verzorgster die "stiekem" rijdt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susan_opel

Re: verzorgster die "stiekem" rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:19

ik heb van haar een pb gekregen waarin ze schrijft dat ze fout was.
dus ze heeft dit topic gelezen.
ik hoop voor haar dat ze er iets van geleerd heeft.
als het mijn pony geweest zou zijn had ik haar er af getrokken en kon ze oprotten maar helaas is dat niet zo.
wel weet ik 1 ding zeker als ze nog 1 keer iets flikt wat mij niet bevalt heeft ze geen verzorgpony´s meer, want dan komt ze niet meer door mijn wei. (om bij die pony´s te komen moet ze door mijn wei heen).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:20

Helemaal geen zeikerds hoor !!
Ik zou haar wegsturen,of flink aanspreken. Anders gebeuren er misschien ongelukken,of iets dergelijks,en daar zit je niet op te wachten denk ik

En bovendien,je hebt gezegt dat er egels kwamen en dat ze DAN pas op de pony mocht,dus ze houdt zich er helemaal niet aan

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:21

[edit] las net je post hierboven. Mooi dat ze zelf ook weet dat ze fout was !

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:36

ze heeft net laten weten dat ze voorlopig niet kan komen omdat ze moet rusten van haar dokter. dus voorlopig hoef ik me nergens druk om te maken. nu maar hopen dat als ze weer komt dat het dan wel allemaal goed gaat want nu ben ik zelfs bang dat ze op mijn pony gaat zitten (klein shetlandertje van 93cm).

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:51

ooh dat vindik echt n heeele gemene reactie!! hallo.. als dit 1keer is gebeurd.. gelijk van jaa dalijk gaat ze op mijn pony zitten..
ze zegt zelf dat ze fout zit dat vind ik al heel dapper om toe te geven.. en dan reageer je zo..
pff so!

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:00

ik wil jou wel eens zien als er iemand door jou wei moet en vervolgens op een pony gaat zitten waar ze niet op mag. en daarbij komt nog eens dat ze zelf tegen mij heeft gezegt (was in een gesprek met haar over waneer iemand te groot is om op mijn pony te zitten) dat ze mijn pony niet te klein vindt om op te zitten (terwijl ze er te groot en te zwaar voor is). als het nou iemand is die je al jaren kent , oke. maar wij hebben elkaar pas een paar keer gezien dus dan kan ik niet weten wat ze wel en niet zou doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:06

vind dat je groot gelijk hebt hoor, ik zou het ook niet vertrouwen.. en logisch dat je zo denkt je gaat sowieso niet zomaar op een vreemde pony in de wei zitten als je m nog maar een paar dagen kent..
en lieneke als t jou pony was geweest had je denk ik net zo gereageerd, ik verzorgde een fries en daar stond een shet daar reden de kleinkinderen van die mensen op.. toen hadden ze ook op die fries gezeten dat vond ik al niet leuk en heb er ook wat van gezegd en dat is niet eens mijn eigen paard..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:10

@lieneke, bedenk je eens wat jij zelf zou doen als je erachter kwam dat jou verzorger (als je die had/hebt) zonder jou toestemming zo even op je pony gaat zitten.
ik kan me goed voorstellen dat de TS een beetje heel erg het vertrouwen in deze verzorger kwijt is.

idd susan je weet nooit wat ze nog gaat uitspoken. daarbij het al aangesproken verzekeringswerk. stel verdorie dat er wat gebeurt.... man dan zijn de problemen niet te overzien. daarbij heeft ze zich aan jullie voorschriften te houden simpel as that. als jullie zeggen er word niet gereden, word er niet gereden.

maar als ik de rest van je posts lees zeg ik zo wie zo, die verzorger moet een hele andere instelling krijgen (weides afmesten oid) want die klussen moeten ook gedaan worden en niet alleen het leuke rijden.
dan kan ze beter naar een manege gaan.
bij mij had ze kunnen vertrekken. echt dat is iets dat doe je niet.

het zal me benieuwen hoe en of ze zich beter gaat gedragen.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:26

meestal is het met de verzorgsters (die van ons in elk geval) dat als ze beginnen willen ze alles doen en vinden ze het rijden niet zo belangrijk (zeggen ze), en na een paar weken wordt het verzorgen minder en rijden belangrijker. daardoor hebben wij al verschillende verzorgsters gehad , tot nu toe is er maar 1 tje (is nu op vakantie) die het rijden niet belangrijk vindt. ze vindt het wel leuk maar het is niet zo dat ze persee moet rijden. zij zorgt dat de wei en de pony´s er perfect uitzien (is niet overdreven) .

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:31

Verzorgster die stiekum rijdt terwijl ze weet dat het niet mag zou ik niet meer zo makkelijk kunnen vertrouwen.
Daarom denk ik dat ik haar weg zou sturen. Je weet nooit wat ze nog meer gaat doen met de paardjes dat jij niet wil hebben.

Overigens denk ik dat het voor jou erg moeilijk wordt om een verzorgster te vinden. Kinderen die nog op een shetlander passen zijn niet zo groot en voor zulke kinderen is het behoorlijk zwaar werk om een heel weiland uit te mesten. Bovendien krijgen ze er ook bijna niets leuks voor terug. Ze mogen maximaal 15 minuten per keer rijden las ik in je andere topix. Ze krijgen ook geen zadel en hoofdstel dus echt rijden wil dan niet. Kinderen die alleen om te rijden komen en die geen klusjes willen doen vindt ik geen goede instelling hebben.
Maar je hoeft je ook niet te laten misbruiken om alleen maar klusjes te doen en er vervolgens bijna niets voor terug te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:50

Ik vind dit ook een beetje vreemd.Julie hebben eigenlijk geen verzorgsters nodig maar iemand die stront ruimt.

Ik zou vriendelijk bedanken om julie verzorgster te zijn .
Voor wat hoort wat hoor.Je kan niet verwachten dat mensen rot klusjes voor je komen op knappen en verder niks.Je had ook samen met dat meisje kunnen stront ruimen was het 123 gedaan enmischien nog gezellig geweest ook.
Als het meisje sorry heeft gezegt is het toch goed ,uiteindelijk heeft ze er alleen maar opgezeten.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:59

ze heeft geen sorry gezegt. ze heeft vandaag via pb laten weten dat het stom was dat ze er op ging zitten. en het is niet zo dat wij iemand nodig hebben die alleen maar stront ruimt, het is alleen zo dat als ze de pony´s goed verzorgen (en daar hoort dus ook stront ruimen bij) dat ze dan de leuke dingen kunnen doen. jij wilt toch ook niet hebben dat een verzorgster komt, opzadelt , rijdt en vervolgens weer naar huis is. en omdat wij dat met eerdere verzorgsters mee hebben gemaakt willen we nu dat er goede regels zijn waar we het allemaal mee eens zijn, en daar ook aan houden

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:04

Hmm, ik zou het lef niet hebben. Iig, geef dr nog een kans, en mocht het weer gebeuren, dan is het dag verzorgster.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:13

ze krijgt nog een kans van mijn vader, en ik hoop voor haar dat ze dat niet verpest. wij gaan deze week nog zorgen voor een lijst met regels (zijn we nog aan het bedenken ) wat wel en niet mag. en als zij zich daar goed aan houdt krijgt ze steeds meer vrijheid.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:17

Ik had haar weggestuurd... Sorry hoor maar wie zegt je niet dat ze niet toch stiekum gaat rijden als je er niet bent??? En dan kan ze wel zeggen dat ze weet dat ze fout zat, maar wat is het volgende geintje wat ze gaat uithalen als je er niet bent???

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:26

Blijf er bij dat een heel weiland uitmesten voor een kind eigenlijk te zwaar is. Bij jou is ze veel langer bezig met de minder leuke klusjes dan met de leuke dingen. Denk dat de meeste kinderen een verzorgpaard willen omdat ze vaker willen rijden dan dat ene uurtje op de manege. Daar komen ze bij jou nauwelijks aan toe.
Nu ben je bezig met een lijst met regeltjes wat wel en niet mag.
Staan er ook wel leuke dingen op die wel mogen of is het alleen een lijst met dit mag niet en dat mag niet.

Kinderen zullen in eerste instantie die regels accepteren omdat ze zo graag een verzorgpony willen en die zo moeilijk te vinden is.
Ze denken dan optimistisch van als ik er eenmaal ben mag ik vast wel meer. Maar als dan blijkt dat je bijna niets mag en van alles moet is het al gauw niet leuk meer. Dan lok je ook wel uit dat ze dingen stiekem gaan doen. Even voor de duidelijkheid ik keur dat stiekem dingen doen wel af.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:28

ik zou dat ook gedaan hebben maar omdat ze dus van mijn vader zijn heb ik daar niks over te beslissen. maar misschien is het haar nu wel duidelijk dat er op ieder moment van de dag iemand ineens bij de wei kan staan (de wei ligt achteraf waardoor ze ons niet aan kan zien komen). wij gaan het nu zeker goed in de gaten houden en laten het ook in de gaten houden. ze heeft in ieder geval nog geluk gehad dat ze op de shetlander is gaan zitten en niet op de welsh, die is namelijk nog niet ingereden.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:31

het is zeker niet zo dat ze geen leuke dingen mag doen. maar zoals ik eerder schreef als ze zich aan de regels gaan houden krijgen ze meer vrijheid, ze is er pas 2 weken en ze zal toch ook eerst de pony´s goed moeten leren kennen voordat ze een keer met ze naar buiten de wei kan. en we hebben het nu wel over een "kind" van 14 ,

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:34

ze moeten trouwens ook niks , ze mogen het . maar het is zowieso niet de bedoeling dat ze alleen maar komen om te rijden. als je alleen wilt rijden moet je naar een manege gaan of op zoek gaan naar een bijrijdtpony.

jennyaskaban

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:42

susan_opel schreef:
ze moeten trouwens ook niks , ze mogen het . maar het is zowieso niet de bedoeling dat ze alleen maar komen om te rijden. als je alleen wilt rijden moet je naar een manege gaan of op zoek gaan naar een bijrijdtpony.

Ook een bijrijdpony neemt verantwoordelijkheden met zich mee,en is niet alleen om op te rijden,heb zelf net een nieuwe bijrijdster,maar goed poetsen en verzorgen is een van de eerste dingen die vooraf gaan aan het rijden.Ook ik heb afspraken gemaakt en zou het zeker niet accepteren als mijn bijrijdster zich er niet aan zou houden.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:44

je zegt zelf.. ik beslis het niet over de ponys.. waarom zeur je dan zo over/tegen haar?!! laat je vader dat dan zelf doen alshij het nodig vind!
blijkbaar vindhij dat niet..!
jij bent niet de eigenaar.. dus jij hebt helemaal niets over die ponys te zeggen!
alsik haar was hadik nooit geluisterd..vind het nog super beleefd dat ze je een excuus pb stuurd.. veel mensen zouden dit nooit doen!
wat heeft het voor nut haar nu n rotgevoel te geven!

ja sorry hoor.. maar die reacties die je soms geeft,, pfoee!!
en je weet gewoon dat ze dit kan lezen dat zegje zelf!
dan vindik het al helemaal een rotstreek!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:46

Jullie zijn geen zeikers..
maar zeikerds.

Beetje normaal nederlands graag.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:49

dan moeten ze dus naar een manege. maar ik neem aan dat ze daar ook de pony´s eerst poetsen voordat ze gaan rijden.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:55

Lieneke_ schreef:
je zegt zelf.. ik beslis het niet over de ponys.. waarom zeur je dan zo over/tegen haar?!! laat je vader dat dan zelf doen alshij het nodig vind!
blijkbaar vindhij dat niet..!
jij bent niet de eigenaar.. dus jij hebt helemaal niets over die ponys te zeggen!
alsik haar was hadik nooit geluisterd..vind het nog super beleefd dat ze je een excuus pb stuurd.. veel mensen zouden dit nooit doen!
wat heeft het voor nut haar nu n rotgevoel te geven!

ja sorry hoor.. maar die reacties die je soms geeft,, pfoee!!
en je weet gewoon dat ze dit kan lezen dat zegje zelf!
dan vindik het al helemaal een rotstreek!

omdat hij mij gevraagd heeft om verzorgsters te zoeken , dat heb ik dus gedaan. toen had hij geen tijd om een keer met ze af te spreken,
dus heb ik dat geregeld. ik heb alle afspraken met haar gemaakt (met goedkeuring van mijn vader) en zij heeft zich dus niet aan mijn afspraken gehouden. zij heeft gisteren mijn vader pas voor de eerste keer ontmoet nadat dit is gebeurt dus ik vindt dat ik daar best over mag zeiken. ik weet ook dat zij dit meeleest want wij hebben hierover al wat pb naar elkaar verstuurd, en ze weet dat dit mijn mening is .

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 22:02

het heeft mij trouwens ook uren discussies met mijn vader gekost voordat ik hem zover kreeg dat ik mocht gaan afspreken dat ze mocht gaan rijden. doordat ze dit gedaan heeft is dat voor niks geweest. want nu mag ze dus alleen nog maar gaan rijden waneer ik of mijn zusje er is, en aangezien ik liever tijd in mijn eigen pony stop heb ik daar geen zin in