Goedkoop hindernismateriaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: Goedkoop hindernismateriaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:40

Die hindernissen heb ik al vaker gezien, maar twijfel bij de stevigheid van de staanders.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:46

Die van bij zadelmarkt vallen ook goed mee qua prijs

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:28

Wij hebben ze gewoon zelf gemaakt van wat balkjes. Duidelijkere foto heb ik niet. Maar zo heb je goedkoop goede hindernissen. Je kunt ze gewoon stapelen en ze vallen makkelijk van elkaar af.

Afbeelding

*Edit; dit zijn 3 opgestapeld hè Clown

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:44

"annebe" de staanders zijn best stevig,maar als er een gewicht van 500kg bovenop springt,tja dan zal het wel breken denk ik.Maar de prijzen zijn daarom ook erg laag,die aluminium staanders zijn ook niet zo geweldig sterk.Als je echt sterke staanders wil moet je die r.v.s. ijzeren staanders nemen,maar die kosten dan ook rond €50,- per stuk.Wij maken deze hindernissen voor de kleine beurs zodat men toch leuk kan springen,we hebben trouwens nog niet 1 klacht gehad tot nu toe.Én bij ons hoef je géén BTW te betalen,scheelt ook weer in de kosten.Maar als je zelf handig bent kun je ze ook zelf maken.

Saskia71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:55

Ik ben op zoek naar die plastic standaards die je met water kunt vullen. Iemand enig idee waar die te koop zijn?

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:12

Sorry weet ik niet maar ik heb wel een goede site gevonden over het maken van staanders.
http://lorienstable.com/articles/jumpin ... ing_jumps/

Ben aan het klussen geslagen en het is best goed resultaat geworden alleen moet je oude lepels zien te vinden want de sleutelgat lepels is wat ingewikkelder.

Las trouwens ook ergens dat PVC versplinterd dus zou ik niet als balken gebruiken.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:39

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:50

Cavalettie's voor €22,50 op freewebs.com/hindernissen
Zijn nog geverft ook nog.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:31

@TouchAndGo
Dat lijkt me wel wat. Alleen de vraag: HOe zit dat kruis aan elkaar? Hebben allebei de helften een sleuf zodat ze in elkaar vallen? Of zit het eenvoudiger in elkaar.

ga van het weekend ook eens aan het bouwen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:57

De kruizen vallen in mekaar d.m.v. een inkeping.Er zit konstructielijm tussen en 2 spijkertjes.Dat is ook het lastigste werk wat er aan zit,die inkeping maken,gaat echt om cm. werk.Succes met het maken,hoop dat het je lukt.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 15-07-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.

sannebailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:51

ik haal houten schuttingpalen bij de welkoop..enz stuk of 4 dan koop je twee leuke kleurtjes verf in spuitbussen en haal je bij de sloop of ergens anders banden met velg (de band er om laten ziten I.V.M sjouwen en veiligheid voor je paard :) ) mijn handige vader heeft
palen in de velgen gelast en toen er gaten in geboort en een twee springlepels per paal gekocht :P :P (heeft ze van te voren al wel gepast om de paal!) hbe de houten schutting palen geverft en toen ........ SPRINGEN MAAR! :D :D

zo heb je goedkoope goede spring spullen

alles heeft me zo'n 50 euro gekocht bij elkaar... *D *D

xx van mij

p.s sorry van de spel fouten :D

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:40

ja, (van freewebs.nl )
dat vind ik ook. dat is echt niet duur. maar er staat bij hindernis met 1 balk: 2 lepels, maar ik zie 2 lepels aan 1 staander. ik kan me voorstellen dat er gewoon 1 bij hoort :P . maar voor de zekerheid vraag ik er maar even naar :D , wie weet het??

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:19

Anoniem schreef:
wat je ook kan doen is een vierkante paal met een kruis er onder als staander en dan een dikke lijdingen buis van 15 tot 20 cm doorsneden kopen (is volgens mij goedkoper) die spuiten dan heb je licht gewicht balken

Als je zulke balken omstoot komt er wel veel geluid vanaf als je eenpaard hebt die goeie oren heeft haha maar w goed idee

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:21

xsarinax schreef:
ja, (van freewebs.nl )
dat vind ik ook. dat is echt niet duur. maar er staat bij hindernis met 1 balk: 2 lepels, maar ik zie 2 lepels aan 1 staander. ik kan me voorstellen dat er gewoon 1 bij hoort :P . maar voor de zekerheid vraag ik er maar even naar :D , wie weet het??

Voor een kruisje is dat handig.
En als je 2 balken doet dat je paard beter de hoogte ziet.

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:04

Iemand die ik ken had ze voor mij gemaakt. Hij had gewoon 2 houten vierkante palen genomen en aan de onderkant 4 kleine erop gemaakt aan elke zijkant schuin waardoor hij stevig stond. En ( ik weet niet hoe ) aan de achterkant van de palen van die rondw inhamen gemaakt waar dan zijn eigen gelaste springhouders? (Ben de naam kwijt) ik konden om de 5 cm. En zelf balkjes geverfd. Ziet er geel mooi uit!