waar kopen jullie ontwormingspasta?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Re: waar kopen jullie ontwormingspasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:49

Wij kopen ze ook bij de apotheek, idd vrij duur!

Helaas woon ik iets wat te ver van de Nederlands grens.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:50

mischien handig om een hele vooraad voor stal te bestellen zodat jullie allemaal een wormenkuur hebben en dus allemaal mee profiteren van de korting

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:36

Goed om te weten dat ze die nog hebben bij de Boerenbond. Ik woon maar 20km ong van de Nederlandse grens, dus dat valt mee.
Ik koop er dan al meteen meerdere, dat scheelt een hele hoop geld!
xxx

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:34

Bij de ruitersportzaak, in België nog wel Onder de toonbank, of bij de dierenarts.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:06

cissy schreef:
maar ik heb begrepen dat het na 2007 alleen nog geleverd mag worden op dierenartsrecept. de vrije handel van wormen spuiten wordt aan banden gelegen en je mag je paard na deze datum niet eerder ontwormen als wanneer de dierenarts daar toestemming voor geeft.

waar haal je deze info vandaan als ik vragen mag? best interessant....
Zou mooi worden dat de DA gaat bepalen wanneer iedereen ontwormt, dan kun je er donder op zeggen dat er een hoop mensen 'vergeten' te ontwormen...
of is dit weer iets wat ze verzonnen hebben omdat er misschien een beetje van de pasta in het vlees zou kunnen blijven zitten? net als fenylbutazone (spelling?) indertijd?

Wordt bepaald door 'Europa'. Heeft idd te maken met de residuen van de middelen die in het dier achterblijven. Ook Nederland zal die Europese regeltjes moeten uitvoeren, Belgie doet het blijkbaar al.
Er heeft al een keer iets over in de Hoefslag gestaan.
Maar het zal in de praktijk echt niet zo zijn dat de VA bepaalt wanneer jij je paard ontwormt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:56

wel raar dan dat bute hier niet mag en in belgie (nog) wel en voor de wormenkuren andersom..... ze zijn het blijkbaar nog niet helemaal eens in europa!

enneh.... effe wat anders... als dat er door komt met die wormenkuren, hoe gaan ze dat dan doen met de melding in je paspoort van wel of niet geschikt voor de slacht? Neem aan dat alle paarden ontwormd moeten blijven worden, maar dan zijn ze gelijk allemaal niet meer geschikt voor consumptie???

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:01

cissy schreef:
wel raar dan dat bute hier niet mag en in belgie (nog) wel en voor de wormenkuren andersom..... ze zijn het blijkbaar nog niet helemaal eens in europa!

enneh.... effe wat anders... als dat er door komt met die wormenkuren, hoe gaan ze dat dan doen met de melding in je paspoort van wel of niet geschikt voor de slacht? Neem aan dat alle paarden ontwormd moeten blijven worden, maar dan zijn ze gelijk allemaal niet meer geschikt voor consumptie???

Er zit - net als bij veel medicijnen - een wachttijd voor de slacht op ontwormingsmiddelen. Daarna kan het dier dus 'gewoon' naar de slager. Bedenk dat ook landbouwhuisdieren (koeien, varkens, schapen) ontwormd worden en evengoed in het slachthuis belanden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:19

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:36

Wiepie schreef:
Wordt bepaald door 'Europa'..
De regels van Europa worden vaak uitgelegd zoals het Nederland uitkomt !!
"Europa' zegt nl ook dat er niet gechipt hoeft te worden als het paard 2 of meer duidelijke lichaamsherkenningstekens heeft, in de zin van littekens, brandmerken e.d.
Nederland loopt gewoon over deze regel heen.

Overigens haal ik mijn wormenkuur van internet(buitenland), scheelt enorm met de winkelprijs hier.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:43

Sugarmiss schreef:
De regels van Europa worden vaak uitgelegd zoals het Nederland uitkomt !!
"Europa' zegt nl ook dat er niet gechipt hoeft te worden als het paard 2 of meer duidelijke lichaamsherkenningstekens heeft, in de zin van littekens, brandmerken e.d.
Nederland loopt gewoon over deze regel heen.

Dat is soms ook zo, maar niet altijd: in sommige gevallen wil Nederland 'het beste jongetje van de klas zijn', zoals bijvoorbeeld de afgelopen jaren in het bestrijdingsmiddelenbeleid. Daar zijn ze intussen weer een beetje van teruggekomen.
In andere gevallen komt NL de Europese regels niet na en wordt ze gewoon veroordeeld door het Europese Hof van Justitie. Dit geldt bijvoorbeeld voor het Nederlandse mestbeleid. Zou NL de mestwetgeving niet aanpassen aan de Europese normen dan volgen er gewoon hele hoge boetes voor NL.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:50

Ik shop meestal wat rond voor de beste prijs.
Nu bij de DA wormspuiten met ivermectine voor 6,89 per spuit (wel een groot aantal ingekocht).
Gewoon even bij diverse winkels prijzen opvragen en dan kijken of de DA daar onder kan zitten met de prijs. Ook hij wil graag verkopen

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:56

MarijeR schreef:
Ik shop meestal wat rond voor de beste prijs.
Nu bij de DA wormspuiten met ivermectine voor 6,89 per spuit (wel een groot aantal ingekocht).
Gewoon even bij diverse winkels prijzen opvragen en dan kijken of de DA daar onder kan zitten met de prijs. Ook hij wil graag verkopen

Is idd heel lucratief, er zit vaak euro's verschil tussen verschillende winkels.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:37

Als ik hier Bute wil krijgen dan kan ik dat krijgen hoor, ook via de DA...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:08

Een vriendin van mij haalt het voor me bij de apotheek bij haar in het dorp (Kallo). Is €7.5 voor een tube. Ik kan het ook op de manege zelf kopen, brokjes of tube, dat is €15.