Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kitty1 schreef:Goed, maar ze kunnen niet kouvatten ofzo?

Gisteren ondernam ze al een ontsnappingapoging richting weiland, maar helaas voor haar zat 't hek dicht.
Maar als dat genezen is, blijft Indy ook gewoon buiten 's nachts zolang dat nog kan bij ons op stal.
. Toch doe ik met hevige regenval de paarden de paarden niet zo lang naar buiten. Ik wacht dan liever tot het even wat droger is en doe ze dan naar buiten. Ik laat ze in ieder geval niet de hele dag in de volle regen staan, daar doe ik ze echt geen plezier mee. Toydoll schreef:Als je een paard scheert, of je paard normaal een deken oplegt en nu afdoet kunnen ze zeker wel kouvatten. Een paard maakt onder een deken een andere vacht aan dan dat wat ie zou doen als ie vanaf warme hoge zomer zonder deken staat, en een paard kan zijn vacht ook minder snel 'veranderen'.
....
Ik zie bij mijn paard, het was laatst erg warm en haar vacht was ook heel erg kort, een goede zomer vacht dus. Nou had het 1 dag geregend, en die dag was haar vacht van een heel kort zomer vachtje naar een dikkere herfstvacht gegaan, en dat in 1 dag! Zij heeft het ook nooit koud, warm ook niet echt. Ze regelt het goed zelf.
Andersom zie ik ook heel vaak gebeuren, dan is het 1 dagje warm en dan heeft ze ineens weer heel kort haar...
Toydoll schreef:Kitty1 schreef:Goed, maar ze kunnen niet kouvatten ofzo?
Als je een paard scheert, of je paard normaal een deken oplegt en nu afdoet kunnen ze zeker wel kouvatten. Een paard maakt onder een deken een andere vacht aan dan dat wat ie zou doen als ie vanaf warme hoge zomer zonder deken staat, en een paard kan zijn vacht ook minder snel 'veranderen'.
Maar als je dat niet doet, dan kan regen absoluut geen kwaad, ook niet in de winter. Ik zie bij mijn paard, het was laatst erg warm en haar vacht was ook heel erg kort, een goede zomer vacht dus. Nou had het 1 dag geregend, en die dag was haar vacht van een heel kort zomer vachtje naar een dikkere herfstvacht gegaan, en dat in 1 dag! Zij heeft het ook nooit koud, warm ook niet echt. Ze regelt het goed zelf.
Andersom zie ik ook heel vaak gebeuren, dan is het 1 dagje warm en dan heeft ze ineens weer heel kort haar...
Maar nou is mijn paard eentje die nog nooit van haar leven op stal heeft gestaan, ze heeft nog nooit een deken gezien....
Nu staat ze gewoon in de regen, zonder overdekte schuilplaatsen. Ze heeft wel de zijkant van de schuur waar ze uit de wind kan staan, en een boom waar ze onder kan staan.
Dabo schreef:
...het zal toch nog wel zomer worden? ja toch? jajaja...? ...

Hij heeft nog geen snotneus oid.
)
Ik ben wel de hele dag op stal geweest (ook omdat er KNHS wedstrijd was), en ze stond de hele dag achterin het 4e land te vreten...