peesberscherming op de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: peesberscherming op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:11

Natasja91 schreef:
Op m'n vorige stal zijn er een paar mensen geweest die per ongeluk de peesberschermers waren vergeten af te doen. Die hadden hele mooie witte benen gekregen...

Ik zou ze dus lekker af laten.

Ja mijn paard ook prachtige witte strepen op zijn benen.... van door de stroomdraad te gaan zonder beenbescherming. Ik kon me wel voor mijn kop slaan dat ik niks om had gedaan. Alle geluk dat hij naar de wei ernaast ging in plaats van de andere kant op de weg op. Hij had zin om de jaarlingen te treiteren denk ik

Ik denk dat er voor allebei wel wat valt te zeggen maar ik zet ze beschermd buiten voortaan. Ze staan ook geen hele dag buiten, een paar uurtjes dus dat van de warmte zal wel meevallen dan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:16

Peesbescherming om in de wei?????? Dat lijkt me wel het meest idiote dat je kunt doen! Wat nou als ze ermee in het draad komen, ze witte plekken krijgen of aan het stoeien zijn er ze ergens in vast komen te zitten. brrr ik moet er niet aan denken! Wij hebben hier 40 paarden staan en er is er werkelijk niet één die zo een stom plan voor zijn paard bedacht heeft!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:39

Die van mij staat zomers de eerste week vaak als ze weer in de groep komt wel met sprinschoenen en rondom bescherming op de wei.En ze heeft er nooit wat van gekregen en daarna een tijd nog alleen springschoenen..Verder met nat weer wel altijd nog springschoenen..en ze heeft geen witte strepen oid...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:29

irish_lady schreef:
Peesbescherming om in de wei?????? Dat lijkt me wel het meest idiote dat je kunt doen! Wat nou als ze ermee in het draad komen, ze witte plekken krijgen of aan het stoeien zijn er ze ergens in vast komen te zitten. brrr ik moet er niet aan denken! Wij hebben hier 40 paarden staan en er is er werkelijk niet één die zo een stom plan voor zijn paard bedacht heeft!

Ik vind het niet zo'n dom idee hoor.. als je een paard hebt gehad die je af kan voeren door een peesblessure die ze in de wei gekregen heeft, ga je toch aan dit soort dingen denken.
En bij ons op de manege krijgen ze allemaal peesbescherming om.
Ik heb het nu het eerste half uur gedaan dat ze in de wei staat, daarna haal ik ze eraf, dan zijn inderdaad de gekke sprongen eruit, en is Luna moe!!