Laten jullie je paard de hele dag in de regen staan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Firegurl

Re: Laten jullie je paard de hele dag in de regen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:49

Gewoon buiten,vinden ze niet erg hoor,niet te truttig doen met paarden,want dan worden ze pas ziek,al moet ik zeggen dat ik met onweer vaak twijfel,maar dat komt omdat je vaak hoort,dat het inslaat bij een paar:S.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:54

Ik heb mijn paarden om 12.00 naar binnen gehaald.
Toen ik bij ze ging kijken stond mijn bonte jaarling te trillen bij het hek.
Toen even later de ander 5 ook aangelopen kwamen stonden er daar ook 3 van te rillen.
Ze hebben hier nog geen schuilstal en ook helemaal geen beschutting. Het waait hier best wel.
Het was zo'n treurig gezicht dat ik ze naar binnen heb gehaald.
Omdat we al twee weken de stallen aan het verbouwen waren moesten ze al enige tijd buiten blijven.
Nu vond ik het gewoon té.
Ze kregen op stal lekker een plak hooi en iets te knabbelen.
Kunnen ze even bijkomen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:59

De mijne staan dag en nacht buiten en blijven altijd gewoon lekker buite hoor!
Ze schijnen er geen last van te hebben!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:22

kreeg net een smsje dat de paarden zijn binnengehaald. Het land is er zo slecht aan toe.. Hier in de polder is het altijd al wat drassiger, maar het is nu echt een blubberbad.
Ze stonden met z'n 5jes, waarvan 1met mok. Hopelijk word het gauw droog, en blijft het droog, dan kunnen ze lekker weer naar buiten!

...het zal toch nog wel zomer worden? ja toch? jajaja...? ...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:52

Hier staan ze ook 24/7 buiten, en komen er alleen uit als we wat met ze gaan doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:26

Kitty1 schreef:
Goed, maar ze kunnen niet kouvatten ofzo?

Als je een paard scheert, of je paard normaal een deken oplegt en nu afdoet kunnen ze zeker wel kouvatten. Een paard maakt onder een deken een andere vacht aan dan dat wat ie zou doen als ie vanaf warme hoge zomer zonder deken staat, en een paard kan zijn vacht ook minder snel 'veranderen'.

Maar als je dat niet doet, dan kan regen absoluut geen kwaad, ook niet in de winter. Ik zie bij mijn paard, het was laatst erg warm en haar vacht was ook heel erg kort, een goede zomer vacht dus. Nou had het 1 dag geregend, en die dag was haar vacht van een heel kort zomer vachtje naar een dikkere herfstvacht gegaan, en dat in 1 dag! Zij heeft het ook nooit koud, warm ook niet echt. Ze regelt het goed zelf.
Andersom zie ik ook heel vaak gebeuren, dan is het 1 dagje warm en dan heeft ze ineens weer heel kort haar...
Maar nou is mijn paard eentje die nog nooit van haar leven op stal heeft gestaan, ze heeft nog nooit een deken gezien....
Nu staat ze gewoon in de regen, zonder overdekte schuilplaatsen. Ze heeft wel de zijkant van de schuur waar ze uit de wind kan staan, en een boom waar ze onder kan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:46

De mijne kan gewoon de hele dag in en uit lopen, maar staat de hele dag vrijwillig buiten. Zolang die maar eten heeft....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:49

Buiten, het liefst heb ik haar dag en nacht buiten (behalve bij onweer), helaas is dit niet mogelijk omdat ze hierdoor anders alleen staat.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:51

Met dit weer... veel regen enzo staan die van mij gewoon binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:21

gewoon?

Ik vind dat overdag iig niet gewoon
snachts oke, maar overdag, nope

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:33

Buiten in de paddock. Ze zijn bij ons wel even van 't land afgehaald. We hebben niet zoveel en anders gaat het stuk, maar ze staan dus wel buiten, alleen op 't zand.

Levert erg leuke foto's op in 't geval van mijn paard, want die heeft er echt de pest in dat ze niet op 't land staat Gisteren ondernam ze al een ontsnappingapoging richting weiland, maar helaas voor haar zat 't hek dicht.

's nachts staan ze dus wel binnen, maar als ze op 't land staan blijven ze dan ook buiten.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:36

Ze kunnen schuilen, alleen mijn merrie met veulen haal ik vanavond wel binnen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:54

Verzorgpaard van mij staat dag en nacht buiten, elke dag of om de dag kom ik om haar te poetsen. Ik heb haar vandaag eerst even in de bak laten staan, en wat laten rollen tot ze droog was en toen gepoetst, dat vond ze wel lekker denk ik, lekker droog... En daarna is ze, een echte die hard, lekker weer de blubwei in gegaan om gras te eten
[edit] toen ik haar vandaag in de binnenbak zette trilde ze wel...
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 31-07-05 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:13

lekker buiten laten staan.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:29

In principe laat ik Indy altijd buiten staan, ook met regen of onweer. Maar de afgelopen dagen heb ik haar wel 's nachts binnen gezet, omdat ze anders te druk is in de wei. Normaal kan me dat niet zoveel schelen, maar nu met haar gebroken griffelbeentje wel. Maar als dat genezen is, blijft Indy ook gewoon buiten 's nachts zolang dat nog kan bij ons op stal.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:31

Ja hij sta gewoon buiten, is shetlander, en die kan daar makkelijk tegen, hij heeft wel een stal, en kan prima schuilen. Meestal als het keihard regent of ontweerd, en je komt aan ben ik nog natter als hem, ben ik zeiknat is hij kurkdroog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:39

Het is nu gelukkig droog . Toch doe ik met hevige regenval de paarden de paarden niet zo lang naar buiten. Ik wacht dan liever tot het even wat droger is en doe ze dan naar buiten. Ik laat ze in ieder geval niet de hele dag in de volle regen staan, daar doe ik ze echt geen plezier mee.

Natuurlijk denkt een paard anders dan een mens, maar als ik hier de paarden met heel slecht weer in de paddock zet, dan staan ze al aardig snel voor de uitgang te verpieteren. Wachtend tot iemand ze komt redden. Ik moet zeggen dat ze dan ook heel erg graag weer naar binnen gaan.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:45

Toydoll schreef:
Als je een paard scheert, of je paard normaal een deken oplegt en nu afdoet kunnen ze zeker wel kouvatten. Een paard maakt onder een deken een andere vacht aan dan dat wat ie zou doen als ie vanaf warme hoge zomer zonder deken staat, en een paard kan zijn vacht ook minder snel 'veranderen'.
....
Ik zie bij mijn paard, het was laatst erg warm en haar vacht was ook heel erg kort, een goede zomer vacht dus. Nou had het 1 dag geregend, en die dag was haar vacht van een heel kort zomer vachtje naar een dikkere herfstvacht gegaan, en dat in 1 dag! Zij heeft het ook nooit koud, warm ook niet echt. Ze regelt het goed zelf.
Andersom zie ik ook heel vaak gebeuren, dan is het 1 dagje warm en dan heeft ze ineens weer heel kort haar...

Is het niet geweldig dat een paard dat KAN?! Mijn paardje heeft dat dus ook.. momenteel staan haar haren overeind, lijkt inderdaad wel weer een herfstvachtje. De hele zomer zie ik ook veranderingen in haar vacht. Bij die warme dagen is het echt heel glad, en nu weer wat ruwer... Pracht uitvinding hoor, zo'n vacht!!

AnkyVanG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:55

Toydoll schreef:
Kitty1 schreef:
Goed, maar ze kunnen niet kouvatten ofzo?

Maar als je dat niet doet, dan kan regen absoluut geen kwaad, ook niet in de winter. Ik zie bij mijn paard, het was laatst erg warm en haar vacht was ook heel erg kort, een goede zomer vacht dus. Nou had het 1 dag geregend, en die dag was haar vacht van een heel kort zomer vachtje naar een dikkere herfstvacht gegaan, en dat in 1 dag! Zij heeft het ook nooit koud, warm ook niet echt. Ze regelt het goed zelf.
Maar nou is mijn paard eentje die nog nooit van haar leven op stal heeft gestaan, ze heeft nog nooit een deken gezien....
Nu staat ze gewoon in de regen, zonder overdekte schuilplaatsen. Ze heeft wel de zijkant van de schuur waar ze uit de wind kan staan, en een boom waar ze onder kan staan.

dus ook niet in de winter?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:58

Dabo schreef:

...het zal toch nog wel zomer worden? ja toch? jajaja...? ...

Ik hoop 't

Mijn paardje staat 24/7 buiten, maar hij is ook een twenter. Ze staan tussen de bomen dus redelijk beschut

Ik denk wel es als ik die regen zie 'arm paard' maar het valt wel mee denk ik Hij heeft nog geen snotneus oid.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:23

Mijn shets staan het hele jaar door buiten met schuilstalletjes, zodat ze evt droog kunnen staan mochten ze dat willen. (weet het ze zijn verwend )

Mijn 20 jarige kwpn-er die dampig is krijgt een speciaal behandeling wat dat punt aangaat, hij staat zoveel mogelijk buiten, maar met echte hoos-buien haal ik hem naar binnen. Omdat door en door nat regenen voor hem echt niet gezond is, in de zomer haal ik nooit naar binnen dan kan hij tijdens een vette bui bij de shets in de schuilstallen staan.

Mijn haflnger staat net als de shets 24 per dag buiten met schuilstal, ik heb voor haar wel een stal naast mijn paard, maar dan moet het wel echt pokkeweer zijn, maar dan vnd ze het echt niet erg om binnen een pluk hooi te eten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:33

Banjer heeft gister gewoon buiten gestaan... Ik ben wel de hele dag op stal geweest (ook omdat er KNHS wedstrijd was), en ze stond de hele dag achterin het 4e land te vreten...

Ik heb haar tussendoor wel een uurtje binnengehaald, om haar bix te geven, de gebruikelijke tuttelbeurt, etc. maar ze was zowaar beledigd dat ik haar binnenhaalde...

Ze staat trouwens 24/7 buiten...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:54

Die van mij staan ook lekker 24/7 buiten...Maar als ze het niet gewent zijn moet je het niet doen!!!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:59

Bij ons staat werkelijk alles buiten, zelfs met dat regenachtige weer!
Ze zijn niet van poppenstront hoor!
Ons veulen staat ook buiten en ik heb haar nog geen 1x zien rillen....
Nu moet ik zeggen ze kunnen wel achter een dijkje schuilen!
Maar denk goed: je kunt een paard niet met een mens vergelijken!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:02

Sterker nog: De pony's van ons staan ALTIJD buiten, tenzij ze in de box staan als ze gedekt moeten worden, maar dat gaat over een jaar of 2 ook buiten in de wei gebeuren. 'sWinters hebben we ze ook buiten. Ze worden buiten geboren.

@ Fresco: Die laatste zin ga ik onthouden!!