen. En dat zal ook gebeuren als het dier niet goed gereden wordt! Het is puur rijtechnisch (m.u.v. jonge paarden die overbouwd zijn, of bij paarden waarbij het ook het exterieur is) en dus is het ook weer te verbeteren met GOEDE les

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 09:42

ik zal zeker les nemen en heb een goede vriendin die ook veel wil helpen, ja ik heb les van een spakenburger van ria (koelewijn geloof ik), vanavond ga ik waarschijnlijk weer naar t paardje toe!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:06

Meid laat dit leuke paard alsjeblieft niet staan (tenzij ze niet goed is op de veterinaire keuring)!!
Dat op de voorhand lopen heb jij straks zelf in de hand. Het is echt een hardstikke leuk dier, helemaal mijn smaak.
Hoe oud is ze?

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:10

Gewoon kopen!
6 Weken terug heb ik ook een paard gekocht dat niet goed door die eigenaresse is gereden. En ik moet zeggen dat het nu na 6 weken hard trainen snel vooruit gaat. Ik weet niet hoe oud dat paardje is? die van mij is iig 5 jaar, dus dat scheelt.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 10:13

Ursy schreef:
Meid laat dit leuke paard alsjeblieft niet staan (tenzij ze niet goed is op de veterinaire keuring)!!
Dat op de voorhand lopen heb jij straks zelf in de hand. Het is echt een hardstikke leuk dier, helemaal mijn smaak.
Hoe oud is ze?

ze is 6, alleen ik zit met een probleempje, de eigenaar wil nix aan het keuren betalen is dus voor mij maar eigelijk maakt het me nix uit als ik haar nog steeds zo leuk vind als ik weer ga heb ik het er wel voor over!
dankje voor jullie reactie!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:22

Gewoon doen, zoals je er over praat vind je er echt heel leuk
En de een is ook eenmaal iets opgerichter van zichzelf dan de ander, maar met rijden kun je echt heel veel veranderen hoor, ze is gelukkig nog jong, dus dan zeker, als ze nou al wat ouder was zou ik het ook niet helemaal weten..
Veel overgangen rijden, stap-draf, en van arbeidsdraf-middendraf en hierbij is het vooral belangrijk dat je haar niet een hele lange zijde laat uitstrekken, maar maar een paar passen, 3 ofzo, dit lijkt misschien een beetje raar, maar is voor je paardje veel moeilijker en ze kan zo ook veel minder uit elkaar vallen, wat meestal bij een lang stuk middendraf gebeurd!
Galop werk zal ook zeker goed voor haar zijn, neem er ook eens mee het bos in, zodat ze een lang stuk kan galopperen, beetje spieren kweken en dan komt het vast goed

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:35

Ach dat van de keuringskosten: nromaal gesproken wordt een paard goed gekeurd en dan moet je die kosten ook betalen.

Lekker doen hoor meid, het is een mooi aansprekend dier.

Lekker veel overgangen rijden, veel achterwaarts, schijnovergang achterwaarts en dan wegdraven, zodat ie goed het achterbeen obder moet plaatsen. Longeren met Pessoa tuigje zodat ie leert lekker door zijn hele lijf te bewegen en vooral niet vergeten af en toe lekker een ontspannen buitenrit te maken en jij hebt wat iedereen wilt hebben: je droompaard ! Veel geluk en succes !

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 10:42

dankje!! als ik vanav geweest ben plaats ik meteen bericht over hoe het is gegaan en ik dr nog steeds zo leuk vind enzo!:)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:33

Bonny4life schreef:
Ursy schreef:
Hoe oud is ze?

ze is 6, alleen ik zit met een probleempje, de eigenaar wil nix aan het keuren betalen is dus voor mij maar eigelijk maakt het me nix uit als ik haar nog steeds zo leuk vind als ik weer ga heb ik het er wel voor over!
dankje voor jullie reactie!

wat heb je hem voorgestelt dan?? het meest gebruikte is bij goedkeuring betaald de koper bij afkeuring de verkoper. mocht hij daar echt moeilijk over doen zou ik me wel weer achter m'n oren gaan krabben (meestal als ze zo moeilijk gaan doen hebben ze wat te verbergen).
mocht je ondanks dat wel door willen gaan, zou ik eerst een klinische keuring doen en daarna per been foto's. mocht er dan ergens problemen zijn kan je je keuringskosten nog een beetje drukken. en reken maar dat die toch wel een paar honderd euro zal zijn.
mijn laatste paardjes keuring was zo'n 500 euro met foto's. denk daar dus wel even aan.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:53

hoi
ik hoop voor je dat je als je vanavond gaat dr nog steeds even leuk vind, en aan je te horen vind je dr erg leuk en dan zou ik dr kopen

hou alleen wel in je achterhoofd wat Rina hierboven zegt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:57

Schitterend dier, als het voor de rest klikt, zou ik hem kopen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:11

Gister liet je me foto's zien per msn, vind het een erg mooi paard en zou haar niet laten staan, mits ze goedgekeurd wordt natuurlijk. Heel veel succes en plezier vanavond Troelie Woelie en ik hoor het wel!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 20:06

nou ik ben geweest!!! naar buiten, wel met slofje (wil die man graag) maar zooo braaf! ze schrok nergens van, keek wel maar bleef bij me. ik heb foto's gemaalt maar die kunnen pas na t weekend erop, ik ga n weekend weg en zit nu niet op de pc thuis. ze is missch 1 cm overbouwd maar niet lang vind ik in verhouding, heb haar buiten iets bij elkaar proberen te rijden en dat ging aardig! volgende week nog een keer rijden en dan terug met mijn ouders, als alles vlekeloos verloopt wordt ze de week erna gekeurd, dus ik houdt jullie op de hoogte en kom zo snel mogelijk met de foto's!!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 20:19

kortom ik vind haar nog steeds heel leuk, en ga dus weer terug die man vind het niet erg juist leuk! maar ik zet alles nu rustig op een rijtje (heb ook nog een pony die ik eigelijk niet kan missen maar goed als je eenmaal verder wilt....)